Verplichte vaccinatie

JPV
Juridisch actief: Ja

Re: Verplichte vaccinatie

#46 , 17 jun 2011 22:03

Alain, het is niet mijn logica, het is nu eenmaal een feit dat landen, naarmate de gezondheidszorg verbetert, een lager geboortecijfer hebben. Ja, zelfs voor het bestaan van vaccins was dit effect reeds bekend.

http://en.wikipedia.org/wiki/Demographic_transition" onclick="window.open(this.href);return false;

Winston
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fore

#47 , 18 jun 2011 09:00

Volgens uwe logica is het zo dat hoe gezonder dat je bent, hoe minder kans dat je hebt om kinderen te hebben
Hoe meer geld je hebt, hoe minder kinderen je ook krijgt (gaat niet op voor koningshuizen).
Vroeger (enkele eeuwen terug), liet men de jongens al vanaf 8 jaar mee op het veld werken. Dus hoe meer kinderen, hoe meer zekerheid op een geslaagde oogst. Later tijdens de industriële revolutie, werkten die kinderen ook mee in de fabrieken. En als men toen 40 werd en oud en versleten was en dus ook niet meer kon werken, zorgden dan die 12 kinderen voor u.
Bill Gates zegt letterlijk "The world today has 6.8 billion people. That's heading up to about nine billion. Now if we do a really great job on new vaccines, health care, reproductive health services, we could lower that by perhaps 10 or 15 percent!"
En dan stopt het filmpje, je weet niet wat hij er na zegt. Hoe kun je dan een conclusie trekken.
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

tianneke

#48 , 18 jun 2011 19:18

Hoe meer geld je hebt, hoe minder kinderen je ook krijgt (gaat niet op voor koningshuizen).
En het gaat ook voor minister vast niet op, en voor rijke industriëlen ook niet...ik ken overgens genoeg mensen met drie en vier kinderen die voor elk kind een huis en meer hebben 'opzijstaan' tegen dat ze de middelbare school verlaten hebben.

Reclame

Fore

#49 , 18 jun 2011 20:14

ik doelde wel op 200 jaar geleden en het huidig koningshuis ;)

issue

#50 , 19 jun 2011 01:21

Als je ooit iemand met tetanus gezien hebt, dan ben je er direct van overtuigd dat vaccineren een must is.
Polio komt misschien in deze streken niet meer voor. Maar door de immigratie loert een opstoot om de hoek. Gelukkig is hier (bijna) iedereen gevaccineerd. Daardoor is inderdaad de kans klein dat ook jij polio krijgt.
Maar indien iedereen denkt zoals jij, dan zou het wel eens weer uit de hand kunnen lopen. Zo is het ook met andere ziektes. u leeft in een maatschappij. Daardoor is er het maatschappelijk belang. Groepsimmuniteit is er één van. Profiteer dus niet van de anderen, maar help ook hen die geen antistoffen aanmaken na een vaccinatie.
De vergelijking met de veilighedsgordel gaat dus maar deels op. Door vaccinaties te weigeren brengt u niet alleen u zelf in gevaar (who cares?), maar ook anderen! Zo gaat het ook met rode hond, de mazelen, etc.
Gelukkig kunnen (para-)medici zich inenten tegen hepatitis B. Dit is veel makkelijker te dragen voor de maatschappij dan de kost van ziektedagen, leverlijden en eventuele transplantaties. Laat staan dat ze u besmetten.
Snapt u het? Dit is sociaal zijn. Aan uzelf denken en aan uw medemensen.
Met vriendelijke groeten,
een andersdenkende

mava105
Juridisch actief: Nee

#51 , 19 jun 2011 10:17

Wie niet horen wil, zal moeten voelen :mrgreen: Natuurlijk spijtig voor die kinderen later. :cry:

Fore

#52 , 19 jun 2011 10:54

Gelukkig kunnen (para-)medici zich inenten tegen hepatitis B.
Niet enkel (para-)medici, maar ook labo-techniekers, mensen die in onderzoeks-laboratorium werken, enzo... Ik heb mijn Hep-b vaccinatie laten controleren, gewoon omdat er een kleine kans is dat ik in contact kan komen met dierlijk bloed.

Fore

#53 , 21 jun 2011 11:47

Elke dag krijgen vijf Belgen de mazelen

BRUSSEL - Dit jaar kregen al bijna 400 mensen de ziekte, tegenover 40 in heel 2010.

Van onze redacteur

De mazelen leken in België eventjes bijna verdwenen, maar nu is er sprake van een heuse epidemie. De afgelopen twee maanden kregen elke dag gemiddeld vijf mensen de mazelen.

Op 7 juni lag het aantal besmettingen op 382, twee maanden voordien waren er 'nog maar' honderd geteld. In 2010 werden er veertig mensen besmet.

Het gaat om mazelen en niet om de water- of windpokken, een veelal goedaardige vorm van huiduitslag waar ook nu nog bijna alle kinderen mee te maken krijgen. Ook bij mazelen krijg je uitslag, maar de gevolgen kunnen ernstiger zijn.

De mazelen sloegen in februari hevig toe in twee Gentse Steinerscholen, waar veel ouders hun kinderen uit ideologische overtuiging niet hadden gevaccineerd. Daar is de besmetting intussen onder controle, maar de ziekte grijpt op andere plaatsen in België snel om zich heen. 'In Vlaanderen is bijna 70 procent van de zieken jonger dan 10 jaar, in Brussel en Wallonië maken kinderen de helft van de gevallen uit', zegt dokter Martine Sabbe van het Wetenschappelijk Instituut voor Volksgezondheid.

Bij de huidige opstoot belandt bijna één op de vier mensen in het ziekenhuis. Gemiddeld moeten ze daar vier à vijf dagen blijven. Al twaalf mensen hebben er een longontsteking aan overgehouden en één kindje uit Luik heeft als gevolg van de mazelen een hersenletsel opgelopen.

Nochtans bestaat er al enkele tientallen jaren een vaccin dat mensen levenslang beschermt tegen de mazelen. Kindjes die via een Centrum voor Leerlingenbegeleiding of via Kind & Gezin gevolgd worden, krijgen het sowieso aanbevolen. Verplicht is het niet. 'We moeten mensen zo veel mogelijk overtuigen dat vaccinatie de juiste keuze is', vindt viroloog Marc Van Ranst. 'Wie zich niet vaccineert, pleegt schuldig verzuim, in de burgerlijke zin van het woord. Je kan zelfs spreken van het toebrengen van slagen en verwondingen.'

In Duitsland en vooral in Frankrijk is de epidemie nog erger. 'Na de skivakanties bleek dat veel Belgen ginder de ziekte hadden opgelopen', zegt Martine Sabbe. 'In Frankrijk hebben ze nu te maken met een derde golf en zijn er al vijf- à zevenduizend gevallen in alle leeftijdsgroepen.'

Wie een vakantie naar Frankrijk plant en nog niet gevaccineerd is, doet dat best wel. Checken of u gevaccineerd bent, kan op de inentingskaart of bij de huisarts.
Bron: http://standaard.be/artikel/detail.aspx ... 8784c7ea7c" onclick="window.open(this.href);return false;

tianneke

#54 , 21 jun 2011 12:27

Toen ik kind was kreeg bijna iedereen mazelen en ik heb niet gehoord van complicaties...die kunnen er wel zijn, maar tegenwoordig legt men er de nadruk op. Wat pas echt gevaarlijk is m.i. dat volwassenen mazelen krijgen. Alle kinderen worden gevaccineerd en als volwassene verliest men uit het oog dat men op regelmatige tijdstippen opnieuw gevaccineerd moet worden, en dan loopt men effectief een groot risico op complicaties bij het doormaken van kinderziekten.

De Heer Van Ranst...dat is toch de viroloog die de pandemie van de Mexicaanse griep de wereld instuurde, miljoenen vaccins werden besteld en aangekocht...en uiteindelijk was de griep veel milder dan de seizoensgriep. Wat nu met al die vaccins waar wij als burgers mee voor betaalden?

tianneke

#55 , 21 jun 2011 12:38

Heb je "Pleidooi voor de aap" toevallig gelezen?
Het werd geschreven door Johannes Jacobus van Dongen, hij volgde van 1969 tot 1973 de opleiding Biotechniek bij de Vakgroep Experimentele Chirurgie aan de Universiteit van Leiden, waar zijn mentor dr. H. Stol hem in 1973 zijn diploma uitreikte. De opleiding tot 'alround' experimenteel microchirurg ontving hij bij de Algemene Heelkunde in het Academisch Ziekenhuis en aan de Erasmus Universiteit te Rotterdam. De vakgroep stond onder leiding van prof. dr. D.L. Westbroek en de Experimentele Microchirurgie onder leiding van dr. W.J. Kort....

Fore

#56 , 21 jun 2011 13:01

volwassene verliest men uit het oog dat men op regelmatige tijdstippen opnieuw gevaccineerd moet worden
zover ik weet, geld dat alleen voor Hep A (jaarlijks) en Tetanus (10 jaar)
ik zal strx eens zoeken

De Heer Van Ranst...dat is toch de viroloog die de pandemie van de Mexicaanse griep de wereld instuurde, miljoenen vaccins werden besteld en aangekocht...en uiteindelijk was de griep veel milder dan de seizoensgriep. Wat nu met al die vaccins waar wij als burgers mee voor betaalden?
Deels heeft dit ook de te maken gehad met de aandacht die er rond is geweest. Deze griep leek inderdaad sterk op de seizoensgriep, maar ze had een grotere kans om longontsteking te ontwikkelen. (Klasgenote heeft dit gehad en ze is naar het ziekenhuis moeten gaan, omdat ze bloed begon op te hoesten....)
Maar zoals bij elke griep, had deze het potentieel om wel veel gevaarlijker te worden, en zeker omdat ze verspreid was over de wereld.
De mexicaanse griep is een jaar later, de gewone seizoensgriep geworden, dus konden die vaccins daarvoor gebruikt worden.
En soms is te fel reageren, beter dan te laat reageren.
Laatst gewijzigd door Fore op 21 jun 2011 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.

JPV

#57 , 21 jun 2011 13:06

Het werd geschreven door Johannes Jacobus van Dongen, hij volgde van 1969 tot 1973 de opleiding Biotechniek bij de Vakgroep Experimentele Chirurgie aan de Universiteit van Leiden, waar zijn mentor dr. H. Stol hem in 1973 zijn diploma uitreikte. De opleiding tot 'alround' experimenteel microchirurg ontving hij bij de Algemene Heelkunde in het Academisch Ziekenhuis en aan de Erasmus Universiteit te Rotterdam. De vakgroep stond onder leiding van prof. dr. D.L. Westbroek en de Experimentele Microchirurgie onder leiding van dr. W.J. Kort....
Grappig, er worden altijd ronkende titels gegeven aan mensen en gerefereerd naar grote namen en instituten.

Uiteindelijk wil die eerste zinnen die je citeert enkel dit zeggen: "hij volgde een universitaire opleiding en daarna een manama". Punt. Klinkt al heel wat anders.

De volledige tekst kan je hier vinden: http://www.biteback.be/library/author.php?auth_id=89" onclick="window.open(this.href);return false; . Ook daar weer veel verwijzingen naar andere mensen, maar waarbij de essentie vergeten wordt: het is een chirurg (of toch iets in die aard), geen viroloog. Hij is dus zeker geen expert. Ook zijn ""stichting microchirurgisch educatief instituut" is blijkbaar een lege doos: je vindt weinig referenties en 9/10 is het weer zo'n typisch Nederlandse stichting: mooie naam, geen deftige inhoud. Zoals duizenden stichtingen in Nederland.

Toen ik kind was kreeg bijna iedereen mazelen en ik heb niet gehoord van complicaties...
lijkt me niet onlogisch, je was dan ook een kind...
Alle kinderen worden gevaccineerd en als volwassene verliest men uit het oog dat men op regelmatige tijdstippen opnieuw gevaccineerd moet worden, en dan loopt men effectief een groot risico op complicaties bij het doormaken van kinderziekten.
Voor mazelen moet men niet opnieuw gevaccineerd worden.
http://www.zorg-en-gezondheid.be/Ziekte ... r/#Mazelen" onclick="window.open(this.href);return false;, bof (dikoor) en rubella (rode hond)
En wat heeft 1 (idd overgehypte) ziekte te maken met andere virussen? met die mexicaanse griep hebben ze uiteindelijk niet veel last gehad, maar zoiets weet je niet met 100% zekerheid op voorhand. het kan idd best zijn dat daar de overheid téveel beïnvloed geweest is door de farmaceutische sector, maar dit doet niks af aan de risico's van andere ziektes.

tianneke

#58 , 21 jun 2011 13:23

Mja, waarom is er dan geen enkelvoudig tetanusvaccin meer te verkrijgen (in België) vraag ik me af....

Rubella (vaccin) zou ook levenslange bescherming bieden en toch merkt men op bij vrouwen die zwanger willen worden (en zich laten controleren) dat er toch zijn die onvoldoende antistoffen hebben...kunnen we stellen dat gevaccineerden die denken dat ze voldoende antistoffen hebben zich onterecht 'veilig' voelen...? het lijkt me onbegonnen werk om systematisch iedereen te controleren...denk dat het RIZIV ook bezwaren zal uiten

@JPV Precies ik was een kind, waarom kinderen dan niet de kans geven om de ziekte door te maken?

Kijk vaccineren is prima (en niet vaccineren ook vind ik) zolang (beide) beslissingen niet vanuit angst genomen zijn.
We zijn mensen, en we kunnen ziek worden, meer nog, de kans zit er dik in dat we aan ziekte zullen overlijden...liever later dan vroeger, maar de kans is er...altijd.
Kinderen kunnen complicaties krijgen bij kinderziektes maar ze kunnen ook complicaties krijgen van vaccinaties...en statistieken..tja iedereen heeft het vak wel gehad vermoed ik.
Als we onze kinderen (en onszelf) echt willen beschermen, is er veel meer nodig denk ik...wat met luchtvervuiling? voeding? electrosmog?

mapleleiah

#59 , 21 jun 2011 14:12

Tetanusvaccin is perfect enkelvoudig te krijgen ... heb er een paar weken geleden nog eentje gekregen van mijn huisarts ... Meer nog: het kost niets als de huisarts de moeite doet om wat administratie te doen!

En om even op de discussie in te gaan: ik heb zeer gemengde gevoelens bij vaccins. Er is inderdaad een ware angstpsychose voor sommige zogezegd ernstige ziektes. Ik heb nog nooit een griepvaccin laten zetten en zolang ik gezond blijf en geen verzwakte immuniteit heb door ernstige ziektes, zal dat ook zo blijven. Idem voor ziektes zoals mazelen, rubella enz. ... Dat zijn gewoon kinderziektes en ik heb ze allemaal gehad. Ik ben wel VERPLICHT geweest om mij op m'n 21ste nog te laten vaccineren voor rubella, hoewel ik de ziekte doorgemaakt had, en dit omdat mijn werkgever (het onderwijs) het zo nodig vond om zich te moeien met het lot van mijn volkomen fictieve, zogezegd toekomstige kinderen ... en ik ben daar nog altijd kwaad om maar ik had geen keus of ik mocht vertrekken! Gewone, gezonde mensen gaan niet dood van griep, mazelen, rubella e.d. ... vaccins hiervoor zijn dan ook alleen maar belangrijk bij mensen die al ziek zijn. Als je meer las over de doden van de Mex. griep, dan waren het praktisch allemaal mensen die al met longontstekingen, kanker enz. zaten. Voor die groep en voor oudere mensen zijn zo'n vaccins wel nuttig.

Er zijn echter een aantal vaccins die ik niet zou overslaan bij een baby en ook niet op latere leeftijd: ik denk daarbij aan tetanus, polio, difterie, kinkhoest enz. ... Mijn huisarts vertelde me bij het zetten van dat vaccin een paar weken geleden dat in België jaarlijks nog altijd een x aantal mensen overlijden aan tetanus, hoewel het vaccin dus praktisch gratis is en makkelijk bereikbaar.

Ik ben er verder 100% van overtuigd dat vele vaccins puur geldgewin zijn en dat de overheid veel te rap in die val trapt ... de belastingsbetaler zal wel het geld ophoesten!

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

tianneke

#60 , 21 jun 2011 14:33

Volgens de huisarts en apotheker is het niet in België te verkrijgen, dus ik ben benieuwd hoe jouw huisarts het besteld? Ik moest trouwens de volle 8 euro betalen want er was geen terugbetaling omdat het uit Nederland moest komen. Informatie is welkom want zoon moet binnenkort de herhalingsvaccinatie krijgen.

Terug naar “Archief”