Deze vraag is mss al 100x gesteld, maar ik probeer het toch nog eens met mijn eigen situatie:
Ik woon momenteel alleen met mijn zoon v 22j, we werken allebei ttz, hij werkt de dagen dat hij niet onwettig afwezig is.
Ik heb met mijn vriend pas een huis gekocht en wacht nu op het verlijden dv akte. Enerzijds een opluchting omdat ik dan v adres verander en mijn zoon ook móet v adres veranderen. (hij verhuist niet mee naar ons huis)
Hij krijgt nl rekeningen, herinneringen etc à volonté waar ik niet wil voor opdraaien.
Recent is uitgekomen dat hij zonder rijbewijs (enkel geslaagd voor theorie, gn rijlessen gevolgd) en verzekering rijdt, ...
Ik hoor nu tegenstrijdige berichten:
enerzijds: dat ik niet meer verantwoordelijk ben voor zijn daden als hij niet meer onder mijn adres staat,
anderzijds: dat ik tot zijn 25j wèl kan opdraaien voor kosten en schade zelfs als hij niet meer onder mijn adres woont?
Ik wil niet het risico nemen dat mijn vriend en ik dit huis niet kunnen kopen of verder afbetalen omdat we, ondanks dat mijn zoon elders zijn adres heeft, toch nog ervoor zouden moeten opdraaien ( allee, ik dan, maar mijn vriend is onrechtstreeks mee den dupe)