einde afrekening,wie heeft gelijk

draculavlad
Topic Starter

einde afrekening,wie heeft gelijk

#1 , 11 sep 2011 19:40

April 2010 heb ik een opzeg onderhuurcontract gekrijgen van 6 manden, met de reden,de huis zal de eigenaares verkopen,

ik had tijd tot einde november 2010,omdat ik heb nog geen huis deze tijd niet gevonden, heb ik nog tijd tot einde december 2010 gekrijgen,
op 30.12.2010 ben ik eidelijk weg van dat woning, er was een gast van SVK voor plaats beschrijving, er was nieks gelaten in dat huis wat was van me,ik heb alles meegenomen en da rest naar de contener gebracht,in mei 2011 moet ik naar de SVK in verband met huiswaarboorg, daar heb ik een papier gezien met extra kosten voor weg brengen naar contener(ik weet tot nu wat, want ik heb de huis leeg gemakt)en nog kosten voor gaskachels te kuisen(ik heb ze niet gebruik, want een jaar voor was een technieker voor een junkers in de keuken en hij heeft gezegd dat de kachels oud zijn en ze hebben geen bevelig tegen co, dus ik zal nooit een certificat krijgen)dus de kachels zijn opgekuist warschijnlijk door de klusjes man van Svk met een compressor, en dat gebeurd in februari 2011, twee manden na mijn verhuis,ik heb tot nu geen rekening of orginele factuur gekrijgen, de gast moet uitzoeken wat moeten ze naar de contener brengen,en hij zeg dat ik moet voor de kachels betalen,de huis is al verkocht, waarom hebben ze een kuis beurt voor de kachel gedaan als de huis te koop was,ik krijg wel een brief,en daar stond 2-de heriniering, ik heb nog geen eerste gekrijgen en tot nu geen rekeningen, mijn vraag is, hebben ze recht naar me deze geld te vragen?ik heb ook tot nu geen kopiee van plaats beschrijving niet gekrijgen,ik wil niet voor de kuis beurt voor de kachel betalen want ik denk dat is onrecht,als ik moet betalen ik wil wel de orginele factuur en certificaat van erkende technikus hebben, want deze kosten mag iki van de belasting aftrekken,ik vermoed dat ze hebben van dat huis een oude tapijten van de vloer en paar deuren van de eigenares naar de contener weg gebracht, dus waarom moet ik voor dat betalen ,graag zal ik een hulp krijgen, want ik wil een brief naar de mensen schrijven, dank u

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 12 sep 2011 11:48

Zou het mogelijk zijn om deze post te herschrijven, hij is onduidelijk om te lezen. Als u een correct en duidelijk antwoord wenst, is het best om:
- gebruik te maken van leestekens (".", "?")
- je zinnen niet te lang te maken
- gebruik te maken van alinea's
- je tekst te controleren op zware spellingsfouten

Dan zullen andere mensen deze post gemakkelijk kunnen lezen en u een bruikbaar antwoord kunnen geven.

Fiekes

#3 , 12 sep 2011 12:13

ik gok dat de poster google translate gebruikt heeft ...

Reclame

JohnD

#4 , 12 sep 2011 12:15

...graag zal ik een hulp krijgen ....
Beste Dracula, ik heb getracht er iets van te snappen; helaas snap ik er geen beet van. Maar blijkbaar zijn er toch mensen hier op het forum die beter dan ik zijn in het puzzelen, vermits het niet je eerste post hier op het forum is. Naast taalfouten volstaat het niet om woorden op een hoopje te gooien om er een begrijpbare zin van te maken. Misschien zijn een aantal aanvullende avondlessen (het is reeds zonsondergang vanaf ongeveer 8 uur :mrgreen: ) Nederlands toch aangewezen. Of laat gewoon voorlopig en in afwachting je post door iemand anders opstellen.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Tope

#5 , 12 sep 2011 13:22

Mijn vertaling:
Ik heb in april 2010 een opzeg van een onderhuurcontract (?) gekregen van 6 maanden, omdat de eigenares het huis ging verkopen.
Daar ik 1 maand verlenging kreeg heb ik uiteindelijk op 30/12/2010 de woning verlaten.
Er kwam iemand van SVK voor de plaatsbeschrijving.
Ik heb niets in de woning achtergelaten en bracht alle rommel naar het containerpark.
In mei 2011 moest ik naar het SVK komen in verband met de huurwaarborg, waar ik een document te zien kreeg met kosten voor het wegbrengen naar het containerpark (ik weet niet wat, want ik heb het huis leeggemaakt) en ook nog kosten om gaskachels te reinigen (ik heb ze niet gebruikt, want een jaar geleden was een Junkers technieker in de keuken en hij heeft gezegd dat de kachels oud zijn en ze hebben geen CO2- beveiliging, dus ik zou nooit een certificaat krijgen.
De kachels zijn waarschijnlijk door de klusjesman van SVK met een compressor gekuist in februari 2011, twee maanden na mijn verhuis
Tot nu toe heb ik geen rekening of originele factuur gekregen en de SKV medewerker moet uitzoeken wat ze naar het containerpark hebben moeten brengen.
Hij zegt dat ik voor het reinigen van de kachels moet betalen, terwijl het huis al verkocht is.
Waarom hebben ze dat onderhoud nog gedaan als het huis te koop stond?
Ik kreeg een brief met vermelding ‘2de herinnering, maar ik heb nooit de originele rekening ontvangen, kortom ik kreeg tot nu toe nog geen rekeningen.
Mijn vraag is nu of ze het recht hebben mij deze kosten aan te rekenen?
Bovendien heb ik nog steeds geen exemplaar van de plaatsbeschrijving ontvangen.
Ik denk dat niet correct is dat ik voor het kachelonderhoud moet betalen, daar ik geen originele factuur en certificaat van erkende technicus gekregen heb en voor deze kosten geen belastingsvoordeel kan genieten.
Ik vermoed dat ze oude tapijten en een paar deuren van de eigenares naar het containerpark gebracht hebben en ze mij voor de kosten laten opdraaien.
Ik zou graag hulp krijgen, want ik wil een brief naar deze mensen schrijven.
Dank u.

roharro

#6 , 12 sep 2011 13:35

Onbeantwoordbaar zonder kennis inhoud huurkontrakt en de plaatsbeschrijving.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

duma

#7 , 12 sep 2011 13:52

Ik weet ondertussen (dank je Vandebos) dat je bij het verlaten van een huurpand wel een CVattest moet laten maken, ongeacht hoelang het geleden is dat die nog onderhoud had gehad. Maar of dat hetzelfde met kachels?

Sowieso niet betalen zonder dat je het factuur hebt gezien! Dat lijkt me logisch.

Vandebos

#8 , 12 sep 2011 15:07

Ook voor kachels geldt deze regeling.

Maar de huurder heeft wel het recht de facturen en attesten die bij deze controle én de afrekening gepaard gaan op te vragen en na te kijken. Voor het attest heeft hij recht op een copie om deze in te kunnen brengen op zijn belastingen.

Wat betreft de "tweede herinnering" dient de huurder dit zo snel mogelijk formeel te ontkennen en eventueel het kantoor de bewijzen te vragen van de eerste twee schrijvens.

Ik ben momenteel op weg tussen twee bestemmingen in Portugal doch wil gerust deze avond of morgen even de tijd nemen om een briefje in mekaar te flansen. (voorzie drie dagen rust ergens aan een zwembad in een b&b waar wifi aanwezig is :mrgreen: , niets beter om de pen aan te scherpen...)

JPV

#9 , 12 sep 2011 15:10

Doet me eraan denken dat ik nog eens m'n moderatorvergoeding moet opvragen aan de site-eigenaars hier ;) :p.

Lanox
Juridisch actief: Nee

#10 , 12 sep 2011 16:07

Doet me eraan denken dat ik nog eens m'n moderatorvergoeding moet opvragen aan de site-eigenaars hier ;) :p.
Wordt blijkbaar uitbetaald in snoepreisjes naar Portugal. :mrgreen:

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#11 , 12 sep 2011 17:34

met of zonder km-vergoeding ????

Tope

#12 , 12 sep 2011 19:02

Moderator JVP is precies jaloers op moderator Vandebos die nu in Portugal in de zon kan zitten terwijl wij hier aan de herfst begonnen zijn..
LOL!

JohnD

#13 , 12 sep 2011 21:31

Er zijn van die forums waar er bijna meer moderators zijn dan leden, gelukkig is dit hier niet het geval.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Vandebos

#14 , 15 sep 2011 21:48

Tot zover de b&b zonder wifi en zwembad maar in een ongelofelijk mooie natuuromgeving...

Bon is de brief nog nodig? Tis maar dat ik de volgende reis van die vergoeding al aan het plannen ben.... :mrgreen:

Voor de twijfelaars, het JF wordt vrijwillig gemodereerd, er wordt geen vergoeding betaald...

JohnD

#15 , 16 sep 2011 12:51

Het kunnen (willen !) moderator zijn en de daaruitvolgende streling van het ego is voor sommige moderators en administrators al een vergoeding - zij het niet-financiele - op zichzelf :mrgreen: . Als veelposter ondervind je dat ook soms. De natuurlijke volgende stap is soms moderator of administrator. Op sommige andere fora krijg je dan uiteraard zoals in het echte leven en de matschappij, te doen met het Peter syndroom. Uiteraard de reden waarom het in deze wereld nooit zal draaien zoals het moet. Beste voorbeeld is de vorige gek van de VS.

Terug naar “Huren”