Inschrijven als werknemer bij je eigen NV zou ik nog eens willen zien. Wie draagt de verantwoordelijkheid, onder wiens gezag werk je dan.....Waarom moet je een notaris hebben ?
Een NV is toch op nameloze aandelen en die zijn toch vrij over te dragen.
Boekhoudkosten NV en 2500 € per jaar ??, ik zou toch zeker minstens het dubbele voorzien, een NV heeft jaarlijks een bedrijfsrevisor nodig en een volledig uitgebreide jaarrekening.
Het enige voordeel aan de NV is dat je u eigen kan inschrijven als werknemer wat toch heel belangrijk is.
Iedereen moet natuurlijk voor zich zelf weten welke vennootschapsvorm voor hem het beste is, wil hij persoonlijk risico dragen of niet.
Eerst wil ik je zeggen dat de aandelen anoniem zijn.
Inschrijven als werknemer bij je eigen NV zou ik nog eens willen zien. Wie draagt de verantwoordelijkheid, onder wiens gezag werk je dan.....
Ik denk dat het een dure ervaring zal worden als er controle komt. Sociale bijdragen als zelfstandige, bovenop de bijdragen voor uw werknemer, daar zou ik mij toch eens terdege over laten inlichten.
Laten we ernstig wezen, een NV van het formaat van genoemde banken is nog iets anders dan een NV met een waarde van 1500 €, waar de eigenaar van alle of bijna alle aandelen zowel pédégé als boekhouder als schoonmaker als werknemer is, om nog maar te zwijgen van wat Vandebos zegt, voor die prijs moet er wel al een luchtje aanzitten.Eerst wil ik je zeggen dat de aandelen anoniem zijn.
Inschrijven als werknemer bij je eigen NV zou ik nog eens willen zien. Wie draagt de verantwoordelijkheid, onder wiens gezag werk je dan.....
Ik denk dat het een dure ervaring zal worden als er controle komt. Sociale bijdragen als zelfstandige, bovenop de bijdragen voor uw werknemer, daar zou ik mij toch eens terdege over laten inlichten.
Het bestuur van een NV word gedragen door de raad van bestuur.
Zo kan de raad van bestuur een fysieke- of rechtspersoon aanduiden, al dan niet lid van de raad van bestuur, aan wie zij het dagelijks bestuur van de vennootschap opdraagt. Onder het dagelijks bestuur van een vennootschap worden verstaan hetzij beslissingen die als zodanig onbelangrijk worden beschouwd dat het nutteloos is hiertoe telkens een raad van bestuur voor bijeen te laten komen, hetzij beslissingen die zodanig dringend zijn dat er geen tijd is om een raad van bestuur bijeen te roepen. Wat dit dagelijks bestuur aangaat, is de dagelijks bestuurder eveneens bevoegd de vennootschap te vertegenwoordigen.
Zie ook
http://www.notaris.be/opstarten-onderne ... et-bestuur
http://nl.wikipedia.org/wiki/Naamloze_vennootschap
http://www.belgium.be/nl/economie/onder ... vormen/nv/
Wat de bestuurder betreft in een NV ingeschreven als werknemer, wel in bijna alle grote NV s staat de bestuurder op de loonlijst, zie maar eens na vb. DE KBC en DEXIA enz..
Een NV is niet voor een kmo geschikt !
Wel, die transactie zou gaan via mijn boekhouder hé, via hem krijg ik de mogelijkheid om het te doen.Onder normale omstandigheden is een bestuurder van een NV geen werknemer. Inschrijven als werknemer kan alleen als bepaalde voorwaarden vervuld zijn; en hij valt onder het sociaal statuut van de zelfstandigen. Dus inschrijven als werknemer om in het geval van een faillissement toch nog allerlei vergoedingen te krijgen kan niet. En zo anoniem is dat allemaal niet vermits er allerlei verplichtingen zijn die moeten gepubliceerd worden.
Vraag aan een boekhouder om de 'lege doos' door te lichten. Je weet nooit welke lijken er nog uit de kast vallen.
Dus een NV die geen netto actief heeft van 61.000 euro houdt zich niet aan de wet?Wat raar is aan dit verhaal bij een daling van het netto actief beneden het wettelijk minimumkapitaal dat voor een NV 61.500€ volstort moet zijn (art. 634 van het Wetboek van Vennootschappen), de NV zich op zeer glad ijs begeeft, en dat ieder schuldenaar de ontbinding kan vorderen.
Het netto actief = s het vermogen van de vennootschap na aftrek van de schulden moet 61.000€ zijn.