Arts ziekenhuis weigert collocatie..

Franciscus
Juridisch actief: Nee

Re: Arts ziekenhuis weigert collocatie..

#16 , 13 sep 2011 17:52

Zoals reeds gezegd in principe voor druggebruik geen collocatie...zeker niet via parket.
Het gaat nog altijd over de wet op geestelijke gezondheid en niet over druggebruik.... alhoewel sommige symptomen dezelfde kunnen zijn.

Strategie voor de ouders is idd vrederechter en voor collocatie en ook voor adres wijziging ( uit huiszetting zoon) dit wegens de begane feiten.
Dat er al collocaties geweest zijn …. Let wel dan moeten er andere redenen zijn. Het syndroom van Korsakov is vb wel een reden. Buiten het attest van een arts wordt betrokkene ook nog onderzocht door een onafhankelijk psychiater en dan nog een verslag van een opnameteam.
""" Wanneer het aangewezen is dat ingevolge de toestand van de zieke, deze langer dan 40 dagen in de instelling verblijft, dan dient de directeur van de instelling een omstandig verslag van de toestand van de betrokkene te bezorgen aan de vrederechter van het kanton waarin de instelling zich bevindt, en dit ten minste 15 dagen vóór het verstrijken van de observatieperiode. """
Ik denk niet (en dat is mijn ervaring dat een dokter iemand die niet geestesziek is zou opgesloten houden). Ik heb toch wel wat cases inzake collocatie meegemaakt en waar de geneesheer en/of zelfs de psychiater GEEN opname adviseerde.
Ook via teammanager politie om de zaak eens te bekijken en hoe politie zou kunnen helpen.
Ouders dienen zich te laten registreren als slachtoffer bij het parket. Deze uitleg wordt zeker uitgebreid gegeven door de dienst slachtofferzorg bij de politie.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roderidder
Contacteer: Website

#17 , 13 sep 2011 20:33

http://www.vvp-online.be/echo_files/261 ... estand.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

RR

Reclame

Terug naar “Archief”