Verplichte vaccinatie

JPV
Juridisch actief: Ja

Re: Verplichte vaccinatie

#61 , 21 jun 2011 20:09

Rubella (vaccin) zou ook levenslange bescherming bieden en toch merkt men op bij vrouwen die zwanger willen worden (en zich laten controleren) dat er toch zijn die onvoldoende antistoffen hebben...kunnen we stellen dat gevaccineerden die denken dat ze voldoende antistoffen hebben zich onterecht 'veilig' voelen...? het lijkt me onbegonnen werk om systematisch iedereen te controleren...denk dat het RIZIV ook bezwaren zal uiten
niets biedt gegarandeerd levenslange bescherming (vaccin is een middel net zoals een ander product iets dat een defect kan hebben, alleen is de kans klein). En onterecht veilig? vaccinatie is geen garantie, dat zal elke dokter je zeggen. En ik denk nu niet dat je bewust je zal laten inenten met échte rubella om te zien of je nu al dan niet beschermd bent...
@JPV Precies ik was een kind, waarom kinderen dan niet de kans geven om de ziekte door te maken?
waarom wel? als je een ziekte niet hoeft te krijgen, lijkt me dit toch altijd beter. het enige waar je discussie over kan hebben is of een vaccin wel goed is of niet.
Kinderen kunnen complicaties krijgen bij kinderziektes maar ze kunnen ook complicaties krijgen van vaccinaties...en statistieken..tja iedereen heeft het vak wel gehad vermoed ik.
en wie goed opgelet heeft weet hoe hij foute statistieken kan ontdekken :).
Als we onze kinderen (en onszelf) echt willen beschermen, is er veel meer nodig denk ik...wat met luchtvervuiling? voeding? electrosmog?
het ene al dan niet doen staat los van ingrepen ivm voeding, luchtvervuiling, ... je kan perfect beide doen.

Winston
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
tianneke

#62 , 21 jun 2011 20:55

Zou je even willen toelichten hoe we perfect beide kunnen doen?

JPV

#63 , 21 jun 2011 21:00

het lijkt me niet onmogelijk om én iets te doen aan de luchtvervuiling én om je te laten vaccineren.

Reclame

tianneke

#64 , 21 jun 2011 21:02

Hoe zie je dat concreet?

Turaki

#65 , 21 jun 2011 21:04

Hoe zie je dat concreet?
Je doet iets aan de luchtvervuiling:
-groene energie
-zuinige wagens
-...

Je laat je vaccineren:
-je laat je vaccineren...

tianneke

#66 , 21 jun 2011 21:16

Groene energie, zuinige auto's ... een peuleschil.

Vaccineren dat was duidelijk dank je, daar denken we het beste niet teveel over na :wink:

JPV

#67 , 21 jun 2011 21:17

vele peuleschillen maken een berg bio-afval.

Turaki

#69 , 21 jun 2011 21:19

Correct, de huidige maatregelen zijn nu nog onvoldoende, maar wie weet wat de toekomst nog brengt...
Kernfusie is hier waarschijnlijk de oplossing.

Alain_vdb
Topic Starter

#70 , 21 jun 2011 23:21

niets biedt gegarandeerd levenslange bescherming
niet akkoord, reden = in België is iederen VERPLICHT om zijn wagen te verzekeren en als er zelfs een klein accidentje gebeurd en is het niet jouw schuld kan jij op financiële compensatie rekenen. Daarnaast ben jij ook VERPLICHT bij jij geboorte gevaccineerd te worden en de mogelijke schade dat deze kan toebrengen (zoals jij JVP zegt niets biedt gegarandeerd levenslange bescherming) wordt dan ook niet gecompenseerd... bovendien kan jij nooit NEEN zeggen tegen vaccinatie, ge kunt niet zeggen ik wil gene verplichte verzekering, ik ga met een openbare vervoer rijden.
vaccinatie is geen garantie, dat zal elke dokter je zeggen.
is geen garantie maar wel een plicht.

In Rusland is vaccineren niet verplicht, wel aanbevolen en daar zijn er geen epidemieën van die bangelijke ziekten, zoals mazelen of Hep-B, of Polio,, etc. in Arabische landen is vaccineren zelfs verboden wegens de religieuze reden... en daar hebben zij nooit geen polio epidemie gehad

JPV

#71 , 22 jun 2011 08:19

niets biedt gegarandeerd levenslange bescherming
niet akkoord, reden = in België is iederen VERPLICHT om zijn wagen te verzekeren en als er zelfs een klein accidentje gebeurd en is het niet jouw schuld kan jij op financiële compensatie rekenen. Daarnaast ben jij ook VERPLICHT bij jij geboorte gevaccineerd te worden en de mogelijke schade dat deze kan toebrengen (zoals jij JVP zegt niets biedt gegarandeerd levenslange bescherming) wordt dan ook niet gecompenseerd... bovendien kan jij nooit NEEN zeggen tegen vaccinatie, ge kunt niet zeggen ik wil gene verplichte verzekering, ik ga met een openbare vervoer rijden.
1. jij verwart het begrip "levenslange bescherming" met "levenslange schadeloosstelling". Je bent verplicht om je wagen te verzekeren (eigenlijk zelfs niet, zolang je hem niet in het openbare verkeer brengt, is dit geen plicht), maar dit biedt geen levenslange bescherming, enkel een schadeloosstelling als je een slachtoffer wordt.
2. En nee, mogelijke schade wordt idd niet gecompenseerd, Net zoals je niet vergoed wordt voor het inkomensverlies dat je lijdt door de schoolplicht tot 18 jaar. dat noemen ze maatschappelijke plichten. Zo'n zaken worden nooit vergoed.
3. leg eens uit hoe je nu niet akkoord gaat met m'n stelling dat niets gegarandeerde levenslange bescherming biedt.
vaccinatie is geen garantie, dat zal elke dokter je zeggen.
is geen garantie maar wel een plicht.

In Rusland is vaccineren niet verplicht, wel aanbevolen en daar zijn er geen epidemieën van die bangelijke ziekten, zoals mazelen of Hep-B, of Polio,, etc. in Arabische landen is vaccineren zelfs verboden wegens de religieuze reden... en daar hebben zij nooit geen polio epidemie gehad
Polio: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Polio ... HO2002.svg" onclick="window.open(this.href);return false;
Je ziet dat het in de Arabische wereld meer voorkomt dan bij ons (vooral door gebrekkige gezondheidszorg. In Arabische landen zijn vaccinaties trouwens OOK verplicht. Vaccinatie tegen meningitis is verplicht voor pelgrims naar Mekka.

Rusland:
Polio: http://wwwnc.cdc.gov/travel/notices/out ... l-asia.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Hepatitis B: http://www.who.int/csr/disease/hepatiti ... html#where" onclick="window.open(this.href);return false; ("infection neonatal: frequent, childhood: frequent)
In Rusland is trouwens 99% gevaccineerd voor mazelen: http://www.tradingeconomics.com/russia/ ... -data.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Fore

#72 , 22 jun 2011 09:22

niets biedt gegarandeerd levenslange bescherming (vaccin is een middel net zoals een ander product iets dat een defect kan hebben, alleen is de kans klein)
De kans dat een vaccin defect is, lijkt me vrij onbestaande (zoals alle medicatie is de controle hier op enorm)

Wat wel voorkomt, is dat bij sommige vaccins bij een klein deel van de bevolking er geen memory B cells aanmaakt. Zo zullen sommige personen 2 - 3 vaccins nodig hebben en nog een kleine minderheid zal nooit genoeg B cells aanmaken.
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

JPV

#73 , 22 jun 2011 09:35

Ik heb het idd misschien wat fout geformuleerd, ik bedoelde dat een vaccin niet voor 100% van de mensen bescherming zal bieden, dat het dus kan zijn dat je gevaccineerd wordt, maar niet 100% (bvb slechts 99,999%) van de mensen uiteindelijk beschermd zijn.

mapleleiah

#74 , 22 jun 2011 11:04

Volgens de huisarts en apotheker is het niet in België te verkrijgen, dus ik ben benieuwd hoe jouw huisarts het besteld? Ik moest trouwens de volle 8 euro betalen want er was geen terugbetaling omdat het uit Nederland moest komen. Informatie is welkom want zoon moet binnenkort de herhalingsvaccinatie krijgen.
Ik kan je helaas niet vertellen hoe mijn huisarts het regelt (want dat heeft ze me niet in detail verteld), maar zij vertelde me dat ze door gegevens in te vullen een website, telkens opnieuw gratis vaccins opgestuurd krijgt. Ze liet dat door de secretaresse van haar groepspraktijk doen omdat het toch wat tijd in beslag neemt. Ze zei me ook letterlijk: "Vele huisartsen rekenen de kostprijs van een aantal euro van het vaccin aan omdat ze de moeite niet willen doen om de gegevens op die site in te vullen". De enige reden waarom ik deze informatie al weet is omdat ik verwonderd was dat ze niets aanrekende voor het vaccin en gewoon de consultatie vroeg ...

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

tianneke

#75 , 22 jun 2011 11:07

Dank je.
Ik moet telkens met een voorschrift naar de apotheek...

Terug naar “Archief”