We weten ons geen raad meer! We moeten eruit!

helpons
Topic Starter

Re: We weten ons geen raad meer! We moeten eruit!

#31 , 21 jul 2011 16:44

Kan iemand mij nu vertellen of ik tot oktober mag blijven of niet? Ik heb een brief gekregen van de deurwaarden waarin staat dat de huisbaas zegt dat het contract verbroken is
U zou toch iets meer informatie moeten geven over het uitgesproken vonnis. Wat heeft de vrederechter precies beslist? Werd het vonnis uitvoerbaar verklaard?

Als het vonnis uitvoerbaar verklaard werd, en u tijdig verzet aantekent, hangt het van de verhuurder af of u moet vertrekken. De voorlopige tenuitvoerlegging van een vonnis geschiedt op risico van degene die laat uitvoeren. Als u ondertussen alle achterstallen betaald hebt is het niet zeker dat de vrederechter na verzet de ontbinding van de overeenkomst nog zal uitspreken. Gaat de verhuurder dit risico lopen waarbij hij, als hij tot uitdrijving overgaat, en de vrederechter op verzet het vonnis wijzigt, eventueel schadevergoeding zal moeten betalen? Het gebeurt dus zeer regelmatig dat de verhuurder in die omstandigheden niet staat op de voorlopige tenuitvoerlegging van het vonnis maar de procedure op verzet of hoger beroep afwacht.

U doet er best aan een advocaat (eventueel pro deo) te raadplegen. Die kan aan de hand van het volledig dossier adviseren wat uw kansen zijn bij een eventueel verzet.

Dank u wel voor de info, ik ben welf van Turnhout, waar kan ik die pro deo advocaten het best raadplegen.?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#32 , 21 jul 2011 18:05

http://balieturnhout.be/?tweedelijnsbij ... deo-%29,14" onclick="window.open(this.href);return false;

helpons
Topic Starter

#33 , 22 jul 2011 12:24

Bedankt scorpioen, mijn man werkt enkel en hij verdiend 1250 euro netto, we hebben 2 kindjes en ik ben ook tenlaste van me man, ik heb geen uitkering, ik hoop dat we er wel recht op hebben

Reclame

Dieselbiene

#34 , 23 jul 2011 10:18

Goede raad van een ouwe rot in het vak,geen schrik hebben voor het vredegerecht desnoods tijdig de instanties aankloppen om zich raad te verschaffen en eventueel een pro deo advokaat!wij hebben toendertijd liever ons geld naar de staat zien vertrekken dan naar de huisbaas!

gvm

#35 , 23 jul 2011 17:16

wij hebben toendertijd liever ons geld naar de staat zien vertrekken dan naar de huisbaas!
en wat met contractuele verplichtingen? de verhuurder stelt een pand ter beschikking waarvoor de huurder een vergoeding verschuldigd is. het lijkt me niet meer dan correct deze vergoeding stipt te betalen. als de verhuurder dan zijn recht op deze vergoeding wil laten afdwingen lijkt het mij als huurder eerder dom en zelfs arrogant om niet te verschijnen op de zitting. een pand huren houdt meer in dan het hebben van rechten, er zijn ook wat verplichtingen aan verbonden, en daar onderuit proberen te komen is niet netjes, net zoals het niet netjes zou zijn dat een verhuurder zijn verplichtingen niet nakomt, maar in huidig topic heb ik daar niet echt iets van gemerkt, meer zelfs, de topic-opener meldt zelf dat de betalingen onregelmatig verliepen in het verleden, met een achterstand tot 2 maanden. verhuurders zijn geen liefdadigheidsinstellingen.
voor niets of niemand een gram respect, venijnig brutaal en vuilgebekt.

Dieselbiene

#36 , 31 jul 2011 18:32

Ter verduidelijking ,op voorgaande reaktie wij waren in orde met alles maar de huisbaas heeft de gewoonte om de woning te laten moderniseren bij vertrek door zijn huurders en hebben wij hem dat nu net niet gegund!

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#37 , 31 jul 2011 23:04

U betaald de huur niet dan weer onregelmatig en dan na deurwaarders tussenkomst wel.
We weten nog niet wat voor type vonnis het was maar vermoedelijk ga je voor de oproeping tot verzoening en de dagvaarding ook aangetekend in gebreke gesteld zijn.

Wat de uitzetting betreft is het zoals reeds werd uitgelegd ..... u had vlugger moeten reageren.
Het kan zijn dat er buiten de uitzetting nog een inbeslagname kan zijn wegens schulden dan zal de deurwaarder uw goederen ook hebben opgeschreven of niet?
In elk geval wanneer uw daar nog zou zitten zal u door de deurwaarder worden buiten gezet onder begeleiding van de sterke arm van de wet.
Uw goederen worden dan op straat gezet en dan door de gemeente ondergebracht in gemeentemagazijn indien niet opgehaald binnen x maand ofwel verkocht ofwel stort...

Terug naar “Huren”