internet op kot van dochter

itsme
Topic Starter

internet op kot van dochter

#1 , 08 jul 2011 20:11

ex betwist (ze betaalt nooit (tenzij via een gdw), ze kent alleen het woord 'betwisten') dat onze dochter -bij mij gedomicilieerd- die een opleiding hoger onderwijs volgt, internet nodig heeft op kot. wie hogeschool- en/of universiteitsstudenten heeft, weet dat internet op kot noodzakelijk is. lessenroosters, mails van leerkrachten, examenuitslagen,... je hebt internet nodig. en in de school is dat slechts binnen de lesuren.
ik schrijf naar die hogeschool, vraag -op advies van mijn raadsheer- een attestje dat internet inderdaad noodzakelijk is...
men schrijft terug dat 'men geen rechtstreekse informatie aan ouders mag geven, maar men heeft begrip voor mijn situatie'.
en die mededeling verliep zelfs via internet! gij nu!
als de school consequent is, mag ze dus ook geen schoolrekeningen meer sturen...
ik heb dus een boze mail teruggestuurd.
wat vinden jullie van de werkwijze van die school?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fore

#2 , 08 jul 2011 20:37

Als student kan ik alleen maar beamen, dat internet iets is wat je altijd nodig hebt.

Maar de meeste schoolgebouwen zijn laat open (bv: Uhasselt sluit de deuren om 23.00).

Met een goede planning kun je zonder internet op kot

Maar welk kot heeft tegenwoordig geen internet?
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

itsme
Topic Starter

#3 , 08 jul 2011 20:41

'met een goede planning kun je zonder internet op kot...'
euh, dan heb jij geluk dat de uhasselt pas om 23 u de deuren sluit.
en in het weekend?

Reclame

Vandebos

#4 , 08 jul 2011 20:58

Internet is voor studeren onmisbaar geworden.

De school in kwestie heeft blijkbaar pas recent de CYA cursus in het katholieke net gevolgd?

Ik zou de directie vriendelijk vragen hoe zij denkt studenten te kunnen werven indien ze de vereisten om de door hen aangeboden opleidingen te kunnen volgen en beheersen niet kunnen meedelen aan de ouders. (Die de rekening betalen) Aangetekend schrijven naar directie met kopie aan de overkoepelende organisatie?

itsme
Topic Starter

#5 , 08 jul 2011 21:05

wijze woorden, vandebos! bedankt!
het gaat idd om een katholieke onderwijsinstelling. wat is een CYA cursus?
ik ben in elk geval niet van plan om het hierbij te laten.

een CYA cursus! ff gegoogeld: cover your ass! :lol:
snedig, vandebos! schitterend!

Vandebos

#6 , 08 jul 2011 21:11

Niet snedig, realiteit ... Na de paters en zusters met losse handjes en andere stramme onderdelen verplicht voer... Wordt natuurlijk gegeven met een flinke dosis "hoe achter openlijke communicatie de rest verbergen"...

itsme
Topic Starter

#7 , 08 jul 2011 21:13

we kunnen er -gelukkig- ff om lachen, maar in wezen is het gewoon intriest!

Vandebos

#8 , 08 jul 2011 21:23

Tja ik heb een kleine 20 jaar geleden nog meegemaakt dat verboden werd naar een begrafenis van een klasgenote te gaan die zoals men tegenwoordig zegt "uit het leven is gestapt" omdat een leerkracht vond dat iemand die een doodzonde had begaan geen christelijke begrafenis verdiende en ze dreigde met onmiddellijke schorsing en uitsluiting voor wie toch ging. De leerkracht in kwestie heeft wijselijk tijdens het vluchten voor de achtervolgende klas haar hoge hakken onderweg gelaten voor wat ze waren.

De dag van de begrafenis waren er welgeteld 4 leerlingen (langdurig zieken) aanwezig op de school op een complement van meer dan 500. Gek genoeg werd niemand geschorst, uitgesloten of werd er ooit nog over het voorval gesproken... zou dat niet kunnen tellen als mirakel om onze klasgenote zalig te laten verklaren?

itsme
Topic Starter

#9 , 08 jul 2011 21:31

en het telt evenzeer voor de dubbele moraal van de katholieke hiërarchie!

Terug naar “Rechten van de Mens / Discriminatie”