Hallo,
Toen ik in 2003 de echtelijke woonst verliet, samen met 3 kinderen, waren er nog openstaande personenbelastingen, welke als gevolg van slechte zaakvoering (2 winkels de dieperik in) van mijn ex niet tijdig konden worden voldaan en waarvoor hij ook later geen regeling wou treffen. Hij is zelfstandige, en kent zichzelf een minimumloontje toe, men kon hem niks maken. Toen ik een half jaar alleen woonde, zijn ze bij mij loonbeslag komen doen, waardoor ik me genoodzaakt zag over te gaan tot collectieve schuldbemiddeling.
Begin dit jaar kreeg ik van mijn bemiddelaar bericht dat mijn ex-echtgenoot de volledige belastingschulden had voldaan (blijkbaar al in juli vorig jaar), en dat zodoende mijn bemiddeling kon stopgezet worden.
Nu, een goeie maand later, op het moment dat de laatste afhandelingen lopende zijn, krijg ik bericht dat hij de helft van de door hem voldane som van mij terugeist.
Ik heb 2 vraagjes:
- kan men mij ertoe verplichten dit bedrag terug te betalen (ik begrijp trouwens niet waarom hij de volledige som betaalde i.p.v. de helft, als hij het toch terug wil vorderen)
- ondertussen was er bij mijn bemiddelaar een spaarpotje ontstaan, mijn zuur verdiende centjes. Kan de tegenpartij deze laten blokkeren, simpelweg door dit in een brief te eisen?
Alvast vriendelijk bedankt voor uw reacties.
Een ondertussen hopeloze Dannipan..