Spijtig vorige maal geen bevredigend antwoord gevonden.
Nu herhaal ik mijn vraag met de wetgeving erbij voor statutairen.
Mijn vraag is nog steeds dezelfde zoals in scheiding der machten.
Mijn werkgever ontneemt mij de premie voor het uitblijven van ongevallen voor 1 maand en dit vanaf de eerste lichte beschadiging van een dienstvoertuig, terwijl de wetgeving, toch anders spreekt.
Mijn werkgever ontneemt mij de premie voor het uitblijven van ongevallen voor 1 maand, wanneer ik een lichte overtreding begaan, bij een zware overtreding 3 maanden enz..
Mijn werkgever is toch niet bevoegd om een verkeers overtreding die ik zelf betaal, daarbovenop nog eens een financiele straf te geven door intrekking van deze premie voor het uitblijven van ongevallen, ik doe toch geen ongeval maar een overtreding.
Volgens mij is mijn werkgever onwettig bezig, Ja of nee?
Graag een dringend antwoord...ik moet namelijk reageren met een klacht.
Datum van de akte: 10/02/2003
Aard van de akte: Wet
Publicatie(s) in Belgisch Staatsblad
Datum: 27/02/2003
Pagina: 9558
10 FEBRUARI 2003. - Wet betreffende de aansprakelijkheid van en voor personeelsleden in dienst van openbare rechtspersonen.
Bron : PERSONEEL EN ORGANISATIE
Publicatie : 27-02-2003
Inwerkingtreding : 09-03-2003
Dossiernummer : 2003-02-10/34
Art. 2. Ingeval personeelsleden in dienst van openbare rechtspersonen, wier toestand statutair geregeld is, bij de uitoefening van hun dienst schade berokkenen aan de openbare rechtspersoon of aan derden, zijn zij enkel aansprakelijk voor hun bedrog en hun zware schuld. Voor lichte schuld zijn zij enkel aansprakelijk als die bij hen eerder gewoonlijk dan toevallig voorkomt.