Probeer eerst een compromis te vinden via een bouwbemiddelaar of de Verzoeningscommissie voor de Bouw.
of wacht de positie af van de archi. Tenslotte is hij de leider van het project en dus ook de aangewezen bemiddelaar
Brengt meestal veel meer zoden aan de dijk dan het messengetrek van sommige advocaten
Het is niet nodig om een open wonde de kans te geven ook nog eens te gaan etteren wat wel véél gebeurt in
situaties waar advocaten aan te pas komen. Die moe tje zeker in dit stadium nog zoveel mogelijk buiten het
verhaal houden.
Het betalen van het volledige bedrag op een derdenrekening of geblokkeerde rekening kan zeker voor de aannemer
een incentive zijn die hem over de streep trekt om de werken tot een goed einde te brengen. Ik zou dit in uw geval
zeker zo proberen. Ontstaat op zo'n moment onwil bij de aannemer dan zou ik idd niet wachten maar direct actie
ondernemen via een advocaat. Beste oplossing daarbij is meestal aan damagecontrol doen. Bouwzaken zijn veruit de
langslopende dossiers bij Justitie. Veelal zijn de commissienota's van de advocaten het enige dat positief blijft staan.
En met positief bedoel ik niks positief