Ik ben min of meer hetzelfde tegengekomen.
2 jaar na mijn verhuis kreeg ik plots een brief van een advocatenkantoor ivm een openstaande factuur op mijn vorig adres bij mijn energieleverancier. Ik heb alle facturen van mijn vorig adres gecontroleerd en ze waren allemaal betaald.
Ze spraken ook over aanmaningen en dergelijke, terwijl ik gedurende 2 jaar niets had ontvangen (was nochtans bij dezelfde leverancier gebleven dus ze hadden mijn nieuw adres).
Veel meer uitleg stond er niet bij, en bij de energieleverancier zeiden ze dat ze geen openstaande facturen zagen, en dat zij dit verder zouden afhandelen met het advocatenkantoor.
2 weken later, opnieuw een aanmaning van het advocatenkantoor, zij het deze keer al heel wat onvriendelijker.
Nogmaals contact opgenomen met de energieleverancier, en uiteindelijk bleek dat ze na mijn verhuis mij een nieuw klantennummer hadden toegewezen (wat normaal niet de bedoeling is). Toen ik hen de eerste maal contacteerde gaf ik het klantennummer door dat op mijn laatste factuur stond (op mijn huidig adres). Daar was er inderdaad geen openstaand saldo, want de bewuste openstaande factuur was verbonden aan mijn oud klantennummer. Het ging namelijk over de factuur voor afrekening na mijn verhuis. Een factuur die ik nooit toegekregen had, en bijgevolg ook nooit kon betalen. Waarschijnlijk hebben ze alle correspondentie daarover naar mijn oud adres gestuurd en is dat allemaal ergens verloren gegaan. Tot hun frank gevallen is

Eens dit duidelijk was heb ik gewoon betaald en ik heb er nadien niets meer over gehoord.
Misschien kan je eens nakijken of er bij jou ook zoiets gebeurd is.