annulatie aankoop

mava105
Juridisch actief: Nee

Re: annulatie aankoop

#16 , 04 mei 2011 20:40

Zal wel een EPC bedoelen, een Energie Prestatie Certificaat.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Matthias81

#17 , 04 mei 2011 20:52

Ja die heeft de verkoper maar was ook niet gehecht bij de aankoopbelofte...
Het document van de aankoopbelofte was louter een halve pagina waarbij enkel bod, onze naam, schadevergoeding "tien ten honderd" en datum verkoopsovereenkomst (die reeds gepasseerd is)...
Ik weet dat het ongelooflijk stom is om iets te tekenen maar door de overtuiging van de verkoper en ook door het feit dat het documentje zo weinig voorstelde (en ik dacht dat schadevergoeding 1000 euro was en geen 10%) zijn we er op ingegaan...
Het kan toch niet dat zoiets al een volledige verkoopscontract voorstelt?

Echt, we kunnen niet geloven hoe stom we geweest zijn...

Fore

#18 , 04 mei 2011 20:58

EPC idd, srry ik ben vandaag de hele dag artikels aan het lezen geweest over EFC/F-BAR proteïnen, dat blijft dus blijkbaar aan je kleven
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Reclame

Matthias81

#19 , 04 mei 2011 21:06

geen probleem maar wat doet die EPC ertoe? Is dit ook een verplicht document om aankoopbelofte bindend te maken?

Lightning

#20 , 04 mei 2011 21:14

Het bestaan van een geldig EPC moet voor het verleiden van de akte aan de koper meegedeeld worden. Bij het verleiden van de authentieke akte draagt de verkoper het certificaat over aan de koper.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#21 , 04 mei 2011 23:19

Wanneer dacht u dan dat de koop gesloten was??? de authentieke akte die de notaris zal opstellen binnen enkele maanden is het dokument DAT de koop tegenstelbaar maakt aan derden.
Enkele weken gelden heeft een vriend van mij een garage in het complex gekocht ... ik heb op een papiertje ongeveer geschreven datum en plaats opgesteld in 2-voud plaats en omschrijving koop prijs en voorschot coördinatiegegevens garage enz en dan alle partijen getekend onder de eigenhandig geschreven tekst 'gelezen en goedgekeurd'.
Akte zal iets voor binnen enkele weken zijn.

Veebee

#22 , 06 mei 2011 07:57

Dat EPC is in 99% van de gevallen waardeloos en verwaarloosbaar. Voor de koper een mogelijke indicatie (hoewel die EPC's meestal gebaseerd zijn op aanwijzingen en veel 'als' :p)
Er zijn er die hun werk serieus nemen, maar zeldzame gevallen.
Voor de verkoper is het puur geldverlies want is enkel maar een aanbeveling naar de koper.

In ieder geval ik snap nog altijd niet dat mensen zo halsoverkop te werk gaan bij het aankopen van vastgoed. Je informeert toch eerst alvorens zo een document te ondertekenen. Zelfs een mondelinge toezegging is al genoeg, hetzij moeilijker aantoonbaar tov derden.

Bezint eer ge begint en pluis het internet uit naar valkuilen en aandachtspunten en de waarde van je handtekening onder eender welk document.
Op diverse immo sites, notaris sites en hier ook staan massa's informatie over deze materie.

Dietrus
Contacteer: Website

#23 , 18 jul 2011 18:42

Sja. Contract is contract. Om zo'n situaties te vermijden zijn er notarissen, die verkoopscompromissen opstellen die de koper (en verkoper) beschermen. Ik vrees dat de afwezigheid van het EPC er niet toe doet in deze situatie. Als men een schriftelijke overeenkomst tekent, al is het op een vodje papier, is dat juridisch bindend. Er zijn al ettelijke rechtzaken geweest waar het bierviltje het verschil maakte...
Laatst gewijzigd door Dietrus op 12 dec 2011 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.

westhoek

#24 , 18 jul 2011 20:26

als de koper van mijn woning moeilijk doet met een hoop zever, heeft ze een proces aan haar been. Ik zal schade hebben door het makelaarsloon dat ik zal moeten betalen + daarbij een hoop andere zaken.

Waarom kunnen mensen eerst niet NADENKEN alvorens iets te ondertekenen, om dan nadien een reeks van dingen aan te halen die er niet toe doen.
En inderdaad Veebee, er is informatie genoeg te vinden, maar plots weten ze dat niet meer en zoeken ze spijkers in hoog en laag water.
Ja, ik begin me ook al druk te maken, maar hopelijk verloopt bij mij alles vlot, maar je weet maar nooit.

Terug naar “Kopen”