Aannemer accepteert geen opm. op zijn werk & bolt het af ...

[email protected]
Topic Starter

Aannemer accepteert geen opm. op zijn werk & bolt het af ...

#1 , 05 aug 2011 09:26

Beste, Graag had ik wat advies willen vragen omtrent het volgende: Wij doen een verbouwing: 1ste verdieping nok (houtbouw) op ons gelijkvloers bestaand gedeelte. Offerte van aannemer werd ondertekend voor akkoord met mededeling dat de werken voor eind mei teneinde moesten zijn. Hij beloofde al van december de werken uit te voeren, dan maart, dan mei, uiteindelijk start hij in de regen (na mooie periode) in juni. Hij wist dat we vertrokken naar het buitenland voor een hele maand zodat de werken zeker af moesten zijn. Uiteindelijk breekt hij stuk dak open en zet een gedeelte in houtbouw (nok) afgedekt met zeilen. De werken bestaand plat dak EPDM zijn niet goed uitgevoerd: grote blaas die hij beginnen doorboren is en afgeplakt met vierkante epdm stukjes. De rest ligt nog open maar is voorlopig met een fijn laagje roofing afgedicht. Er zit ook nog een lek in de epdm.Valizeplanken liggen niet goed (bevestigd door architect) (voor zinkwerk)Uiteindelijk moet er dan bijkomend noppenfollie op dat wij als meerprijs moeten betalen omdat aannemer het fout heeft geplaatst. Opmerkingen werden onmiddellijk doorgegeven met het gevolg dat hij hem niets laat zeggen en hij alle hout en stelling heeft weggehaald tegen wij thuis kwamen en het werk. Mededeling dat wij niet betalen aan architect maar we hadden nog geen faktuur ontvangen. Alleen van een gemetste muur en dit stond de dag nadien op zijn rekening. Twee dagen later zit de factuur in de bus voor het geleverde materiaal en werken. Ondertussen regen regen regen. Wij bang voor gevolgschade (natte isolatie en gyproc beneden) want daar is alles tot in de punten afgewerkt. Op deze faktuur hebben wij een 3700 euro niet betaald en een aangetekend schrijven gestuurd waarop met punten op die niet afgewerkt zijn en dat hij ons in de steek heeft gelaten. Nu krijgen we een aangetekend schrijven terug dat hij niet meer komt verder werken als wij niet betalen. Naar ons gedacht (gezien alles is weggehaald) zal hij ons toch in de steek laten. Heden een eerste rappel van hem ontvangen.Wat moeten wij nu doen. Architect is nog in verlof. Moeten wij aangetekend de rappel protesteren en nogmaals wijzen op de fouten, storten wij het bedrag op een geblokkeerde rekening? Laten wij een expert komen om in detail alles te fotograferen en een verslag op te maken. Hoe kunnen wij ons nu in godsnaam indekken. Mijn ramen staan klaar bij de leverancier van december 2010, zijn reeds volledig betaald en die mensen willen ook deze ramen komen plaatsen. Weken heb ik steeds moeten bellen om te verplaatsen gezien de aannemer zijn belofte niet nakomt. Alvast heel heel erg bedankt voor de reachtie. 70 % van de werken moet dus nog gebeuren : De rest van de nok moet nog gezet worden en de afwerking binnen isolatie osb, gyproc, deuren plaatsen en zinkwerk en gevelafwerking moet nog allemaal gebeuren .Bart en Cindy

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fore

#2 , 05 aug 2011 09:47

ik zou je nick (desnoods vraag je het aan een moderator) veranderen, zodat je mail-adres niet zichtbaar is, dit is gewoon spam vragen :)
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Vandebos

#3 , 05 aug 2011 10:18

Gebruiker maakt best een nieuw account aan en laat de moderator weten wanneer dit verwijderd mag worden.

Reclame

Vandebos

#4 , 05 aug 2011 10:21

Korte pijn lijkt me het meeste aangewezen. Uitvoerder van werken aangetekend in gebreke stellen en een advocaat in de arm nemen.

ganapathi tantra

#5 , 05 aug 2011 17:37

Probeer eerst een compromis te vinden via een bouwbemiddelaar of de Verzoeningscommissie voor de Bouw.
of wacht de positie af van de archi. Tenslotte is hij de leider van het project en dus ook de aangewezen bemiddelaar
Brengt meestal veel meer zoden aan de dijk dan het messengetrek van sommige advocaten
Het is niet nodig om een open wonde de kans te geven ook nog eens te gaan etteren wat wel véél gebeurt in
situaties waar advocaten aan te pas komen. Die moe tje zeker in dit stadium nog zoveel mogelijk buiten het
verhaal houden.

Het betalen van het volledige bedrag op een derdenrekening of geblokkeerde rekening kan zeker voor de aannemer
een incentive zijn die hem over de streep trekt om de werken tot een goed einde te brengen. Ik zou dit in uw geval
zeker zo proberen. Ontstaat op zo'n moment onwil bij de aannemer dan zou ik idd niet wachten maar direct actie
ondernemen via een advocaat. Beste oplossing daarbij is meestal aan damagecontrol doen. Bouwzaken zijn veruit de
langslopende dossiers bij Justitie. Veelal zijn de commissienota's van de advocaten het enige dat positief blijft staan.
En met positief bedoel ik niks positief :)
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Terug naar “Aanneming”