Davo is een klucht. Heb er eind vorig jaar een dossier binnengedaan, nog altijd geen antwoord. Mijn ex moet mij al een achterstal van alimentatie van bijna twee jaar. Hier doen ze gewoon niets aan. Schandalig gewoon. Zit met een schoolgaande dochter van negentien en kan alles zelf ophoesten.Hallo,
Onze kleindochter wordt binnenkort 18 jaar en dan is de co-ouderschapsregeling gedaan.
Als de vader weigert onderhoudsgeld te betalen wil de "DAVO" dit regelen om het geld in te vorderen, maar wat betreft andere kosten zoals : het inschrijvingsgeld aan de universiteit en andere ... kan de DAVO niet tussenbeide komen omdat het geen vast bedrag is dat in een vonnis is vermeld.
Moet ik dus nu dan opnieuw een advokaat aanstellen die mij méér zal kosten dan hetgeen het opbrengt???!!!
Weet er iemand raad?
Dank voor een reactie
Ja, de overheid die een dienst levert om de burger te helpen en het is nog niet goed.Davo is een klucht. Heb er eind vorig jaar een dossier binnengedaan, nog altijd geen antwoord. Mijn ex moet mij al een achterstal van alimentatie van bijna twee jaar. Hier doen ze gewoon niets aan. Schandalig gewoon. Zit met een schoolgaande dochter van negentien en kan alles zelf ophoesten.Hallo,
Onze kleindochter wordt binnenkort 18 jaar en dan is de co-ouderschapsregeling gedaan.
Als de vader weigert onderhoudsgeld te betalen wil de "DAVO" dit regelen om het geld in te vorderen, maar wat betreft andere kosten zoals : het inschrijvingsgeld aan de universiteit en andere ... kan de DAVO niet tussenbeide komen omdat het geen vast bedrag is dat in een vonnis is vermeld.
Moet ik dus nu dan opnieuw een advokaat aanstellen die mij méér zal kosten dan hetgeen het opbrengt???!!!
Weet er iemand raad?
Dank voor een reactie
Heb Davo na vijf maand eens gecontacteerd met de vraag hoe het zat. Ze moesten de papieren die ze al vijf maand in hun bezit hadden, nog doorsturen naar mijn ex. Ze antwoorden niet op mails en aan de telefoon zeiden ze dat ze onderbemand waren en als het mij niet rap genoeg ging, dat ik dan maar een advocaat moest raadplegen. Het is nu meer dan acht maand geleden en nog steeds geen nieuws. Dit is België!!
Ok, maar ik ben 1 van die burgers die hiervoor belastingen heeft betaald.Ja, de overheid die een dienst levert om de burger te helpen en het is nog niet goed.Davo is een klucht. Heb er eind vorig jaar een dossier binnengedaan, nog altijd geen antwoord. Mijn ex moet mij al een achterstal van alimentatie van bijna twee jaar. Hier doen ze gewoon niets aan. Schandalig gewoon. Zit met een schoolgaande dochter van negentien en kan alles zelf ophoesten.Hallo,
Weet er iemand raad?
Dank voor een reactie
Heb Davo na vijf maand eens gecontacteerd met de vraag hoe het zat. Ze moesten de papieren die ze al vijf maand in hun bezit hadden, nog doorsturen naar mijn ex. Ze antwoorden niet op mails en aan de telefoon zeiden ze dat ze onderbemand waren en als het mij niet rap genoeg ging, dat ik dan maar een advocaat moest raadplegen. Het is nu meer dan acht maand geleden en nog steeds geen nieuws. Dit is België!!
Heel vele burgers betalen belastingen hiervoor hoor. Een klein beetje respect tov de overheid is hier wel op haar plaats denk ik zo.
Ik denk dat dit net het volledige punt is: we betalen ons blauw aan belastingen in dit land mar we zien niets efficients ervoor in de plaats... justitie is een lachertje, werkt zeer traag en meestal in het nadeel van de goeie burger. Politie is meer op zoek naar geld dan naar criminelen om nog maar te zwijgen van de gevangenissen waar om de haverklap er een paar ontsnappen, zij het nu via gerechtelijke weg of zelf. En de politieke overbetaalde boeren...zij ploegden voort.Ja, de overheid die een dienst levert om de burger te helpen en het is nog niet goed.
Heel vele burgers betalen belastingen hiervoor hoor. Een klein beetje respect tov de overheid is hier wel op haar plaats denk ik zo.
Het gaat over dit stukje Luc, de poster meldt dat "co-ouderschap" afloopt:"co-ouderschapsregeling"
De vader is de co-ouder, en zal steeds co-ouder blijven tot er een vonnis komt dat anders luidt.
Dit betreft geen regeling die kan aflopen op 18 jarige leeftijd van het kind.