eindelijk rookverbod

jojan

Re: eindelijk rookverbod

#91 , 28 jul 2011 14:58

ik vond het verbazingwekkend dat het een nieuwsitem was, xena. misschien in het kader van kleinste betoging ooit?

sniper

#92 , 28 jul 2011 15:27

als het draagvlak voor niet roken zo groot is, laat dan de cafebazen vrij om te kiezen of ze een rokers of niet rokers cafe beginnen
de niet rokers cafes zullen als paddestoelen uit de grond springen

maar in de dictatoriale democratie waarin we vandaag leven, wordt alles zoveel mogelijk in regels geduwd zonder dat er draagvlak voor is

hoeveel extra belastingen hebben we de laatste jaren bijgekregen omdat een kleine groep extremisten een tijd mee aan de macht geweest is
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

xena
Topic Starter

#93 , 28 jul 2011 16:53

..
Laatst gewijzigd door xena op 20 okt 2011 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Reclame

itsme

#94 , 28 jul 2011 17:05

ik vind dat ze àlles moeten verbieden: roken, drinken, vrijen, met de auto rijden én belastingen betalen ;-)
en bovenal: verbieden om te verbieden! :lol:

sniper

#95 , 28 jul 2011 17:33

wij worden ook verplicht mee op te draaien voor al de onkosten die aan de gevolgen van roken te wijten zijn en nog gezwegen van de opgelopen gezondheidsschade .
als het zo slecht is en zoveel kost, dan MOET de overheid het verbieden
feit is dat de overheid nu nog steeds meer geld uit de tabak haalt dan ze eraan moeten uitgeven
dus sussen ze het plebs met een paar populistische verboden en 'bijna' iedereen is blij
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

ganapathi tantra

#96 , 28 jul 2011 17:50

holy smokin" guns !!!! als ze nu nog verbieden om te vloeken is 't hek helemaal van de dam

en voor onze lieve Xena: ik zou toch maar eens op zoek gaan naar een schoon eilandje hoor :) :)
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

xena
Topic Starter

#97 , 28 jul 2011 17:57

.
Laatst gewijzigd door xena op 20 okt 2011 15:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Mariette

#98 , 28 jul 2011 18:04

Ik vraag me nu wel af waar die 70% pro rookverbod cafébezoekers blijven. Sinds het rookverbod zijn de café's in mijn gemeente zo goed als leeg.

PS. ik ben zelf niet-roker, maar tegen het rookverbod.

jojan

#99 , 28 jul 2011 18:13

PS. ik ben zelf niet-roker, en ik ben niet geïnteresseerd in wat er in cafés gebeurd. ;-)

xena
Topic Starter

#100 , 28 jul 2011 19:51

.
Laatst gewijzigd door xena op 20 okt 2011 15:26, 1 keer totaal gewijzigd.

jojan

#101 , 28 jul 2011 19:54

Er is toch niemand die u verplicht om in een cafe te gaan zitten? Als er gerookt werd in cafes ging ik er niet binnen, en nu er niet meer gerookt mag worden ga ik er ook nog steeds niet binnen. Kortom het gaat volledig aan mij voorbij dat verbod.

westhoek

#102 , 28 jul 2011 20:10

feit is dat de overheid nu nog steeds meer geld uit de tabak haalt dan ze eraan moeten uitgeven
dan bent u slecht ingelicht
Zeg dan de juiste gegevens hé, waar zijn ze te vinden ?
Ik twijfel soms aan al die cijfers, wat met alcohol, vettig eten ?

Zijn er uberhaupt wel ernstige studies ?

Duizenden doden van roken, duizenden van mee-rokers, duizenden doden van frietjes te eten en de choletorol , fijn stof van de dieselrijders en weer duizenden doden per jaar, wie leeft er nog op t'einde van 't jaar ?
En hoe oud worden we ?
Heeft Dr. Luc Bonneux dan toch gelijk ?

mava105
Juridisch actief: Nee

#103 , 28 jul 2011 20:24

duizenden doden van frietjes te eten en de choletorol ,
Voor wanneer een verbod op de frituur???? :mrgreen:

Vandebos

#104 , 28 jul 2011 20:30

Gelet op de ernstige controles die frituren regelmatig dienen te ondergaan en de zware sancties die aan vuil vet vasthangen zullen de doden door frietjes eerder vallen door de honderdduizenden frituurketels in gezinnen waar men het vet niet tijdig vervangt en de frietjes juist wat langer laat frituren om dat donkerder gele kleurtje te krijgen.....

Fore

#105 , 28 jul 2011 20:38

Gelet op de ernstige controles die frituren regelmatig dienen te ondergaan en de zware sancties die aan vuil vet vasthangen zullen de doden door frietjes eerder vallen door de honderdduizenden frituurketels in gezinnen waar men het vet niet tijdig vervangt en de frietjes juist wat langer laat frituren om dat donkerder gele kleurtje te krijgen.....
Je vergeet dat zetmeel bij die temperaturen (maar ook bv brood, chips etc) carcinogene stoffen vormt :)

En ik zie die gevaarsymbolen nog niet bij de bakker gezien :p
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Terug naar “Praat café”