Betaalterminals! OPGEPAST bij contract ondertekenen !

winkelcentrum
Topic Starter

Re: Betaalterminals! OPGEPAST bij contract ondertekenen !

#31 , 25 mar 2011 10:49

Einde van het verhaal, nieuw hoofdstuk.

De betreffende firma waarvan ik de naam niet noem, heeft uiteindelijk een buiging gemaakt.

2 jaar lang zijn we gestalkt geweest en een rechtszaak hing boven ons hoofd. Door het feit wij principeel geen euro aan deze zaak wilden hangen, ook niet naar een advocaat wilden gaan hebben we de zaak zolang mogelijk gerokken.

Ik heb met de grote baas gemaild en ook daar was er zeer weinig begrip voor onze situatie en ik voelde het al aankomen, indien de rechtszaak zou doorgaan wij zouden mogen opdraaien voor alle kosten. Wij stonden machteloos tegenover die mafioso en onfrisse handelspraktijken.

Dus, ik heb deze zaak zeer goed doordacht hoe we hier positief zouden uitkomen. Door het feit wij nooit een annulatie gedaan hadden waren wij in principe nog steeds vragende partij. Dus, heb ik een kwijtschelding gevraagd van alle kosten, het aflassen van die dagvaarding en geeist dat ze binnen een bepaalde tijd die terminal alsnog moesten leveren.
Dan is er een vriendelijke mevrouw gekomen en hebben we een totaal nieuw contract opgemaakt op voorwaarde dat de oude volledig zou vervallen en op voorwaarde dat ik vrijgescholden werd van alle kosten of daaruit vloeiende kosten.

Ondertussen hadden wij een tweede winkel en hebben we van de nood een deugd gemaakt en hebben we nu ook maestro zodat toeristen ook kunnen pinnen. 3 maand gratis en GEEN domicilering , ik bepaal zelf wel wanneer de facturen betaald worden. Levering moest binnen de maand en dit is gebeurd.

Dus, we hebben nu een terminal van dit bedrijf en de zaak is volledig effen.

Ik hoop bij deze dat alles nu normaal verloopt en dat er geen konijnen meer uit de hoed komen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
winkelcentrum
Topic Starter

#32 , 25 mar 2011 11:02

Ik wil graag de volgende raad geven:

Sommige terminalbedrijven hebben GEEN charter ondertekend bij UNIZO.

Zorg ervoor dat wanneer je in zee gaat met een dergelijke leverancier dat ze het LOGO HEBBEN van ERKEND LEVERANCIER, ze moeten het charter ondertekend hebben.

http://www.buurtsuper.be/viewobj.jsp?id=433765" onclick="window.open(this.href);return false;

LEES AANDACHTIG de achterzijde van het contract ALVORENS je je handtekening plaatst.

Er zijn dus meerdere gevallen waar na 3 maanden er nog geen terminal geleverd is en je dus als klant NIET kan annuleren of er hangt een annulatieboete van 605 euro te wachten met alle ellende vandien.

TEKEN NIET voor domicilieopdrachten. KIES ZELF om per overschrijving te betalen en controleer steeds goed alle te betalen bedragen.

Spreek heel duidelijk een levertermijn af en schrijf dit ook neer op het contract en laat dit ondertekenen van de verkoper. Ook al staat er op de achterzijde van het contact dat de levering 90 dagen kan duren.

Informeer je goed voor wat je de betaalterminal wilt gebruiken. Als er nooit buitenlanders in je winkel komen heeft het GEEN ZIN om je ook maestro aan te laten smeren of visa. Heb je geen toonbank dan moet je ook geen twee toestellen hebben, één volstaat.

Nog vragen? Stel ze mij gerust, ik wil kost wat kost mensen beschermen zodat ze GEEN verkeerde keuzes maken.

Wat de goedkoopste beteft kan je daar echt geen streep intrekken, want het is zoals zovele maatschappijen dat de één duurder is dan de ander op dit gebied en een ander dan weer goedkoper op ander gebied. het gaat hem eigenlijk om de best functionerende en klantvriendelijkste firma en dan komt het op geen eurootje meer of minder.

MAAK DE JUISTE KEUZE. PAS OP VOOR DE VERKEERDE FIRMA'S, DENK AAN DAT unizo CHARTER.

Totnogtoe werd het certificaat aan twee leveranciers toegekend: ATOS Worldline (het vroegere Banksys en BCC) en CCV Cardfon (lid van CCV Europe). Zij mogen zich dus in al hun communicaties 'UNIZO erkend leverancier' noemen.

winkelcentrum
Topic Starter

#33 , 11 apr 2011 12:49

En nu hang ik toch nog 5 jaar vast, kan niet weg, zit muurvast, tenzij er eens iemand een rechtzaak tegen die mannen begint (ik heb hier de centen niet voor).

Ik vraag mij af of dit wel mag, ook al staat het in het contract, dat je een klant een contract laat tekenen voor 5 jaar en indien je hoedanook je zaak stopt of failliet gaat of gewoon van hun diensten wil afzien om naar een andere leverancier over te stappen dat je vasthangt aan een schadevergoeding van 605 euro.

Weet iemand dit soms?
Laatst gewijzigd door winkelcentrum op 20 aug 2011 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Reclame

winkelcentrum
Topic Starter

#34 , 27 mei 2011 10:01

Ondertussen hebben we de terminal in gebruik maar wat een kloteding zeg!

In onze andere winkel hebben we Atosworldline en dat werkt prima, reeds 12 jaar al hebben we (hout vasthouden) GEEN ENKEL probleem gehad. Ik raad daarom ook deze firma aan.

Wat betreft onze terminal gaat dus steeds na 4 uur uit, buiten dienst, blijkt normaal te zijn. Dan moet je een code intikken. display blijft steeds branden, blijkt ook normaal te zijn, of dan komt er steeds het bericht "3 x gebeld, verbinding mislukt, bel naar ........." Dan moet ik dat kloteding uit doen en terug aansteken, terug code invoeren en het werkt weer. Vaak moet de telefoon 2x inbellen alvorens een betaling geautoriseerd is. Na bellen met een vriendelijke man op de technische dienst is er nog steeds niets verholpen, probleem blijft aanhouden.

Wat ook niet normaal is, is dat bij Atos Worldline krijg je een factuur en het bedrag dat je van de klant krijgt, die staat netjes op de rekening. Bij die firma werken ze een andere firma en die trekken een commissie af van het betaalde bedrag.

Een klant koopt iets voor 15 euro en ik krijg maar 14.77 euro op m'n bankrekening gestort. Ze houden 0.23 eurocent in. Beetje vervelend wat boekouding betreft.

Dus, nogmaals, de mails die ik van gedupeerden kreeg, de voorvallen met dit bedrijf waarvan ik de naam niet kan noemen, zijn genoeg redenen om NIET voor hen te kiezen.
Laatst gewijzigd door winkelcentrum op 20 aug 2011 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Lightning

#35 , 27 mei 2011 10:16

Wat ook niet normaal is, is dat bij Atos Worldline krijg je een factuur en het bedrag dat je van de klant krijgt, die staat netjes op de rekening. Bij die klootfirma werken ze zonder ik het voordien wist met derden en die trekken een commissie af van het betaalde bedrag.

Een klant koopt iets voor 15 euro en ik krijg maar 14.77 euro op m'n bankrekening gestort. Ze houden 0.23 eurocent in. Is dit eigenlijk wel wettelijk?

Hier hebben ze me ook niet vooraf van ingelicht.
Leest u wel eens contracten en algemene voorwaarden alvorens u ze ondertekent? Ik kan u dat warm aanbevelen. Er staat soms nuttige informatie in :).

winkelcentrum
Topic Starter

#36 , 28 jul 2011 11:31

Inderdaad, 3 maal lezen van de algemene voorwaarden, alvorens het contract te ondertekenen, had mij wellicht weerhouden om met deze firma in zee te gaan.
Laatst gewijzigd door winkelcentrum op 20 aug 2011 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.

winkelcentrum
Topic Starter

#37 , 28 jul 2011 11:33

aan Lightning, jawel, ik wist dat er een commissie naar die firma gaat, dat staat ook in het contract maar de manier waarop betreffende de boekhouding is vervelend.

Bij Atos als een klant 250 euro betaald met bancontact dan staat er effectief 250 op m'n rek. nr. Bij deze firma trekken ze het bedrag er af en staat een ander bedrag op. Is vervelend naar m'n boekhouding toe.

JohnD

#38 , 02 aug 2011 14:03

Off-topic, maar voor de goede orde: gelieve leestekens en hoofdletters te gebruiken. Dit leest héél wat aangenamer.
Dat valt nog mee maar wat ik totaal onaanvaardbaar en pure ketterij vind is de term "dat is geen waar" te gebruiken i.p.v. "dat is niet waar". Ik kwam dat hierboven ergens tegen.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

ieza

#39 , 17 aug 2011 10:42

Heeft iemand een idee van de opzegmogelijkheden? Ik weet dat een contract bij Het bedrijf 60 maanden (=5 jaar) loopt en erna telkens stilzwijgend 1 jaar. Ik ben als sinds 2005 klant, maar in 2009 heb ik echter een nieuw toestel gevraagd dat via internet werkt, waarvoor ik een ander contract moest tekenen. Op dit contract staat "vervanging contract nr....." aangeduid, betekent dit dan dat de looptermijn weer op nul gezet wordt bij dat 'nieuw' contract of geldt de datum van het oorspronkelijk contract (2005)?

Hoop dat iemand hier een idee van heeft? Alvast bedankt!

winkelcentrum
Topic Starter

#40 , 18 aug 2011 21:53

Aan ieza, laat maar een clausule bijschrijven op dat contract of je zit weer 5 jaar vast! Niet bepaald klantvriendelijk en die verkopers die trekken zich er niets van aan! Mijn verkoper is overgestapt naar een andere betaalterminal firma !

Ondertussen verschillende gevallen terug bij mij binnengekomen! Die firma blijft het bont maken, er is ook regelmatig personeelswissel!

Toekomstige klanten moeten beschermd worden tegen het klantonvriendelijk karakter van menig betaalterminal leverancier.

Dus, maak de juiste keuze! Lees de algemene voorwaarden op de achterzijde van het contract. een les die ik alvast geleerd heb.
Laatst gewijzigd door winkelcentrum op 20 aug 2011 11:49, 3 keer totaal gewijzigd.

winkelcentrum
Topic Starter

#41 , 18 aug 2011 22:16

En inderdaad, als ik alles overloop heb ik 1 grote fout gemaakt! Ik had de algemene voorwaarden niet goed gelezen, 't is te zeggen, de verkoper heeft het vlug eens overlopen, heel vlotjes er door. Ik heb me laten inpakken door een vlotte verkoper die tovert met veel goedkoper en promotie etc .....

Op de Algemene voorwaarden staat dat je het contract ondertekend voor 60 maanden ! Dat is 5 jaar !!!!!

Toch heeft de verkoper ook aan mij gezegd (en blijkbaar ook aan anderen) als je stopt met de zaak dat dit zonder verbrekingsvergoeding is.

Nergens in het contract staat ook maar indien je bvb de zaak zou stoppen dat je dan ook je medewerking met hen kunt stoppen, je hangt hoedanook vast aan 500 euro + btw vast!

De algemene voorwaarden zijn zo opgesteld dat het steeds in het belang van deze firma is. Zij kunnen ten alle tijde hun commissie en huurbedrag opslaan, zij kunnen en mogen alles.
Laatst gewijzigd door winkelcentrum op 20 aug 2011 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.

ieza

#42 , 19 aug 2011 17:22

Dat is vooral straf: een contract van 5 jaar tekenen en zelfs als je stopt met de zaak, zou je moeten 500 euro ophoesten.
Mijn oorspronkelijk contract (2005) was er eentje voor telkens een jaar. Toen ik een ander toestel kreeg, moest ik een nieuw contract tekenen, waarmee ik blijkbaar ineens ook akkoord ging met de nieuwe voorwaarden (niet dat je de kans hebt om die te bekijken bij ondertekening): contract van 5 jaar. Dat heb ik achteraf pas doorgehad.
Ik weet nog niet wat nu de startdatum van mijn contract is (om op basis daarvan de opzeggingstermijn te berekenen), dus vrees dat ik bij de firma zelf ga moeten informeren.

winkelcentrum
Topic Starter

#43 , 20 aug 2011 11:12

Lees eens verder in het contract! Het tekenen van een contract met deze firma is er eentje met de duivel!

art. 13.2

Indien de klant, binnen de gestelde termijn van drie kalenderdagen, de betaalterminal niet heeft teruggebracht, is het bedrag van 1000 € of 1950 € (afhankelijk van type toestel) excl. btw onmiddellijk verschuldigd door de klant ten gevolge van geleden verlies.

art. 13.3

Indien het apparaat beschadigingen of defecten vertoont, die niet door de technische dienst bijstand worden gedekt, dan is er door ......... berekende vergoeding verschuldigd van 1000 € of 1950 € (afhankelijk van type toestel) excl. btw.

Hoe dan ook, als je pas een zaak start en je weet niet hoelang je deze zaak zult kunnen runnen, dan teken je met zo'n firma GEEN contract want inderdaad hang je vast voor 5 jaar!

Ook al zegt de vertegenwoordiger met vaak mooie praatjes, dat dit allemaal geen probleem is, je hebt een contract ondertekend en je kan er niet van uit! Je zal die 605 euro betalen en doe je dit niet, dan staat een rechtszaak boven je hoofd.

Ik begrijp niet dat er nu al zovele slachtoffers zijn en er gebeurd niets, die mannen doen maar verder. Misschien met z'n allen, met alle gedupeerden een brief schrijven naar 't ministerie?

Ook wil ik er nog eens op wijzen van GEEN domicilie te ondertekenen want 2 gevallen die ik ken hebben ze die verbrekingsvergoeding gewoon van de bank afgetrokken en daar sta je dan.

Lightning

#44 , 20 aug 2011 11:28

Ik begrijp niet dat er nu al zovele slachtoffers zijn en er gebeurd niets, die mannen doen maar verder. Misschien met z'n allen, met alle gedupeerden een brief schrijven naar 't ministerie?
Slachtoffers? Waar hebt u het eigenlijk over? Iemand die zijn contracten leest alvorens te tekenen (ja ook de kleine lettertjes in de algemene en bijzondere voorwaarden), weet waaraan hij zich kan verwachten. Door je handtekening te plaatsen ga je overigens akkoord met ALLE voorwaarden. En, die voorwaarden die in die contracten staat zijn doorgaans volkomen wettelijk en afdwingbaar.

winkelcentrum
Topic Starter

#45 , 20 aug 2011 12:02

Lightning, je hebt gelijk wat je zegt, maar ik vrees dat veel mensen zich vlug laten overhalen, die niet echt grondig de voorwaarden lezen bij eender welk contract voor wat het dan ook is.

Sommige verkopers weten ook wel dat sommige voorwaarden niet steeds aanvaard zullen worden en daar gebruiken ze technieken voor om potentiële kopers te doen tekenen. Daarom zijn het verkopers.

Ja, nogmaals, U hebt gelijk, dit is de les die ik ook geleerd heb, goed lezen van de algemene voorwaarden. De werkelijkheid is anders en ik mag dan terecht het woord "slachtoffer" gebruiken voor mensen zoals ik die zich laten overhalen hebben.

We hebben niet allemaal hetzelfde vastberaden en overtuigd karakter en misschien niet de ervaring en de kennis op dit moment waardoor we dingen doen die we nadien beklagen.

Vandaar, ik wil startende handelaars ook waarschuwen, net zoals U doet, om ZEER GOED de kleine lettertjes te lezen en effectief vragen te stellen aan de verkoper en eventueel schriftelijk, bij het contract duidelijke afspraken schriftelijk vast te leggen.

Terug naar “Consumenten Koop”