huwelijkscontract scheiding van goederen

avhaeren
Topic Starter

huwelijkscontract scheiding van goederen

#1 , 18 jun 2011 13:27

Kunnen wij met wederzijdse toestemming ons huwelijkscontract scheiding van goederen stopzetten? Hoe gaat het in zijn werk? Als we nadien geen contract hebben zitten wij dan automatisch in gemeenschap van goederen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 18 jun 2011 13:50

Dit kan u idd doen , door een akte van wijziging te laten opmaken via een notaris. In die richting is het simpel en kost niet veel.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

patriciadewulf

#3 , 21 jun 2011 17:09

Ik heb hierbij wel vragen.
Wij zijn 23 jaar gehuwd met volledige scheiding van goederen en een 10 tal jaren terug hebben we een notaris gecontacteerd en het enige wat mogelijk was, was elkaar bij testament een maximum van 30 % toe te kennen. Het huwelijkscontract vernietigen kon enkel als we eerst scheiden en daarna opnieuw huwden Is de wet dan veranderd ???

Reclame

roharro
Juridisch actief: Ja

#4 , 21 jun 2011 20:04

Ik heb hierbij wel vragen.
Wij zijn 23 jaar gehuwd met volledige scheiding van goederen en een 10 tal jaren terug hebben we een notaris gecontacteerd en het enige wat mogelijk was, was elkaar bij testament een maximum van 30 % toe te kennen. Het huwelijkscontract vernietigen kon enkel als we eerst scheiden en daarna opnieuw huwden Is de wet dan veranderd ???
Ja de wet is inderdaad veranderd. Wat Wanton vermeld heeft is perfect mogelijk.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Archief”