super vechtscheiding

roharro
Juridisch actief: Ja

Re: super vechtscheiding

#16 , 11 jun 2011 18:48

Een onroerend goed kan men alleszins niet via "handgift" verkrijgen. Daar is een notariële schenkingsakte voor nodig.
Laatst gewijzigd door roharro op 12 jun 2011 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Winston
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucgescheiden

#17 , 12 jun 2011 22:28

Wat men omschrijft als een 'uitdrukkelijk ontbindend beding' kan u terugvinden onder art. 1447 §4 B.W.

Wat betreft handgiften, deze dienden tot voor enkele jaren vergezeld te gaan van een handgiftbewijs (een brief van de schenker dat het geschonkene aan de ontvanger toekomt, vergezeld van een tweede brief van de ontvanger met daarin de vermelding dat hij het geschonkene heeft ontvangen...)
Bovendien moet de ontvanger kunnen staven dat deze gelden effectief in de gemeenschap zijn gevallen (rekeninguittreksels en facturen die dit aantonen)
M.a.w. indien bovenstaande zaken ontbreken => bluf, die u spot-gemakkelijk kan tegenspreken, daarvoor dient u absoluut geen moeder negatief voor af te schilderen
Handige documenten voor Personenrecht

Yvon

#18 , 13 jun 2011 21:13

ivm die onverdeeldheid nogmaals:
niemand kan gedwongen worden om in onverdeelheid te blijven, dat geldt voor gescheiden mensen, voor mensen die een onverdeelde erfenis hebben.
Als je dat wilt kan je onverdeeld blijven maar dan in onderlinge samenspraak en maximaal voor 5 jaar.
als je de verdeling wilt dan vorder je die via de rechtbank, dat is meestal samen met het scheidingsverzoek

wat betreft die handgift

-hij moet bewijzen dat ze er is geweest
-dat ze aanvaard is geweest
-dat ze ten zijne persoonlijke titel is geweest en niet als gift aan de gemeenschap

die inboedel bv is niet uitsluitend voor hem geweest, dus die kan je bijna schrappen
het onroerend goed daarentegen...

Reclame

roharro

#19 , 13 jun 2011 21:22

"Als je dat wilt kan je onverdeeld blijven maar dan in onderlinge samenspraak en maximaal voor 5 jaar."
Klopt niet helemaal. Men kan zo lang in onverdeeldheid blijven als men wil indien geen enkele mede-eigenaar er een einde wenst aan te stellen.
Iedere mede-eigenaar kan op elk ogenblik wel eisen om uit onverdeeldheid te gaan.
Men kan door overeenkomst eventueel de mede-eigenaars doen afzien van zulke eis. Het is dergelijke overeenkomst die slechts een maximumduur van 5 jaar mag hebben.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

dedupe
Topic Starter

#20 , 12 jul 2011 18:33

Aan alle beantwoorders van mijn berichtjes..., van harte dank...

Suc6 en oplossing gewenst met jullie problemen...

Enkele "denkertjes"...

"Rechtvaardigheid speelt géén rol binnen de wet" !!!

"Niets is verwoestender voor de geest dan armoede" !!!

"Wraakzucht is een dodelijk wapen" !!!

Indien iemand van jullie nog 1 of ander kwijt wil, ... let it come, and I will help where I can...

Hou je vrienden dicht bij je en je vijanden nog dichter...

Grtz

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#21 , 12 jul 2011 20:44

Raar, indien u PV had laten opstellen inzake Intra Familiaal Geweld (IFG. Zelfs los van een IFG kan/zal de rechtbank volgens art 223 BW de gezinswoning aan echtgenote toevertrouwd.

lucgescheiden

#22 , 13 jul 2011 15:35

Franciscus,

De vraag die hierbij gesteld mag worden is, of dit alles wel aanvaarbaar is!
Ik heb het hier zelf meegemaakt;
-degene die het huwelijk wil ontbonden zien haast zich naar de vrederechter met uit de lucht gegrepen verklaring.
gevolg. degene die nog in het huwelijk geloofde, wordt zonder verdediging en zonder pardon op straat gezet.
Wat creert uw regel dan? Een rat-race om het eerst een PV laten opstellen? IDD !

De moraal van deze regel:
Wie uit het huwelijk wil stappen, ziet dat hij in deze rat-race eerst eindigt,
gaat de andere ouder wat zwart maken (met om het even wat), en
heeft vervolgens vrederechter en poltie te vriend om hem/haar de scheiding rustig te laten inzetten,
daar waar het winnen van deze rat-race reeds vragen zou moeten stellen bij wie zich hier schuldig maakt aan IFG.
Geweld hoeft niet enkel te betekenen dat er slagen en verwondingen werden uitgedeeld.

dedupe
Topic Starter

#23 , 23 aug 2011 21:38

Eventjes vn me nts vernomen...Heb ook afgewacht wat er verder met "inventaris" zou gebeuren.

Ex en ik werden bij Notaris verwacht op 18/8voor ondertekening van inventaris,...opgesteld en overgenomen via usb-stick van ex.
Neem aan dat het hier gaat over vb. 1 lege chocopot met 1 klein mes met tandjes en 1 groter mes..., blinkend wc-rolhoudertje, kapotte thermostaat vn ijskast die "ter vervanging is van vroeger toestel uit ex's vorig huwelijk, méér dan 25 jr geleden, enz...
Ronduit belachelijk...

Notaris liet mij aangetekend weten dat hij op voorgestelde datum (18/8) deze confrontatie NIET WOU LATEN DOORGAAN, daar hij onoverkomelijke problemen verwacht met ex...

Notaris liet me ook weten dat hij "kort 4 deze bijeenkomst" via de "raadsman vn ex " een 19 blzn tellende fax ontving met : citaat: DEZE FAX OVERSTIJGT MIJN INZIENS HET BEGRIP "OPMERKINGEN" en houdt zwaarwichtige beweringen in...

Verder wil Notaris nog wel bemiddelen, MAAR... met bijstand van beide advokaten omdat hun hulp broodnodig zal zijn om de werkzaamheden in goede banen te leiden

DUS:...ik kan dit financieel NIET MEER AAN, terwijl ex (zie vorige schrijfsels) BULKT van geld dat hij "HANDGIFTEN VAN ZIJN MOEDER" noemt
en dat hij ook in de inventaris misbruikt om de meerwaarde-items te bemachtigen...

Wil je nog meer weten omtrent de doorgedreven haat-en wraakprocedure vn 1 door zijn jeugd getraumatiseerd individu, dat erop gebrand is om al 't minder goede dat ooit zijn pad kruiste, nu VOOR MEER DAN 100% op mij stort, en daarbij nog geholpen door mijn EX-hartsvriendin waar hij, zelfs 4 ons abrupt uiteengaan al zat te azen op zijn ''handgiftenrijkdom" en die zelfs ooit tegen me zegde... " Als ik ooit de gelegenheid krijg om u met valse getuigenissen kan "nekken", dan doe ik het zonder verpinken..

't Is een hoer, ne geldwolf, die ex vangt met supersex en tegelijkertijd financieel leegzuigt

TOT ZOVER MIJN RELAAS... zéér beknopt en ingetogen, maar mijn "bougieke is bijna uit"

Wil je hierop reageren,...ok...alvast bedankt...

BEGRIJP EN RESPECTEER WEL DAT NIET TER ZAKE, BELACHELIJKE EN VERNEDERENDE REACTIES ...MIJ NOG DIEPER DE PUT INDUWEN

lucgescheiden

#24 , 23 aug 2011 22:55

Schrap alle emotionele benaderingen uit deze laatste post en we houden niets meer over om op te reageren.
Ik vrees dat de fax van uw man van het zelfde kaliber zal geweest zijn.
In dat geval is het niet meer dan normaal dat een notaris er een stel buffers bij wilt.

Mijn inziens doe je er het beste aan om:
- de emoties even aan de kant te schuiven,
- het echtscheidingsforum hier eens door te nemen, en de punten die specifiek voor uw situatie nuttig blijken uit te diepen.
- eventuele onduidelijkheden hier in vraag te stellen
- en een 'koud' rapport op te stellen als instructies voor uw advokaat

Hou hierbij in het hoofd dat de soep nooit zo heet wordt gegeten, dan dat ze wordt opgediend.
Dit loopt heus wel beter af dan u nu meent in te zien.

Moraelin

#25 , 24 aug 2011 11:01

Lijkt me idd - volledig normaal - een heel emotioneel geladen zaak. Maar daarom heb je net advocaten, laat uw raadsman maar antwoorden (of beter: waarsch. niet) op alle zever en de brieven van zijn raadsman, hij of zij is uw eerste en grootste buffer, daar betaald u hem/haar ook voor, niet alleen voor de brieven en rechtszaken.
Uiteindelijk houdt de rechter enkel rekening met de conclusies die hem toegezonden worden en als uw ex zo vriendelijk is om zo'n zever als bewijs in handen van uw raadsman te geven dan is dat alleen maar posi voor uw betoog. HOU ALLES ZEER GOED BIJ, stel een dossier op bij uzelf.
Ik weet dat het zeer moeilijk is maar sluit u af voor dit soort emotionele zaken want dit kan jaren aanslepen. Ik kan alleen maar denken dat er gelukkig geen (minderjarige) kinderen bij betrokken zijn, geloof me, dan ga je er pas helemaal onderdoor met zo'n gedrag.

Probeer je iets rationeler en harder op te stellen anders ga je er idd onderdoor en zoek steun bij familie of vrienden, delen is verlichten.
En leg de focus van uw leven terug daarop, op UW leven, niet op het oude of de rechtszaken, die moeten bijzaak worden in uw gedachten, opnieuw, ik weet het, moeilijk maar het moet. Veel sterkte

Moraelin

#26 , 24 aug 2011 11:05

Franciscus,

De vraag die hierbij gesteld mag worden is, of dit alles wel aanvaarbaar is!
Ik heb het hier zelf meegemaakt;
-degene die het huwelijk wil ontbonden zien haast zich naar de vrederechter met uit de lucht gegrepen verklaring.
gevolg. degene die nog in het huwelijk geloofde, wordt zonder verdediging en zonder pardon op straat gezet.
Wat creert uw regel dan? Een rat-race om het eerst een PV laten opstellen? IDD !
Dit heb ik ook altijd als onrechtvaardig gevonden dat er totaal geen rekening mee wordt gehouden wie het huwelijk beindigd, want uiteindelijk zou dit toch moeten meespelen (natuurlijk moet het bekeken worden want soms kan men niet anders), maar nu wordt daar totaal niet naar omgekekeken. Met als gevolg dat iemand die vreemd gaat en vertrekt en dan idd nog eerst is met zijn rechtszaak dan nog als winnaar uit de bus komt. 'Rechtvaardig' ?

lucgescheiden

#27 , 24 aug 2011 14:03

Wanneer er effectief DRINGENDE en voorlopige maatregelen vereist zijn, en
de andere partij daar staat met een advokaat dan zou bij een vrederechter reeds een rood zwaailicht moeten gaan branden.

Heimelijk een advokaat consulteren,
met deze advokaat reeds afspraken maken omtrent een verder verloop inzake de echtscheiding,
deze geldwolf een daging laten aanbrengen vol bedrog louter om een goede fundering te leggen voor de echtscheiding,
vervolgens reeds voorafgaandelijk besprekingen gaan voeren met een plaatsvervangend vrederechter,
redenen genoeg voor een goed vrederechter om in te zien dat het hier absoluut niet over DRINGENDE maatregelen ging.

Rechtvaardig? Neen, eerder misdadig!

Ik hoop dat; de rechtbanken ooit eens zelfkuisend aan het werk gaan, en dergelijke plaatsvervangende vrederechters paleisverbod zal opleggen voor de rest van hun dagen, teneinde zich niet langer schuldig te maken aan medeplichtigheid in deze ratraces.

dedupe
Topic Starter

#28 , 01 okt 2011 20:28

Beste Forumvrienden,

Al efkes vn mij niks vernomen, had ook niks nieuws te melden...
Alles lijkt me tegen te zitten, want op 08/09/11 had ik afspraak ten kantore mijn raadsman, om in te gaan op de zware opmerkingen van EX t.o.v.mij, i.v.m. inventaris inboedel, die mij daags daarvoor sms'te dat hij ziek was...
Tot vandaag heb ik van hem nog steeds geen teken vn leven vernomen en moet genoodzaakt verder afwachten...

Intussen heb ik een (hopelijk) nakend onderhoud met hem goed voorbereid: vragen geformuleerd, met als voornaamste:
HOE LANG GAAT DAT GRAPKE HIER NOG DUREN EN "HOEVEEL VEL GAAT GE ME NOG AFSTROPEN"
'k Weet natuurlijk niet of "MTER. Advokaat" héél de zaak nog ziet zitten...
Tochwel straf dat een getraumatiseerd, wraakzuchtig individu vn EX ne mens zo den duvel kàn en màg aandoen...

Jullie hadden even inkijk in mijn lijdensweg, hebben tòch op bepaalde momenten me een hart onder de riem gestoken...
WAARVOOR DANK...

Ik hou jullie nog op de hoogte...

vallek

#29 , 02 okt 2011 14:33

Wat ik vooral niet begrijp is waar over u zich eigenlijk druk maakt , als er geen kinderen zijn , moet je toch alleen maar ademen en leven . En als stempelgeld niet voldoende is ga je gewoon werken . Er zijn mensen die geen stempelgeld krijgen en ouder zijn dan u en hun kinderen nooit meer te zien krijgen . Wat is een hoop stenen en wat geld u waard . Denk dat de keuze van deze weg en energie besteding nog altijd bij u zelf ligt . Bedenk dat het leven bezig is en dat u er zelf van maakt wat u wil . Eerlijkheid moet je niet in oorlog zoeken maar in vrede , loop gewoon recht op uw eigen pad en leef .

lucgescheiden

#30 , 02 okt 2011 20:07

Vallek,
Ergens hebt u gelijk, anderzijds betekent keven net ietsje meer dan ademen.

Wanneer je geheel je voorbije leven in het teken hebt gesteld van je gezin.
Daarbij hard hebt gewerkt om je gezin een dak boven het hoofd te geven, en
gelijktijdig geprobeert hebt om voor hen een appeltje opzij te leggen voor de zeven magere jaren.

Dit alles verdwijnt in een bodemloze put van een echtscheiding, louter omdat je partner
een onverklaarbare neiging begint te vertonen om naast de pot te plassen,
dan kan je idd twee dingen doen:
- ofwel berust je in je lot,
- ofwel verdedig je jezelf in de hoop van je gezin hieruit te kunnen redden.

Dat je jezelf in beide gevallen soms druk maakt, kan mss worden ingegeven door
het besef dat het voorbije geluk enkel werd gedragen door jouw inbreng...?

Wees gerust dat alle posters hier lezen en schrijven in de hoop van
na deze storm hun eigen pad te kunnen volgen, en
een volwaardig verder leven willen leiden.

Maar het is inderdaad goed om regelmatig afstand te nemen van de zaken die enkel tot oorlog leiden.
Laatst gewijzigd door lucgescheiden op 03 okt 2011 09:48, 2 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Echtscheiding”