huuder betaald niet

muisje70
Topic Starter

Re: huuder betaald niet

#46 , 10 aug 2011 21:25

ohhhhh, wat een.... hij belde toen juist, ze gingen morgen de huur van vorige maand storten...???
en ze gingen toch blijven wonen....? die zijn mij dus al weken aan't lijntje aan't houden.
vandaag ging normaal een huurder komen zien (amerikaams leger) maar ze waren niet te bereiken...
dus ik buiten alles laten zien, en alle foto's, belde die man mij namiddag terug dat die militair echt geintreseerd was, en het wilde zien... en nu blijven ze zitten :( dan was ik zeker van (hoge) huur...
wat zou ik doen?????? heb trouwens liever dat het leeg ligt, hier klopt vanalles niet, maar als ze vanalles vernielen...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
muisje70
Topic Starter

#47 , 11 aug 2011 10:27

ben naar vredegerecht geweest, indien niet ingeschreven in gemeente, dan moet ik het via deurwaarder laten opzoeken, het adres... eerder kan ik niks...
dus naar gemeente, niks, nooit in belgie ingeschreven geweest....

hoelang gaat dit kunnen duren, met hun opzegbrief van eind augustus... ik heb wss een andere huurder, maar zonder datum...

Vandebos

#48 , 11 aug 2011 12:29

Tijd om een advocaat in de arm te nemen.

Reclame

muisje70
Topic Starter

#49 , 11 aug 2011 15:22

idd, deurwaarder kan niks opzoeken zei hij... (buitenland)
dus langs advocaat laten dagvaarden... maar vermits ik de opzegbrief heb... mss wachten en dag nadien laten uitzetten door deurwaarder, gaat dat niet??
heb een huurder die het wil huren ondertussen, maar die gaat niet blijven wachten...

Vandebos

#50 , 11 aug 2011 15:35

Uitzetten kan enkel middels een vonnis van de vrederechter of een andere vorm van uitvoerbare titel. Een opzegbrief behoort daar niet toe.

muisje70
Topic Starter

#51 , 30 sep 2011 14:01

bedankt voor reacties, even een snelle update;
ben er naar toe gegaan (pfff, dat doe ik niet graag), en gezegd dat we ons aan de opzegbrief gingen houden, dat ze er gewoon eind augustus moesten uit zijn... ze wilde nog 500 euro voorschot geven van al de achterstand, ik heb gezegd dat ik gewoon niks wilde, ze moesten eruit...
ze hebben het beloofd en zijn dan ook vertrokken op datum, enkel een remork afval met maden in, een kapot glas in de koelkast, de nieuwe muren bekrast van de katten, en vuil.... brrrr
maar was toch wel tevreden.

YannickS

#52 , 07 okt 2011 19:18

Muisje, als ik eventjes iets mag toevoegen/vragen in je topic :

Zucht, als ik het hier zo lees is de kans bijzonder klein dat je dus ooit je geld ziet van achterstallige huur of gerechtskosten?
Eigenlijk is dat toch degoutant hoe rechters uitspraken kunnen doen als 2.5 € betalen gedurende 108 maanden...
Das toch totaal van de pot gerukt?

Ik leid maandag een zaak in tegen een huurder van 2 garageboxen via een eigenaarsbond die mijn dossier voorbereid hebben.
Als nieuwe verhuurder is dit voor mij dus ook allemaal de eerste keer jammer genoeg.
Maar die eigenaarsbond heeft mij niet gewaarschuwd voor een bedrag van 1000-1500 € voor de volledige procedure voor het vredegerecht??
(voor deze 2 garageboxen zijn de gerechtskosten dan hoger dan de achterstallige huur :s dat is wel zuur en niet voorzien)
In het dossier staat wel de omschrijving gerechtskosten en dergelijke op de huurder af te schuiven maar als deze insolvabel is komen die dus allemaal op mijn boterham?
- Is dit bedrag trouwens inclusief deurwaarder om de gedwongen uitzetting effectief te doen gebeuren?
- Word deze deurwaarder door het gerecht zelf aangesteld of moet je hier ook zelf nog voor lopen?

Alvast dank als hier iemand wat antwoorden op heeft.
Je weet telkens dat je een risico neemt met verhuren maar je hoopt toch steeds dat het jou niet overkomt. Helaas dus.

Vandebos

#53 , 07 okt 2011 21:30

- Is dit bedrag trouwens inclusief deurwaarder om de gedwongen uitzetting effectief te doen gebeuren?

Is niet in te schatten zonder de documentatie die de bond u heeft gegeven.

- Word deze deurwaarder door het gerecht zelf aangesteld of moet je hier ook zelf nog voor lopen?

zelf voor lopen en 90% kans dat u de kosten dient voor te schieten.

muisje70
Topic Starter

#54 , 04 dec 2011 18:25

ondertussen;
aangetekende indertijd verstuurd, en terug ontvangen; niet afgehaald...
juli moet ik nog half ontvangen...
in augustus in schuldbemiddeling gegaan, en geen borg ontvangen omdat dat geld naar de advokaat is gegaan voor de schuldbemiddeling..??
augustus niet ontvangen, schuldbemiddeling betaald deze in kleine deeltjes, september wel...
oktober een brief van schuldbemiddelaar; ze is niet regulair bezig (liet loon nog op eigen rekening storten) en indien ze haat niet regulariseert zou ik november ook niets ontvangen...
dus van november ook niks ontvangen....
ik heb deze week 3 maal naar schuldbemiddelaar gebeld, ze zouden me deze week schriftelijk inlichten.... maar niets gekregen...
wat nu??? want mijn lening begint wel door te wegen nu... ik krijg geen uitstel bij de bank....
alvaste dank

Vandebos

#55 , 04 dec 2011 19:13

Advocaat en met vonnis laten uitzetten.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#56 , 04 dec 2011 21:46

Niet meer wachten kosten lopen alleen maar op.

Vandebos

#57 , 04 dec 2011 22:16

Niet meer wachten kosten lopen alleen maar op.

Inderdaad, je had dit reeds maanden geleden moeten doen. Als de huurder(s) het contract niet respecteren en niet willen luisteren, geen medelijden ---> vrederechter. (via advocaat indien nodig)

muisje70
Topic Starter

#58 , 05 dec 2011 15:42

zie het juist, verkeerd gepost :) waren den andere huurders van een appartement dat we verhuurden :(
die zijn er uit, dit gaat over andere huurders, dus maar naar gerecht... zal deze week nog afwachten voor brief schuldbemiddelaar...?
bedankt

koen999

#59 , 09 nov 2012 17:55

en hoe is het uiteindelijk afgelopen ?

Terug naar “Huren”