Van kwaad naar erger deel III

albertmotar
Topic Starter

moedeloos

#16 , 24 jan 2007 08:40

Gewoon een grote schande !!!

Het gerecht (rechtbank) heeft op vonnis geveld en alle aangebrachte argumenten zoals PV's , medische attesten, getuigenisse , foto's , ...
zijn niet voldoende of geen argument om een scheiding uit te spreken.

Dus bij deze heb ik beslist om het hier bij te laten en ....

Gegroet

AM.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
matrix1977

#17 , 28 feb 2007 14:40

is hier hetzelfde verhaal, mijn advocaat stelt voor om af te wachten tot de uitspraak om de boel niet te laten escaleren maar is eenvoudiger gezegd dan gedaan

albertmotar
Topic Starter

#18 , 20 mar 2007 13:52

Eindelijk wat goed nieuws er is een wijziging aangevraagd door mijn ex voor het uur van bezoekrecht en die is geweigerd meer nog bij een volgende weigering van bezoekrecht wordt ze correctioneel vervolgt met alle gevolgen.

Ook blijven alle vorige klachten in het dossier en is er geen regularisatie
van deze met gevolg dat de strafbare feiten blijven.

Het moest nu maar eens veranderen.
(4 keer uw kinderen zien in 1 jaar !!!! )

Stel u voor dat ik de kinderen een uur langer bij mij zou houden wedden dat de blauwe zwaailichten mijn huis versieren ????

Tot volgend hopelijk goed nieuws !!

AM

:roll:

Reclame

roderidder
Contacteer: Website

#19 , 21 mar 2007 00:14

Gelukkig toch een opsteker voor je AM

bij een volgende weigering van bezoekrecht wordt ze correctioneel vervolgt met alle gevolgen
Toch komt me dit eerder vreemd over
1) bij een volgende weigering.... (hoe kom je daar aan?)
2) wordt ze correctioneel vervolgt met alle gevolgen (dit kan een kindonwaardig trage procedure worden en die gevolgen zijn vaak erg beperkt, meer zelfs de straffen worden bijna nooit uitgevoerd)

RR

elsje

#20 , 21 mar 2007 21:54

Een boek dat ge zeker eens moet lezen AM

MOEDER-KIND-VADER

Een drieluik over ouderverstoting
Geschreven door Joep Zander
groetjes els

albertmotar
Topic Starter

#21 , 22 mar 2007 12:06

Het is zo dat ik dan naar de correctionele rechtbank stap nu was alles nog via rechtbank van eerste aanleg.
Gezien de hoog oplopende kosten in mijn scheiding en temeer mijn ex dit zelf heeft gedaan om via de rechtbank eerste aanleg een wijzeging te krijgen wou ik nog even wachten. Momenteel is er nu een tweede vonnis die ze niet kan weigeren.
Afwachten wat volgende week zal brengen.
Bijkomend goed nieuws is
"dat alle vorige (25 ongeveer) klachten van weigering bezoekrecht niet worden geseponeerd ze blijven in het dossier en strafbaar !! "

Groeten

AM

roderidder

#22 , 22 mar 2007 16:17

blijf realistich AM vandeweek nog een vonnis gelezen

1 jaar cel wegens achterhouden kind (zo zijn er niet veel vonnissen in Belgie) en roep hier iedereen op indien hij ooit een vonnis gezien heeft contact met me op te nemen (er wordt helemaal niet gevraagd beroepsgeheim te schenden, integendeel ik sta er zelfs op dat indien een advocaat me contacteerd zich aan zijn beroepsgeheim houd)

de pdk vroeg in 1? aanleg onmiddelijke aanhouding waarop de rechter niet is ingegaan

beroep (1 jaar later dus) nog steeds geen kind gezien intussen

Beroep blijft bij 1 jaar cel, maar nu zijn er probatievoorwaarden aan verbonden (wat wil zeggen dat ze moet schikken naar de gemaakte afspraken) De praktijk leert dat men die probatie voorwaarden vaak ook nog aan zijn laars mag lappen of dat men justitie hier niet strikt in is

We zullen die zaak allesinds verder opvolgen

advies (na kort telefonisch gesprek met u)
Blijf rechtstreeks correctioneel dagvaarden, dus het ene dagvaarding na de andere bij elke overtreding en verlies art.432?2 niet uit het oog -> dit zijn de verzwarende omstandigheden of minimaal 1 jaar gevangenis

Om welke reden zijn al die 25 klachten geseponeerd geweest?
- allemaal dezelfde reden?

RR

elsje

#23 , 25 mar 2007 11:12

Roderidder:
Wijze lessen uit het boek moeder-kind-vader::
Ik heb ook het nodige geleerd van het hele gedoe. Vandaar dat ik kan eindigen met enkele adviezen.
Voor lotgenoten: Blijf in GESPREK, laat wrok geen rol spelen.
Voor familie en vrienden en hulpverleners: Stem niet in met het kwade. Zeg dat iets niet goed is als het niet goed is en doe er iets mee.
Voor de andere ouder: Wijs (haar) (hem) op de consequenties, Wens je dat je kind toe ?
HET KAN OOK ANDERS.
Voor kinderen : Probeer die grote drempel over te komen . Ieder is aangeslagen wild . Houd rekening met de wonden, begin niet te verwijten . Neem rust en tijd voor het verhaal . Uiteindelijk is het niet kapot te krijgen.
Voor buitenstaanders: een zetje in de goede richting kan soms belangrijk zijn.
Dit zetje kan bv , het lezen van dit boek zijn , en het vorige boek over oudervertotingssyndroom. Jullie hebben zelf kinderen, denk je in dat je ze niet ziet . Ouders hebben niet het eeuwige leven om te wachten......
De maatschappij: ik hoop dat het nu een keer afgelopen is . Ik snap niet dat het nog niet gestopt kan worden. Mij lijkt dwangbehandeling noodzakelijk: de ouder die de omgangsregeling frustreert moet hulp accepteren. Gezag omdraaien ? Als het kan ja. Ik heb het bij de raad voor de Kinderbescherming een keer aangeboden.
Hoefnagels zette de 20ste eeuw als volgt neer : De ene ouder die de andere ouder frustreert in de omgang met het kind, dat is de ongeschreven misdaad van DEZE eeuw.;

groetjes els en lezen zou ik zeggen AM !!! iedereen kan er lessen uit halen!

albertmotar
Topic Starter

#24 , 29 mar 2007 15:53

Hallo,

De vorige klachten kunnen niet worden geseponeerd omdat ze strafrechtelijk worden beschouwd.
Maar sommige Rechtbanken nemen dit aan als een soort regularisatie eens er weer orde is in de regeling van het bezoekrecht dat mij werd geweigerd.
Ik heb mij nu tevens burerlijke partij gesteld met dat opzicht dat mijn (nog niet ) ex op datingsites staat wat voor mij beschouwd word als beledigend ,een schadeclaim per dag op die sites is ingedient !!!
Meer nog een blijvende ophoping van niet betalingen zal met een serieuse intrest worden aangerekend bij de verdeling.
Ik doe haar betalingen verder en zal dit in mindering kunnen brengen.

Hoop doet leven al is de hoop soms ver weg nu pas begin ik te beseffen dat de strijd hard is maar opgeven mag je nooit doen !!!

AM

dav

#25 , 02 apr 2007 14:06

Ik stel me reeds maanden de vraag of er geen kenniscentrum is voor partners die aan het kortste eind trekken, ervaringen delen en eventuele oplossingen suggereren. Ik heb daarnet ook twee vragen op het forum geplaatst.

Als nette mensen nemen we het recht niet in handen, en uiteindelijk gaat het belang van de kinderen en hun geestelijke gezondheid voor, maar je moet toch maar de rest van je leven voortleven met de frustratie dat je ex je kinderen altijd als wisselgeld gebruikt om haar doelstellingen te bereiken. Als we oud grijs en moe zijn komt er misschien ooit een oplossing.
Dag Allemaal,

Eerste en vooral aan alle forum bezoekers mijn beste wensen voor 2006 en moge 2007 een iets minder juridisch jaar worden alhoewel... !!

Kort even de feiten herhalen
Ex en mezelf feitelijk gescheiden seder een zes tal maand.
Vonnis van vrederechter + rechtbank eerste aanleg enz enz...

Vonnis zegt: Recht op kinderen voor mij eerste tweede en derde weekend alsook de helft van alle schoolvakanties.

Sedert die data slecht 2 keer kinderen bij mij gekregen omdat ex en schoonouders weigeren die mee te geven op gestelde uren van vonnis.
Meer nog tijdens de afhaling word ik bedreigd maar als je de Politiediensten hierover belt is het te druk om daar in tussen te komen.
En nog dan krijg je het antwoord wij zijn verantwoordelijk voor burgerzaken ! Bedreigingen = burgerzaken denk van niet !!

Wordt intussen altijd klacht van opgemaakt maar klaarblijkelijk geen gevolg aan gegeven. (reeds 15 stuks !!!)

Mijn vraag (en waarschijnlijk veel vaders zullen mij volgen )
" Allimentatie betalen verplicht maar kinderen niet meegeven blijft ongestraft !!! Wat kan je hier blijven mee doen ????"
Bestaat er nergens een meldpunt dat je kan inschakelen zodat er eens wel gevolg aan zou kunnen geven worden.

Vrouwen aan de macht je maar mannen op de wacht !!!!!!

Begin er genoeg van te krijgen sorry ,

AM.

elsje

#26 , 02 apr 2007 18:40

Beste Dav, ik stel mij al jaren die vraag!!! Als wij zo zien hoe sommige
ouders !? hun kinderen gebruiken als schild om zichzelf beter te voelen
maar er zich niet van bewust zijn wat ze hun kinderen daarmee aandoen!
ONMENSELIJK -
Kinderen en jongeren zijn zo kwetsbaar en kiezen meestal de kant van
verzorgende ouder door middel van manipulatie van die ouder.
Een ouder die het kind van het gezag onttrekt( gezag impliceerd contact)
is volgens het Wetboek van strafrecht strafbaar.
De programmerende ouder is dus de bron van geestelijke mishandeling
van zowel kind als verstoten ouder.
Het ontzeggen van contact met een andere liefhebbende ouder is op
zichzelf geestelijke mishandeling. Daarvoor hoeft niet te worden
aangetoond dat het slachtoffer daar ook daadwerkelijke pijn van
ondervind en symptomen ontwikkelt. Dit kan net zo gevoeglijk worden
aangenomen als de schade die een harde klap voor je kop veroorzaakt.
Inderdaad zoals je zegt, nette mensen nemen het recht niet in eigen
handen , maar blijven w?l meestal in de kou staan...... Het :recht: is
meestal nogal :krom: maar heb moed de kinderen zien soms met de
jaren dat ze een foute beslissing namen een ouder te verstoten.
Een goed idee om misschien zo,n centrum op te richten , want er moet
soms iemand zijn kop uitsteken he!! :idea: groetjes els

dav

#27 , 02 apr 2007 19:18

Bedankt voor je reactie. Er is volgens mij maar 1 mogelijkheid, dat is een forum plaatsen die zoveel ophef maakt dat de publieke opinie reageert. Het is een beetje zoals roken, je hebt geen schuldgevoelens totdat iedereen je op straat plots begint aan te kijken.

Ik zou graag een forum oprichten dat vooral vragen beantwoordt en anderszijds ide?en ventileert om gezamenlijk via web en webmail de mensen bewust te maken van wat er gebeurt.

Daarvoor heb je natuurlijk een team nodig van mensen die zelf de nodige dynamiek geven aan die site en ze helpen promoten voor lotgenoten. Ik ben mij aan het informeren. Cheers, Dav

elsje

#28 , 02 apr 2007 20:46

Dav, zal mij ook informeren...... moet kunnen .
Ik blijf het volgen ! Laat verder iets weten ok ?
MVG els

roderidder

#29 , 02 apr 2007 22:12

Ik zou graag een forum oprichten dat vooral vragen beantwoordt
Het JF slaagt daar anders heel goed in hoor, anderzijds moet vrije concurentie kunnen :wink:
en anderszijds ide?en ventileert om gezamenlijk via web en webmail de mensen bewust te maken van wat er gebeurt.

Wens je wel te steunen, gebroken gezinnen genoeg

Al eens gedacht om kleine video reportage's te maken op youtube?
Over de inhoud wens ik niet te reageren (ken de situatie niet), maar het concept vind ik zeker geslaagd en wie weet scoor je zo een hit
http://www.youtube.com/watch?v=qBQxll2aDjI

RR

dav

#30 , 02 apr 2007 22:59

wel red knight, jullie zijn goed bezig met dit forum, waarom niet samenwerken om dit forum een nieuw elan te geven, de basis is er al, uiteraard is juridisch forum breder dan dit, maar er zou een specialty blog bijkunnen ?

:roll:

Terug naar “Echtscheiding”