Het is niet enkel waar dat de kosten door de hele bevolking onterecht en verplicht op hun belastingsbrief staat,
Wat is dat nu toch met deze mentaliteit? Waarvoor dienen belastingen, denk je? Van mijn belastingen gaat ook zeer veel naar zaken waar ik geen enkel belang bij heb. Subsidies voor het openbaar vervoer? Ik geraak niet op mijn werk met het openbaar vervoer, dus ik heb daar niets aan. Werkloosheidsuitkeringen? Ik ben nog niet 1 dag werkloos geweest, dus daar heb ik ook niets aan. Moet ik doorgaan? Ik kan er nog tientallen bedenken. Al die kosten staan dan ook "onterecht en verplicht op mijn belastingsbrief"?
Ja, inderdaad, iedereen betaalt belastingen om kindergeld en weet ik veel wat mee te betalen, ook al heb je zelf geen kinderen. Dat is net de bedoeling van het betalen van belastingen!
Het feit dat kinderen later zullen werken om onze pensioenen betaalbaar te houden, wordt hier door velen straal genegeerd. Als we nu eens invoeren dat iemand zonder kinderen een extra tax betaalt omdat ze de vergrijzing doen toenemen?