Maar weer ga je niet in op de vraag waar een roker het recht vandaan haalt de gevolgen van zijn verslaving ofwel aan anderen op te dringen ofwel deze tegen hun zin te verplichten ergens anders te gaan?
De andere schadelijke bestanddelen in de lucht? Er zijn er zeker meer dan genoeg maar ga je nu weer het argument gebruiken dat als we aan al de rest niets doen (ongeacht of dat nu mogelijk is of niet) we aan het verplicht meeroken niet mogen raken?
Zou hier wel eens een antwoord op willen horen....
u hoeft van mij zeker niet onder de invloed te staan van rookgedrag. Rookverbod is voor mij als komplete liberaal van toepassing in alle gebouwen of aangelegendheden van openbaar nut waar iedereen vroeg of laat verplicht wel eens gebruik moet van maken. ziekenhuis, postkantoor, belastingskantoor etc etc etc. Op de werkplaats vind ik desondanks alles ook een rookverbod van toepassing omdat je recht op
arbeid hebt een absoluut recht dan wel. Maar zoals ik eerder zei heb ik een veel groter probleem met mijn vennoot die in ons kantoor rookt
dan met de mannen in de werkplaats. Nochtans roken de mannen in de werkplaats vele malen meer dan mijn vennoot. Maar zij zitten dan ook
in een dusdanog groot volume in tegenstelling tot mijn vennoot. Dat ik dat verdraag is mijn keuze maar ik zou het niet verdragen dat er gerookt zou worden in het kantoor van de bediendes.
Cafébezoek is geen verplichting (werk ook niet dat weet ik wel) maar niet noodzakelijk in tegenstelling tot werken. Eingelijk is werken ook niet
noodzakelijk het is je eigen keuze.
Maar ik vind een café of een restaurant in vergelijk met de arbeidsplaats ziekenhuis, warenhuis en zo voort van een dusdanige privé aard dat ik vind dat de regelteven van de overheid er iets overgaan.
Eigenlijk zou men aan iedereen de vrijheid moeten hebben laten die geen duidelijk definieer baar gemeenschappelijk belang dienen. Bedrijven
allerhande had men ook de kezue moeten laten met betrekking tot roken en dan had alles zichzelf wel geregeld.
Niks doen omdat er aan iets anders niks gedaan wordt is idd geen optie maar ik denk dat je het nog niet echt vat Vandebos. Ik strijd alleen maar tegen de stigmatisatie van de roker alszijnde de grootste smeerlap die doelbewust zijn medemens door tabakslucht naar de verdommenis help Het is voor mij zeker geen kwestie om anti antitabak te zijn integendeel maar trop est trop. Niet alle pedo's zijn dutroux'
Ik laat iedereen de keuze en doe vooral beroep op een mens zijn eigen verantwoordelijkheid en spreek hem daar soms ook op aan als het echt niet door de beugel kan. Misschien ben ik wel een te verdraagzaam mens wie weet.
Ik ben gisteren efkes aan het werk geweest bij een koppel in huis, beiden rokers. Dus in sé en volgens de letter van de werk mijn werkplek. Denkt ge nu echt dat ik van mijnen tak ga staan maken ?
Neen want die paar uurkes in een rokersomgeving zullen zeker en vast niet mijn gezondheid radikaal en abrupt gaan veranderen