huuder betaald niet

Vandebos

Re: huuder betaald niet

#31 , 28 jul 2011 21:50

Dan verlies ik geen seconde aangezien je die brief perfect kan opstellen als een ingebrekestelling die je bij het niet naleven toelaat een 1344tje op de griffie te gaan afgeven...nadat ik bij de politie ben langs geweest om te melden dat X en Y wonen op adres Z...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
gvm

#32 , 28 jul 2011 22:22

Dan verlies ik geen seconde aangezien je die brief perfect kan opstellen als een ingebrekestelling die je bij het niet naleven toelaat een 1344tje op de griffie te gaan afgeven...nadat ik bij de politie ben langs geweest om te melden dat X en Y wonen op adres Z...
op die manier wel, maar gewoon een overeenkomstje, 'k zou er niet aan beginnen.
voor niets of niemand een gram respect, venijnig brutaal en vuilgebekt.

muisje70
Topic Starter

#33 , 02 aug 2011 13:19

ik heb een papier van hun gekregen dat ze uit het pand gaan zijn eind augustus....
nu willen ze nog tot half september blijven (zonder huur te betalen blijkbaar..)
wat als ze verhuizen en ik hun nieuw adres niet ken? als ze me nog lang aan de draai houden wil ik wel drie maanden boete...
moet er uren werk en kopzorgen insteken en kan geen nieuwe huurder zoeken zo...
wat als ze ineens verdwijnen?
bedankt

Reclame

Vandebos

#34 , 02 aug 2011 14:21

Poot stijf houden en herinneren aan huur. Hen meedelen dat indien ze het onderling akkoord niet respecteren u het vredegerecht met alle gevolgen van dien zal inschakelen zoals overeengekomen.

muisje70
Topic Starter

#35 , 05 aug 2011 18:54

ik hoor er niets maar van....
als het zo verder gaat, en ik moet via vredegerecht, en ik heb hun nieuw adres niet???
wat moet ik gaan doen, en wat gaat dat kosten, want ik draai nu al alleen voor de lening op...
bedankt

Vandebos

#36 , 05 aug 2011 19:54

U kan hun nieuw adres verkrijgen via de dienst bevolking. een verzoekschrift 1344bis/ev Ger.W. indienen kost u € 35 rolrecht en eventueel enige euro's voor de bewijzen van woonst bij de dienst bevolking.

muisje70
Topic Starter

#37 , 06 aug 2011 07:27

ook al zijn ze misschien nog niet ingeschreven in belgie??
en sorry voor de vragen, maar ben in mijn 40 jaar nog nooit op het gerecht geweest...
wat indien ze hun aangetekende niet hebben afgehaald?
moet ik 14 dagen tellen voor ik naar het vredegerecht ga vanaf de datum dat ik het verstuurd heb?
en wat moet ik op het vredegerecht gaan doen?? mijn aangetekende brief gaan voorlezen of wat?
ik heb een brief waarin zij ondertekend hebben dat ze er eind augustus uit zouden zijn, wat indien zij er nog verblijven, en ik heb een andere huurder gevonden?
bedankt

muisje70
Topic Starter

#38 , 06 aug 2011 07:29

en wat moet ik mij voorstellen bij zo een verzoekschrift? is dat een brief? amai... :)

Vandebos

#39 , 06 aug 2011 11:18

In onderschrift onder de hoofding (ver)huurder vindt u een dergelijk voorbeeld terug.

muisje70
Topic Starter

#40 , 06 aug 2011 11:24

mercikes, ga ik mij eens in verdiepen...
de huurder belde juist en heeft het as schrijven vandaag pas afgehaald, ging woensdag betalen van vorige maand...
en ze hadden nu ineens nog geen ander huurhuis :(
ze zijn royaal met m'n ... aan't rammelen.

tianneke

#41 , 06 aug 2011 17:49

Niet twijfelen en de nodige stappen ondernemen als ze alsnog niet betalen, vorig jaar hadden wij ook huurders die niet betaalden en veel praatjes verkochten. Bij de vrederechter zongen ze een toontje lager (nog hoog genoeg maargoed), na 2 keer (langs het vredegerecht) en een paar maanden later waren ze er eindelijk uit.

micha

#42 , 07 aug 2011 11:47

Bij ons op het vredegerecht kan je een formulier bekomen dat je enkel dient in te vullen. Je kan het ook downloaden via het internet. Een eigenhandig geschreven brief was niet nodig. Misschien kan je je eens informeren bij uw vredegerecht.

muisje70
Topic Starter

#43 , 07 aug 2011 11:54

ok, bedankt weer allemaal...
ga donderdagvoormiddag langs bij het vredegerecht, of woensdag moet er een wonder gebeuren...
en dan is er zowiezo nog de huur van deze maand....
moet ik dan weer een as sturen op het laatst van deze maand??
pff

muisje70
Topic Starter

#44 , 10 aug 2011 18:21

morgen naar het vredegerecht zal het worden...
bewijs van woonst eerst halen; maar volgens mij hier niet ingeschreven, wat dan??
en wat met de brief van hun dat zij eind augustus het pand verlaten zullen hebben?
mag ik hun dan laten uitzetten??
ze nemen gewoon de telefoon niet meer op... en aanbellen helpt zowiezo niet... doen niet open....
bedankt voor reacties (alweer)

Vandebos

#45 , 10 aug 2011 21:15

Dan zal daarop het adres prijken dat de overheid kent, dat is hun verantwoordelijkheid.
In het verzoekschrift vraagt u om ze eind augustus te mogen uitzetten mochten ze het pand tegen dan nog niet verlaten hebben. U verzoekt de vrederechter dat indien hij dit niet wenst toe kennen de wachtperiode tot uitzetting na betekening van het vonnis te beperken tot 14 dagen.

In het verzoekschrift vraagt u om toekenning van alle reeds gekende achterstallen en deze die nog gemaakt zullen worden.

In de link in onderschrift vindt u een verzoekschrift dat tot voorbeeld kan dienen.

Terug naar “Huren”