één gevecht per keer...
Ik geef je geen ongelijk wat betreft sommige voedsel additieven maar je kan nog altijd besluiten een ander product te nemen... Je kan niet besluiten in een café de rook niet in te ademen en enkel de lucht ertussen te gebruiken.
E sigaret wordt in België nog steeds beschouwd als een geneesmiddel en zal dit ook lange tijd nog blijven. Dit komt omdat er ampullen met zeer hoge concentraties nicotine in gebruikt worden. In feite kan je ze beschouwen als de lite versie van morfinepompjes die worden gebruikt bij chronische pijnbestrijding (principegewijs).
Sorry geachte moderator maar in mijn streek zouden ze uw tweede zin omschrijven als: ge kunt er ne boer mee van z'n paard slaan. T'is nie echt een argument maar ge kunt er ook niks op zeggen.
Ik ben een ex roker en dan zeg ik tegen u awel kies dan een ander café waar ze niet roken. Keuze genoeg.
Want waarom moeten niet rokers zonodig hun plichten opleggen aan wel rokers terwijl er meer dan genoeg keuze is.
Vadertje Staat is hier mi zeer zwaar over de streep aan het gaan door zich zo te mengen in de vrije keuze van niet alleen de horeca uitbater maar ook de bezoeker. Regelteven dat zijn het. Heeft ook niks met gezondheid te maken.
Politiekers willen vooral zichzelf ermee profileren. Ik hoorde deze middag dat het rookverbod in de horeca duizend doden minder zal geven ? amaai die had nogal ne kristallen bol .
Maar ach dit is terug een oeverloze discussie niet ?
Welles nietes welles nietes welles nietes welles nietes ..........
Maar ik zal nooit iemand stigmatiseren omdat hij rookt. Want ik ben gelukkig niet zo ijdel om te denken dat mijn geweten zuiverder is dan dat van een niet roker hoewel ik zelf al jaren niet meer rook. Als bij mij thuis tien mensen samen zitten en 2/4/6/8 en tien roken niet en de anderen wel awel dan moeten 2/4/6/8/10 dan ook maar eens buiten gaan staan terwijl de oneven efkes hun sigaretje binnen roken. Kief kief noemen ze dat. Anderzijds .... : de soep wordt nooit zo heet opgedient als .... etc etc etc