wat kan ik doen of waar kan ik terecht om hulp te krijgen

citroentje
Topic Starter

wat kan ik doen of waar kan ik terecht om hulp te krijgen

#1 , 17 mar 2007 19:38

eergisteren moest ik naar de politierechtbank ben er ook geweest ivm een snelheidsovertreding volgens dat ik me kan herinneren hadt ik ooit eens voor zoiets naar kortrijk moeten gaan door dat ik het niet eens was met die bekeuring daarvoor heb ik een boete met uitstel gekregen,nu dat is 4 jaar geleden gebeurt.
Nu deze morgend zegt die rechter mevrouw het is de derde keer dat je voor een snelheidsovertreding moet komen,je ben al veroordeelt in 2001 in oostende en in kortrijk,ik beleeft dat kan niet kortrijk kan maar ik ben nooit veroordeel in oostende en daar ben ik 100% zeker van,maar zei hij het staat hier op papier wel zei ik dat moet een fout zijn ik ben nog nooit op de rechtbank van oostende moeten gaan.
Nu voor de rest werdt ik behandelt net of ik hadt iemand vermoord,die gasten worden vriendelijker behandelt en alleen om dat ik zei van die veroordeling van oostende.
Nu hadt ik graag geweten hoe ik te weten kan komen als die veroordeling klopt en voor wat het was.
In 2003 heb ik bij de politie papieren nodig gehadt voor goed gedracht en zede daar stond wel op van dat geval van in kortrijk maar niets van oostend.
Wat ik wel weet is me ex man heeft een ongeval gehadt in 2000 en weggereden dat heeft hij gedaan met mij auto maar de politie heeft mij daarvoor wel ondervraagt maar ze merkte direkt dat ik niet wist waar het gebeurt was,me ex man is dan door de mand gevallen en opgeroepen geweest op de politierechtbank van oostende hij heeft alleen zijn kat naar daar gestuurt en ja veroordeelt bij verstek maar mij hebben ze daar voor niet opgeroepen.
Nu hadt ik graag geweten hoe ik te weten kan komen wat er vermeldt sta op mij naam.
Moet zeggen me ex man heeft geen rijbewijs maar mij auto was wel in orde en ik heb een rijbewijs,ik begrijp het niet zelf ben ik nooit daar voor opgeroepen maar toch staat er een vermelding op mij naam.Ik voel me daar niet goed van en graag hadt ik toch willen weten wat die veroordeling is.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 19 mar 2007 12:25

?Art.589...De doelstelling van het Strafregister bestaat erin de daarin geregistreerde gegevens mede te delen aan...3? particulieren ingeval zij een uittreksel uit het Strafregister moeten voorleggen...Art.590.Volgende persoonsgegevens worden in het Strafregister opgenomen :1? veroordelingen tot criminele, correctionele of politiestraffen...?(Wetboek van Strafvordering 17 november 1808).

Vraag een nieuw uittreksel uit het Strafregister.Indien daarop een veroordeling door Politierechtbank Oostende voorkomt,vraag dan aan de griffie van die politierechtbank kopie van dit vonnis.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Reclame

Terug naar “Andere”