kortgeding mogelijk of niet?

roderidder
Contacteer: Website

Re: kortgeding mogelijk of niet?

#31 , 15 jun 2011 23:22

...Maar gerechtigheid is ver te zoeken!!!!!! ... Waar zit nu iedereen met die mooie woorden van bi-locatie, oudervervreemding etc.
De beste leugenaars krijgen ALLES gedaan in België
Dat beweren hier toch velen...
Onze raadsman heeft daar enkel op gereageerd met 'mijn client wenst niet te reageren op de leugens en lasterlijke aantijgingen en we vragen mevr dan ook naar de bewijsstukken om deze aantijgingen te staven.Deze zullen echter onvindbaar zijn, daar het leugens betreffen' of zoiets.
Dat is ongeveer alles wat je moet weerleggen op een zitting, daarna kan je Uw eigen standpunten verwoorden.

De betere pleidooien zijn volgens mij iets in de aard van ...

"mevr/meneer de rechter, mevr/meneer de substituut, bij deze leg ik een stukje wettekst voor vb. art. 10 en 11 van de Grondwet en art. 2 IVRK...
De Belgen zijn gelijk voor de wet... De gelijkheid van vrouwen en mannen is gewaarborgd... Art. 11. Het genot van de rechten en vrijheden aan de Belgen toegekend moet zonder discriminatie verzekerd worden.

Kinderrechtenverdrag artikel 2
§1. De Staten die partij zijn bij dit Verdrag, eerbiedigen en waarborgen de in het Verdrag beschreven rechten voor ieder kind onder hun rechtsbevoegdheid zonder discriminatie van welke aard ook, ongeacht ras, huidskleur, geslacht, taal, godsdienst, politieke of andere overtuiging, nationale, etnische of maatschappelijke afkomst, vermogen, handicap, geboorte of andere omstandigheid van het kind of van zijn (of haar) ouder of wettige voogd.

§2. De Staten die partij zijn, nemen alle passende maatregelen om te waarborgen dat het kind wordt beschermd tegen alle vormen van discriminatie of bestraffing op grond van de status of de activiteiten van, de meningen geuit door of de overtuigingen van de ouders, wettige voogden of familieleden van het kind.

Wij vragen de toepassing van de Grondwet en het Kinderrechtenverdrag, dank U"

RR

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roderidder
Contacteer: Website

#32 , 16 jun 2011 00:23

vraag een maatschappelijk onderzoek aan (hou rekening met laaange wachttijden daarvoor) en daar zal ze dan wel door de mand vallen als haar leugens ook echt leugens zijn...
Waar staan hier de honderden voorbeelden van mensen die beweren dat de rechter rekening hield met "leugens van de ene partij" ten voordele van de andere partij "die eerlijk is"?
Je zou verwachten dat het zo zou moeten werken, maar zo werkt het meestal niet. Met die laaange wachttijden houd men eerder rekening... iets in de aard van het duurt al zo lang en dan nog gaan wijzigen ...

RR

Tattie

#33 , 16 jun 2011 19:33

als leugens van de ene partij over de andere partij (vb bij ons: moeder zegt dat de vader savonds nooit thuis is omdat hij altijd laat werkt... terwijl wij perfect kunnen aantonen dat aangezien wij maar 1 auto hebben we altijd als gezin gezamelijk na zijn werk, gedaan om 17h, naar huis komen, dus dat het de zoveelste leugen is dat ze verteld) kunnen bewezen worden dan kan een rechter niet anders dan de leugens erkennen, dat een rechter mss rekening houd met die leugens en ze ook gelooft als er niks kan aangetoond worden is natuurlijk weer een andere zaak....
en die wachttijden... in het geval van justitiehuis van Gent...wij kunnen er toch niet aan doen dat ze daar onbemand zijn door veel ziektes en zwangerschappen??? in ons geval waren er nog 40 (!) wachtenden voor ons... en dat van het duurt al zo lang waarom nog wijzigen? hier is het al bijna 5 jaar co ouderschap en wij gaan nu voor het volledige hoederecht...dus wat meer wachten kan er nog wel bij... bij osn natuurlijk is de plotselinge verandering het gevolg van een misbruik en verwaarlozing bij de moeder dat we echt niet langer konden en kunnen negeren...
wat we wel vonden is dat we de jeugdrechter aan onze zijde hebben...zo kwam hij toch over dus ik ben benieuwd of onze (en ook een andere) gaan gelijk hebben en ze niet anders kunnen dan ons het hoederecht geven...to be continued ;)

Reclame

ytebart
Topic Starter

#34 , 18 jun 2011 11:53

In het vonnis werd gesteld dat het sociaal onderzoek onmiddelijk gaat starten nu, nog voor de jeugdrechter. De zaak komt pas in het najaar voor de jeugdrechtbank met het gerechterlijk verlof.

Ik mocht vandaag normaal gezien de kinderen gaan halen om 9u maar mevrouw gaf niet thuis :(.
Waar staan wij nog tegenover onwillende ouders, zij weten maar al te goed dat er bijna nooit overgegaan word tot straffen.

@ tattie dacht ook dat kortgeding rechter aan mijn zijde stond (zij liet dit verstaan op zitting). En vermits er al eens een onderling akkoord geweest was via bemiddeling door advocaten had ik gehoopt dat dit terug zou doorgaan.
Zij heeft dit akkoord na drie weken zelf opgeblazen door te weigeren dat ik kinderen nog kon zien.

ovan

#35 , 18 jun 2011 18:52

...Ik mocht vandaag normaal gezien de kinderen gaan halen om 9u maar mevrouw gaf niet thuis :(.
Waar staan wij nog tegenover onwillende ouders, zij weten maar al te goed dat er bijna nooit overgegaan word tot straffen...
Je kan rustig afwachten en uw ex, samen met justitie, haar gang laten doen zodat je kinderen kortelings je gewoon niet meer willen zien.
Trouwens...van straffen gesproken.... 1,5 jaar lang heeft men tegen het vonnis in mijn dochter kunnen weggehouden..straf:..6maanden effectieve gevangenis voor een "sociaal gevaarlijke moeder"...omgezet in H.B. naar "met uitstel".... omdat ze ondertussen terug "toelaat" dat het kind "mag" komen". :roll:
Ze mogen mij 6 maand voorwaardelijk geven.....als ik de klok kon terugdraaien en niet de 6 jaar miserie en niet 1,5 jaar mijn eigen kind niet kunnen zien en vooral...voorkomen dat men mijn dochter psychologisch mishandeld werd... daar teken ik direct voor.
....In het vonnis werd gesteld dat het sociaal onderzoek onmiddelijk gaat starten nu, nog voor de jeugdrechter. De zaak komt pas in het najaar voor de jeugdrechtbank met het gerechterlijk verlof.....
:lol: eigenlijk is het niet om te lachen, want geloof me, dit is nog maar het begin....
Je ziet maar hoe adequaat een jeugdrechtbank en een sociale dienst is..... "in het belang van het kind"....is het normaal dat die gespannen, onzekere en ongelijke tijd zo lang moet duren?........ te veel werk? bullshit.... bekijk er de vennootschapswetgeving en de gang van zaken op een Handelsrechtbank is op na als het gaat over "levensnoodzakelijke situaties"...maar daar gaat het over GELD en op de Jeugdrechtbank maar over mensen en gevoelens.
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it." Albert Einstein

lucgescheiden

#36 , 19 jun 2011 15:41

Indien de hoofdverblijfplaats bij de andere ouder staat, dacht ik, dat alimentatie een verplichting vormt.
Handige documenten voor Personenrecht

Lucke

#37 , 20 jun 2011 15:20

....In het vonnis werd gesteld dat het sociaal onderzoek onmiddelijk gaat starten nu, nog voor de jeugdrechter. De zaak komt pas in het najaar voor de jeugdrechtbank met het gerechterlijk verlof.....
:lol: eigenlijk is het niet om te lachen, want geloof me, dit is nog maar het begin....
Je ziet maar hoe adequaat een jeugdrechtbank en een sociale dienst is..... "in het belang van het kind"....is het normaal dat die gespannen, onzekere en ongelijke tijd zo lang moet duren?........ te veel werk? bullshit.... bekijk er de vennootschapswetgeving en de gang van zaken op een Handelsrechtbank is op na als het gaat over "levensnoodzakelijke situaties"...maar daar gaat het over GELD en op de Jeugdrechtbank maar over mensen en gevoelens.[/quote]

Idem hier!
5 maanden wachttijd voor de eerste hoorzitting... 2,5 maand voordat het voorlopig vonnis er is... 4 maanden voor het deskundig onderzoek... 6 maanden wachttijd voor de tweede hoorzitting.
Bal is aan het rollen gegaan in Juli 2010. We zijn nu Juni 2011 en er is nog steeds geen uitspraak, wachten tot oktober 2011.
Ondertussen blijft de moeder halstarrig tegenwerken.

Mijn dochter was 8 maanden toen ze de relatie plots verbrak... sindsdien zie ik mijn dochter maar beperkt meer.. mijn dochter is nu bijna 22 maanden :(

Terug naar “Echtscheiding”