Goed zedelijk gedrag ( vervroegd blanco strafblad )

Hutsepot
Topic Starter

Goed zedelijk gedrag ( vervroegd blanco strafblad )

#1 , 25 jul 2010 13:50

Beste

Ik heb 2jaar geleden een werkstraf van 80uur + voorwaardelijke geldboete van 5000euro gekregen. Ik had namelijk toen ik 18-19 was , verboden spierversterkende middelen besteld. Ik weet heel dom maar spijt komt achteraf e :) Heb nadien niets verkeerd gedaan ( zelfs geen verkeersboete :twisted: )

Ik ben nu afgestudeerd en wou werken in de bank/verzekeringssector. Stel dat ze een bewijs van goed zedelijk gedrag vragen ... Kan ik vervroegd terug een blanco strafblad krijgen? Ik las ergens dat het na 3Jaar automatisch gewist word ...

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Matiava

#2 , 25 jul 2010 17:49

Voor de werkstraf stelt er zich geen probleem, die wordt niet vermeld op het uitreksel.

Voor de geldboete van 5000 € zie ik niet direct een oplossing om binnen de 3 jaar iets te ondernemen. Na 3 jaar stellen er zich wel mogelijkheden.

Meer informatie over het eerherstel kan je hier vinden: https://www.jureca.be/gratis-juridisch- ... eerherstel
Een verzoekschrift of brief tot eerherstel aanvragen kan hier: https://www.jureca.be/juridische-produc ... eerherstel

Hutsepot
Topic Starter

#3 , 25 jul 2010 23:17

Ok bedankt voor het antwoord :) Nu hopen dat ze er niet achter vragen of er niet moeilijk over doen aangezien dit niets met mijn toekomstige werk te maken heeft. ( Heb nooit gestolen of fraude gepleegd of andere 'zware' misdaden ).

Achja iedereen begaat een jeugdzonde , ik bega er 1 en loop al direct tegen de lamp ! :lol:

Reclame

Johano

#4 , 12 jul 2011 10:29

beste,

je zou natuurlijk kunnen uitleggen, wanneer ze ernaar vragen, waarom je net bent veroordeeld en zelfs een uittreksel van het vonnis meebrengen. Dit zijn inderdaad geen zware zonden en je zou zelfs kunnen zeggen dat je niet wist dat het om verboden middelen ging (of wist je dat wel?).

In elk geval wordt een bewijs van goed zedelijk gedrag voornamelijk gevraagd in sectoren met openbare functies, kinderen, ...
In het geval van de banksector kan dat gevraagd worden om zeker te zijn dat je geen fiscale fraude gepleegd hebt of i.d. Als je dat kan aantonen kan je volgens mij wel beginnen.

Met groet

69_Shorty_69

#5 , 14 jul 2011 06:23

Ik ben nu afgestudeerd en wou werken in de bank/verzekeringssector. Stel dat ze een bewijs van goed zedelijk gedrag vragen ... Kan ik vervroegd terug een blanco strafblad krijgen? Ik las ergens dat het na 3Jaar automatisch gewist word ...

Alvast bedankt.
Voor het wissen van je veroordelingen zal je eerherstel moeten aanvragen daar het een correctionele straf is zoek maar eens achter "herstel in eer en rechten":
Dit herstel kan enkel gegeven worden in jouw geval na minstens drie jaar (proefperiode)
aanvraag kan wel ingediend worden een jaar voordat de proefperiode verstrijkt.

Je draait wel op voor de eventuele kosten, maar die zijn er enkel als je bevoorbeeld moet aanwezig zijn bij de zitting die over jou herstel zal handelen dan betaal je voor de oproepingsbrief en zittingskosten, moet je niet voorkomen zal je gewoon je aanvraag (aangetekende zending) moeten betalen en kom je er met €5,80 (huidig tarief voor aangetekende zending) vanaf. Je dossier zal dan verwerkt worden over een termijn van minstens 6 maanden, bezoekje van de wijkagent of je kan zijn dat je hem moet opzoeken als hij/zij briefje gedeponeerd heeft in jouw brievenbus hierna wordt het PV overgemaakt aan de PdK en dan beslist het Hof van Beroep en krijg je een brief in de bus met de uitslag van je vonnis, als je het vonnis wil inkijken kan dit op de Griffie.

In a nutshell 8_)
dura lex sed lex

Reporter: What do you feel when you shoot a terorrist?
Marine Sniper: *Chuckles* RECOIL

When you run from the law you'll only get to jail tired

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 14 jul 2011 13:48

Maak eens een afspraak met uw kwartierinspecteur .....
Indien u een aanvraag zou doen EN deze wordt geweigerd heb je terug een wachttijd.

Terug naar “Andere”