Geachte leden, heren van het fora;
Ik zit met iets vervelende in mijn maag, Naar het schijnt moet ieder huiseigenaar voor de afvoer van zijn eigen huis zorgen!?
Maar mijn buren laten het afweten, ieder keer als ik er over begin, kunnen ze niet snel genoeg uit de voeten zijn, of hebben ze financiele problemen en komt het hun niet goed uit.
Je moet weten dat ik in een gesloten huizenrij woon en dat het regenwater afgevoert wordt via mijn dakgoten en aflopen maar deze zijn dringend aan vervanging toe ik heb er hinder van en zij niet (vochtige buiten muren en water die juist voor mijn deur naar beneden druppeld plus een redelijk groot gat in de afvoer buis ongeveer beneden).
Normaal zouden ze moeten in de onkosten tussen komen maar daar hebben ze geen oren naar ofwel zouden ze moeten voorzien van hun eigen afvoer.
Het probleem is ook dat het nog goede buren zijn maar als het daar op neer komt hangen hun pootjes.
Mijn vraag luidt?
Ik weet niet welk of hoe het Wetelijk artikel noemt en waar het beschreven staat dat ze daar zouden moeten in tussen komen of voor eigen afvoer moeten zorgen, ik ben namelijk aan verbouwingen bezig en dit staat nu ook op het menu kan ik hen op een of ander manier verplichten te betalen, en hoe?