na kortgeding ex in beroep

Marlyssa
Topic Starter

na kortgeding ex in beroep

#1 , 08 mar 2007 22:14

Beste,

Na twee jaar en half kortgeding (over al dan niet billocatie kids), gaat ex nu nog nekeer in beroep... zucht...

Dus er is reeds een uitspraak geweest over schoolkeuze: de school ligt op 2km van mijn woonst. Ex woont 35km van mij vandaag (heel de brusselse ring over) Toch wou ex bi-locatie, zelfs ten koste van de kinderen die dan 2 keer per dag die files moeten doen. (heeft hij letterlijk in de rechtbank gezegd). Dus een tweede uitspraak enkele maanden later dat er geen bi-locatie komt, maar klassieke regeling, zeker gezien het gebrek aan communicatie.

Nu gaat hij in beroep.

Wat moet ik me daarbij voorstellen? Waneer komt dit voor? Hij heeft geen niewe argumenten (tenzij in woonende vriendin sinds kort).

Ik weet niet wat me voor te stellen, bedankt om me wat in te lichten,

Marlyssa

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
heleen

#2 , 12 mar 2007 12:49

Om in beroep te gaan heeft hij geen nieuwe argumenten nodig, hij is het gewoon niet eens met de uitspraak.

In mijn geval had ik een school voorgesteld tussen de woonplaats van mij en mijn ex om zo de afstand te delen.
Rechter heeft toen beslist dat ze op oude school moeten blijven.

Bij ons wel bi-locatie zonder communicatie, al wat gezegd moet worden gebeurd over mail...
niet ideaal maar zo is het!

Marlyssa
Topic Starter

#3 , 13 mar 2007 13:08

Hoi Heleen,

Hoever wonen jullie van elkaar?

Hoop maar dat het geen billocatie wordt hier hoor. Mijn jongste "leeft" al langer in een week-end op twee bij papa, dan dat ze ooit bij papa en mama samen woonde. Het is al jaren zo, 't zou erg zijn moest dit opeens veranderen!!

Duurt het lang eer zo'n beroep-procedure op ganag komt?

Reclame

heleen

#4 , 13 mar 2007 13:19

Kan lang duren...

heb je een advocaat?

bij mij heeft het in totaal 2 jaar geduurd eer scheiding rond was...

Marlyssa
Topic Starter

#5 , 18 mar 2007 21:27

De scheiding zelf is al een jaar of twee rond hoor. 't Is het "aanvechten" van de regeling omtrent de kinderen waar het probleem ligt.

Ik vraag me gewoon af, als er in beroep wordt gegaan, wat is de tijdsspanne van zo'n procedure. Ik hoorde dat het makkelijk een jaar duurt vooraleer er een eerste keer gepleit wordt, klopt dat?

Heye

#6 , 18 mar 2007 21:49

Hallo,

De duurtijd van een procedure hangt af van vele factoren :

1.de aard van de procedure : bodem (ten gronde) versus kort geding, een burgerlijke procedure versus een strafzaak

2.het soort rechtbank : vredegerecht en arbeidsrechtbank versus eerste aanleg en handelsrechtbank. Nog anders ligt de situatie bij de Raad van State of het Arbitragehof.

3.de aanleg : eerste aanleg versus beroep.

4.het arrondissement waar de procedure loopt en het aantal partijen spelen ook een rol.

Bij eenvoudige zaken of zaken die eerder routinematig zijn, gaat het om enkele weken of maanden. Voor andere moet je op het niveau van eerste aanleg rekenen op een goed jaar. Voor een beroepsprocedure is twee jaar een realistisch gemiddelde.

Het wordt te weinig benadrukt. Een actieve procesvoering (aanvragen conclusietermijnen en pleitdata) kan veel doen.

Met vriendelijke groeten
Heye Andy

Terug naar “Echtscheiding”