Arbeidsongeval cumul pensioen

Mon1
Topic Starter

Arbeidsongeval cumul pensioen

#1 , 02 aug 2011 10:48

Ik werkte als toen als gesco bij gemeente vanaf 1990 voordien in privé Heb in 1999 arbeids ongeval gehad en ben voor 20% invalide verklaard sinds2002 werkloos Ontvang maandelijks de rente van Ethias.Wat gebeurd er als ik volgend jaar op pensioen ga ? Valt dan vergoeding van rente weg ,of blijf ik gewoon rente ontvangen
Groetjes

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 aug 2011 12:15

Ik vrees ervoor van niet. Heb zelf 21 % invaliditeit na een arbeidsongeval. Ontving een 3maandelijkse vergoeding (niet geïndexeerd) van de verzekering en daar bovenop een maandelijkse indexatie van dat bedrag van het Fonds van arbeidsongevallen.
Bij mijn oppensioenstelling werd het kapitaal van de verzekering overgedragen aan het Fonds van arbeidsongevallen, en ik ontvang nu alleen nog maar een 3maandelijkse vergoeding van dat Fonds, en niets meer van de verzekering. Dat bedrag is MINDER DAN DE HELFT van wat ik voordien ontving van beiden samen. :(

Mon1
Topic Starter

#3 , 03 aug 2011 10:05

Is er soms voor mij geen andere regeling van toepassing omdat ik als GESCO dat tegen kwam na 1998 en rente ontvang van verzekering en niet van het fonds voor arbeids ongevallen heb er ergens iets van gelezen maar kan dat niet goed begrijpen

Reclame

JPV
Juridisch actief: Ja

#4 , 03 aug 2011 11:09

regels kunnen inderdaad veranderd zijn. Oude systemen zijn nu soms niet meer geldig. Ik vrees dat ik echter de details ontbreek...

Terug naar “Arbeidsongevallen”