'Falende rechters vaker bestraffen'

roderidder
Topic Starter
Contacteer: Website

Re: 'Falende rechters vaker bestraffen'

#46 , 29 sep 2011 11:38

Dat zou best kunnen of beter dat zal allicht zo zijn.
Het suc6 van het JF zal er wel iets mee te maken kunnen hebben het totaal aantal berichten is inmiddels al opgelopen tot meer dan 150000 berichten, 154439 om precies te zijn tenminste als de berekeningen juist zijn.

Mocht zich iemand zich niet aan de forumregels houden dan neem ik aan dat berichten gemodureerd worden. Het spreekt vanzelf dat rechter X al dan niet met haar/zijn gevolg, procureur Y of zelfs advocaat Tureluut geen slachtoffer mogen zijn van doelgericht schade toe te brengen omdat men niet dezelde mening heeft dan deze persoon. De grens tussen het al dan niet doelgericht schade toebrengen of het vertellen van "de waarheid" is een kwestie van aanvoelen. Zelf ben ik een vurige voorstander van het mogen plaatsen van de waarheid over rechtbankzaken op een juridisch forum maar het neemt niet weg dat verschillende posters naar mijn aanvoelen wel degelijk hun post plaatsen met doel welbepaalde al dan niet publieke personen te beschadigen ongeacht dat ze falen dat kan m.i. niet en zulk gedrag moet bijgestuurd worden.

RR

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jojan

#47 , 29 sep 2011 12:39

zie: http://www.juridischforum.be/forum/view ... 55&t=12024" onclick="window.open(this.href);return false; en zet uw zonnebril op want het schittert van de rode moderaties ;-)

roderidder
Topic Starter

#48 , 29 sep 2011 12:45

8_) Dat spreekt voor zich. De zonnebril hielp nauwelijks

Als er zo dagdagelijks post geplaatst wordt dan moet je wel iemand vast in loondienst nemen voor het juridischforum zodat anderen hun bijdrage kunnen plaatsen.
Vanzelfsprekend zal dat dan niet gratis kunnen.

RR

Reclame

roderidder
Topic Starter

#49 , 29 sep 2011 13:43

Het is alleen om aan te tonen hoe machteloos je moet toezien op deze werkwijze.
Uit alleen al een zojuist gevoerd gesprek zou men kunnen afleiden dat zowel politie als het parket gewijzigd zijn in hun houding (van 10 en langer terug)

Het falende wordt nu door verschillende bevoegde politie -referentie ambtenaar(s) intrafamiliaal geweld- wel degelijk erkend en geagendeerd als agendapunt in hun overlegmomenten met het parket. Ieder gerechtelijk arrondisement heeft zo overlegmomenten.

De betrokken referentie ambtenaar kon weinig feedback geven vb. af het overleg al dan niet heeft plaatsgevonden omdat een oproep naar aanleiding van een dood lichaam voorrang had.

Machteloos? Ja, maar niet de absolute volledige 100%. Je kan binnen het systeem medestaanders zoeken die net als U ook vinden dat het systeem moet verbeteren.

RR

STAAT

#50 , 29 sep 2011 14:14

Geachte Jojan,Rode Ridder ,dat ik in het verleden hier namen geplaatst heb was verkeerd de moderator heeft mij dit dan ook laten weten dat dit niet mocht, vandaar dat er nadien en in de toekomst geen namen en plaatsnamen meer vermeld zijn en worden.
Ik lees jullie reaktie's en wil daar toch aan toe voegen dat het gene ik op het forum plaats feiten zijn.
Dit zijn geen frustaties of om iemand te raken of te kwetsen,het is enkel op dit forum gezet om mensen vooralleer ze hulp zoeken(wanneer b.v. hun kinderen in schrijnende toestand verkeren) aant te tonen wat en hoe de zaken onderzocht worden, op basis van wat er gevonnist word,en hoe jeugdrechter x een moederhart kraakt en breekt en zich dat allemaal kan en mag permiteren zonder een deftig woord uitleg, laat staan onderzoek voert.
Ik ga er vanuit dat dit volgens U Mhr of Mvr Jojan kan en mag en ik mijn bundel waar uiteraard de namen in vermeld staan beter niet in de media breng of ter inzage leg.
Bij deze wil ik in het bijzonder U uitnodigen om de PV's (waar geen gevolg aan is gegeven),en de ganse bundel en uiteraard het gerechtelijk dossier(heb er een copie van)te komen inzien,ben benieuwd wat daarna uw antwoord zal zijn(sorry voor het ongemak met uw zonnebril)
In gazet antwerpen van 14 en 15 mei 2011 kan je het volgende lezen ''pleegkind uitgehongerd,geslagen en vernederd'' de jeugdrechter het kind bij de ouders weghaald en naar een pleeggezin plaatst .......................................enz
Het vonnis; stiefmoeder word gestraft,over de jeugdrechter en de gene die het op dient te volgen geen woord zij gaan vrij uit, en een kind van 3JAAR word aan haar lot overgelaten.?????????????????
Ik ben al in het bezit van een referentiemap waar je van achterover valt,bv de jeugdrechtbank te X is corrupt(facebook)
Zijn er nog mensen die problemen hebben met de jeudr.....en hun consullente.....(femstyle)
....................................enz,enz ben dus zeker NIET de enige.

roderidder
Topic Starter

#51 , 29 sep 2011 14:59

De feiten zijn er en hebben de krant gehaald:

De rechter plaatst minderjarigen en het openbaar ministerie net zoals verschillende diensten volgen het dosier op.
Een voorbeeld: http://www.gva.be/antwerpen/duffel/plee ... px?cmt=all" onclick="window.open(this.href);return false;

Natuurlijk is hier gefaald ! Voor zover ik mij herriner tenminste mocht ALS ik me niet van zaak vergis is daar de bal pas beginnen te rollen als één dochter weigerde haar kind naar de grootmoeder te geven. In haar verklaringen naar politie toe gaf ze een weergave of een lijst van zaken die ze als kind heeft meegemaakt en niet wilde dat haar kindje hetzelfde moest ondergaan.

Kortom iedereen ziet het dat het mis gegaan. Mijn verwachting is dat verantwoordelijken voor dit falen/fouten en ja dat kan die jeugdrechter zijn, maar zeker het parket !!! zouden zich moeten veranwoorden voor die fouten. En dat ja juist dat mag men van een goed werkend systeem verwachten.

Zelf zou ik na iedereen aanhoort te hebben gehad in de strafzaak allicht vrijspraak geoordeeld hebben in plaats van celstraf van verschillende jaren.
Nu de 4 jaar gevangenisstraf is er. Is dat nu zo verkeerd geoordeeld van die rechter? Nee ... ! en U merkt hoe moeilijk de dingen zijn of kunnen zijn.
...................................enz,enz ben dus zeker NIET de enige.
zie ook, ook al is het in Nederland ook al is het daar heel anders geregeld: Jeugdzorg faalt structureel.
http://www.joop.nl/politiek/detail/arti ... erkt_niet/" onclick="window.open(this.href);return false;

* * * * * * * * * * * * * * * * ** * * *

Gebeurd het? Vertel het mij en zal de zaak opvolgen daar waar kan. Helaas ... volgens mij is dit slechts een voorbeeld van een falend rechtssysteem omdat verantwoordelijke magistraten niet eens zoals het zou moeten openlijk berecht worden. De gevallen waar dat wel gebeurd is zijn eerder zeldzaam. een voorbeeld hiervan was de rechter die een GPS uit een auto wilde stelen vrijsprak omdat deze dief door diezelfde rechter veroordeeld was tot een effectieve gevangenisstraf en dat zijn vonnis niet uitgevoerd werd.

Van zodra de rechter de vrijspraak had uitgesproken deed de tamtam zijn werk. Resultaat is dat de dief niet eens vrij het gebouw kon verlaten maar opgesloten werd in de gevangenis. Deze rechter heeft zich moeten verantwoorden voor een strafrechter. De stelling van het OM bij monde van openbaar aanklager Herman Jansens cfr. http://www.cass.be/beroep/antwerpen/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false; dat de rechter een "placebo vonnis" heeft gemaakt had geen succes en werd niet bijgetreden door de strafrechter.

RR

STAAT

#52 , 24 okt 2011 14:39

Jongen van 16 word dood gestoken door.....................
De jonge overvaller is gekent op de JEUGDRECHTBANK en staat onder TOEZICHT..........
Stond deze jonge overvaller onder toezicht van de jeugdrechter die mijn zaak behandeld en meer dan 35jaar jeudrechtbank ervaring heeft ?
Werd de jongen ook opgevolgd door dezelfde consulente van de sociale dienst ,die ook mijn zaak dient op te volgen?
Is dit een falende jeugdrechtbank en sociale dienst?
Indien het dezelfde jeugdrechter is kan ik u meedelen eind deze maand(oktober) gaat deze jeugdrechter op ''EERVOL?'' pensioen.
De plaatsvervangende jeugdrechter heeft mijn zaak verder behandeld in begin oktober"11 en sluit zich aan bij het vonnis van jeugdrechter X met meer den 35 jaar jeugdrechtbank ervaring.
Zou deze vervangende jeugdrechter de werkwijze van jeugdrechter X verder zetten?
In mijn zaak is de misdaad beloond (ter inzage)

Terug naar “Actuele Thema's”