Tom : stel u verkiesbaar en verander dan de wetten.
Dus u denkt dat u zonder enige connectie in dat wereldje zomaar binnen geraakt en een verkiesbare plaats toegewezen krijgt? Zo naïef kan u toch niet zijn?
Stel u daar op als onverdraagzame.
Een beetje kort door de bocht dat u me "onverdraagzaam" noemt, omdat ik er een andere mening op nahoudt dan u, niet?
Ik kan hier best tientallen andere zaken opsommen die de SZ handenvol geld kosten, en daar zijn wel echte cijfers over, geen flauwe vermoedens dus.
Er zijn inderdaad tientallen zaken die de SZ handenvol geld kosten, en veel van die zaken zijn waarschijnlijk te rechtvaardigen. Maar véél van die zaken zijn ook niet te rechtvaardigen en neigen eerder naar "profiteren van..." dan "gebruik maken van..." de sociale zekerheid".
Dit heeft niets met onverdraagzaamheid te maken, maar met realiteitszin. De SZ blijft niet betaalbaar als alle misbruiken oogluikend toegelaten worden. Ik reken het moedwillig jezelf gezondheidsschade toebrengen door roken / alcoholmisbruik /... ook tot misbruiken. Jij vind dit "onverdraagzaam", maar dat is uw zaak. Ik kan het ook "onverdraagzaam" vinden dat jij niet probeert om mijn standpunt te begrijpen.
Trouwens die cijfers over longkanker zijn er ook, dat tegenover verkeersongevallen,...
Deze zin begrijp ik niet goed? Kan je jezelf even verduidelijke?
Vorige week vond ik een goeie : mensen die zat rondrijden kunnen hun eigen behandeling, schade aan derden en infrastructuur ook zelf betalen.
Wa ne zever is dat hier toch zeg.
Wat jij zever noemt, is voor verzekeringsmaatschappijen de normaalste zaak van de wereld. Jij vind dus dat het normaal is dat de maatschappij moet opdraaien voor de kosten die iemand in dronken toestand veroorzaakt? Jij vind dus dat mensen niet zelf verantwoordelijkheid moeten dragen voor hun daden? OK, dat is jouw mening, maar niet die van mij.