eindelijk rookverbod

69_Shorty_69

Re: eindelijk rookverbod

#46 , 04 jul 2011 17:11

En langs de andere kant zitten ze dan te zagen dat ze geen plaats noch personeel hebben voor rusthuizen, het probleem is opgelost laat de mensen terug vrij roken!! :mrgreen: .

Nog iets anders te bespreken, mensen zitten te klagen over ongezonde lucht door de sigaret maar laten het eens op industriële verbrandingsgassen hebben in de havens en industrieterreinen. De mensen die daarop controle doen zijn veelal mensen die tussen 8 en 9 uur prikken en ten laaste om 5 uur uitprikken in de week. Wat doet de industrie dus buiten die uren, vollenbak verbranden en steekvlammen die ge bij lage wolken van bvb Antwerpen tot in Mechelen kunt zien 's nachts doordat deze zo fel opgelicht worden.
Als ik enkele jaren geleden nog uitging naar een discotheek in Putte-Kapellen kon ik mijnen auto de dag erop wassen door de roet da eraan hing en daar zal wel wa meer uitkomen dan 0,5 mg teer en nicotine :roll:
dura lex sed lex

Reporter: What do you feel when you shoot a terorrist?
Marine Sniper: *Chuckles* RECOIL

When you run from the law you'll only get to jail tired

Vandebos

#47 , 04 jul 2011 18:00

En weer blijft het verhaal hetzelfde: men mag roken en de schade die dit aan derden veroorzaakt blijkbaar enkel aanpakken als men alle andere problemen in de wereld ineens mee aanpakt zodat er niemand ergens ook nog kan klagen over eender wat....

bartvdv

#48 , 04 jul 2011 18:57

Het is alleen jammer dat het rookprobleem zich nu verplaatst heeft naar de terrassen, waar wel nog gerookt kan worden.

Reclame

69_Shorty_69

#49 , 04 jul 2011 19:22

En weer blijft het verhaal hetzelfde: men mag roken en de schade die dit aan derden veroorzaakt blijkbaar enkel aanpakken als men alle andere problemen in de wereld ineens mee aanpakt zodat er niemand ergens ook nog kan klagen over eender wat....

idd want uiteindelijk is er dus sprake van openlijke discriminatie tegenover de roker want als de roker de gezondheid van een ander naar de klote helpt wordt de roker verbannen naar de diepste kerker van deze aardbol maar als bedrijven de gezondheid van een ander schaadt mogen deze lustig verder doen..., en vermits iedereen gelijk is voor de wet moeten oftewel alle bedrijven die vervuilend zijn opdoeken (jah dan is er bijna geen werk meer) oftewel de roker hetzelfde recht geven als deze bedrijven om de gezondheid van een ander naar de kloten te helpen...

Laten we de lijn eens doortrekken... obesitas en diabetes, welvaartsziekte ons allen welbekend brengt ook de gezondheid van een ander naar de verdoemenis en kost de staat ook zoveel geld (er vallen ongeveer evenveel doden ter wereld aan obesitas en diabetes, hetgeen in vele gevallen samenvalt, als roken), eerlijkheidshalve zou men een vetzaktaks of zoiets moeten invoeren of sterker nog de toegang ontzeggen tot ongezonde eetetablissementen en rantsoenering van eten voor deze mensen, want zij zijn evenzeer een last voor onze sociale zekerheid, Zien eten doet eten, het zet dus aan tot eten dus reclame ivm eten verbieden en eten is ook een verslaving.

Als iemand die zwaarlijvig is tegen mij reclameert da ik rook zeg ik steevast, als mijn rook u ni "vermoord" zal u eetgedrag en gebrek aan beweging da wel doen. True story.
En als ge echt propere lucht wilt moete maar gaan wonen in een oerwoud waar de dichtstbijzijnde beschaving 100'den km's verwijderd is.
dura lex sed lex

Reporter: What do you feel when you shoot a terorrist?
Marine Sniper: *Chuckles* RECOIL

When you run from the law you'll only get to jail tired

ganapathi tantra

#50 , 04 jul 2011 20:22

Afgelopen weekend hebben wij een leuk idee bedacht. We gaan in ons stamcafe een ventilator installeren.
Zo eentje die de lucht van buiten naar binnen trekt net boven de rokerstent.
Es kijken of Rosa Regelteef daar iets kan tegen doen :mrgreen: :mrgreen:
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

ganapathi tantra

#51 , 04 jul 2011 20:28

Neen !!!! dat is niet de bedoeling maar door de ongezouten- wij -hebben -altijd -gelijk- niet - rokers gezannik zijn vele rokers het ondertussen ook wel grondig beu om als paria's van de 21 eeuw te worden beschouwd. En ook dat moet verdikke eens ophouden.
Zoals ik reeds zei: vele niet rokers zouden hun mening eens moeten toesten aan die van sommige wel rokers en dan moeten vaststellen dat ze in het zelfde bedje ziek zijn namelijk een ongebreidelde onverdraagzaamheid

Vandebos

#52 , 04 jul 2011 20:33

idd want uiteindelijk is er dus sprake van openlijke discriminatie tegenover de roker want als de roker de gezondheid van een ander naar de klote helpt wordt de roker verbannen naar de diepste kerker van deze aardbol maar als bedrijven de gezondheid van een ander schaadt mogen deze lustig verder doen..., en vermits iedereen gelijk is voor de wet moeten oftewel alle bedrijven die vervuilend zijn opdoeken (jah dan is er bijna geen werk meer) oftewel de roker hetzelfde recht geven als deze bedrijven om de gezondheid van een ander naar de kloten te helpen...
En het feit dat een minderheid (die naargelang de groepering die ze uitvoert van 20% tot 30% van de bevolking) de overgrote meerderheid de keuze oplegt om ofwel onvrijwillig blootgesteld te worden aan gezondheidsrisico's ofwel tegen hun zin te verhuizen naar een andere lokatie omdat het de roker in kwestie geen fluit kan schelen dat hij derden blootstelt aan de gevolgen van zijn verslaving.
Laten we de lijn eens doortrekken... obesitas en diabetes, welvaartsziekte ons allen welbekend brengt ook de gezondheid van een ander naar de verdoemenis en kost de staat ook zoveel geld (er vallen ongeveer evenveel doden ter wereld aan obesitas en diabetes, hetgeen in vele gevallen samenvalt, als roken), eerlijkheidshalve zou men een vetzaktaks of zoiets moeten invoeren of sterker nog de toegang ontzeggen tot ongezonde eetetablissementen en rantsoenering van eten voor deze mensen, want zij zijn evenzeer een last voor onze sociale zekerheid, Zien eten doet eten, het zet dus aan tot eten dus reclame ivm eten verbieden en eten is ook een verslaving.

Als iemand die zwaarlijvig is tegen mij reclameert da ik rook zeg ik steevast, als mijn rook u ni "vermoord" zal u eetgedrag en gebrek aan beweging da wel doen. True story.
En als ge echt propere lucht wilt moete maar gaan wonen in een oerwoud waar de dichtstbijzijnde beschaving 100'den km's verwijderd is.
Aangezien roken de overheid op zijn minst evenveel, zoniet meer, kost ga ik dit punt even buiten beschouwing laten.

Wat het eetgedrag van een zwaarlijvig persoon betreft, dat is zijn persoonlijke keuze die geen rechtstreekse negatieve gevolgen heeft voor diegenen die toevallig in de buurt zijn.

Vandebos

#53 , 04 jul 2011 20:51

Neen !!!! dat is niet de bedoeling maar door de ongezouten- wij -hebben -altijd -gelijk- niet - rokers gezannik zijn vele rokers het ondertussen ook wel grondig beu om als paria's van de 21 eeuw te worden beschouwd. En ook dat moet verdikke eens ophouden.
Zoals ik reeds zei: vele niet rokers zouden hun mening eens moeten toesten aan die van sommige wel rokers en dan moeten vaststellen dat ze in het zelfde bedje ziek zijn namelijk een ongebreidelde onverdraagzaamheid
Als de onafhankelijke wetenschappelijke onderzoeken (en ik heb het dan niet over de onderzoeken op maat besteld door de tabakslobby waarvoor nog recent een aantal centra aan de schandpaal werden genageld) allen de schadelijke gevolgen van meeroken op middellange en lange termijn aantonen (wisselend van matig ernstig tot ernstig) is het moeilijk om anders te gaan schreeuwen. In België wordt het aantal doden te wijten aan meeroken tussen de 700 en 1100 op jaarbasis geschat (grote discussie voor de uiteenlopende cijfers gaat over de impact leeftijd, het aantal jaren vooraleer de gevolgen duidelijk worden). Dat zijn in het ergste geval bijna evenveel doden als er jaarlijks doden in het verkeer vallen; cijfers waarvoor België bijna jaarlijks veroordeeld wordt op Europees niveau.

Luc

#54 , 05 jul 2011 09:57

Heeft een totaal verbod van iets dat mensen heel plezant vinden dan ooit al iets uitgehaald?
Ja, de geschiedenis leert dat (cfr: "brood en spelen" in de tijd van de Romeinen).

En in de praktijk heb ik een soort totaal verbod al toegepast op de werkvloer. Iets verboden (om specifieke redenen) dat iedereen plezant en normaal vond. Na zes maand was dat verbod volledig normaal en werd dat gerespecteerd zonder enige noodzaak om het te controleren.

Natuurlijk moet je weten hoe het totaal verbod aan te brengen.

xena
Topic Starter

#55 , 05 jul 2011 22:53

.
Laatst gewijzigd door xena op 20 okt 2011 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Vandebos

#56 , 06 jul 2011 01:41

Hebben hij of zijn familie geen miljoenen schadevergoeding via een geding geëist en gewonnen? Dacht me zoiets te herinneren...

jojan

#57 , 06 jul 2011 15:30

Vandenbos: http://en.wikipedia.org/wiki/David_McLean_(actor" onclick="window.open(this.href);return false;)

en http://en.wikipedia.org/wiki/Wayne_McLaren" onclick="window.open(this.href);return false;

2 Marlboro Men die gestorven zijn aan kanker en die hevige rokers waren.

Vandebos

#58 , 06 jul 2011 16:46

Nummer drie:

http://en.wikipedia.org/wiki/Dick_Hammer" onclick="window.open(this.href);return false;

ganapathi tantra

#59 , 06 jul 2011 21:46

Verhuis dan naar Amerika. Het land waar de vrouw van een man die een scheet liet op basis van met insekticiden behandelde ajuin schadevergoedingen kan krijgen wegens onvrijwillig of gedwongen inname van bezoedelde lucht..

Vandebos

#60 , 06 jul 2011 22:10

Maar ik ben pas terug van ginds...

Terug naar “Praat café”