Ik zit met de handen in het haar.
Ik huur een huis sinds 1 oktober 2008, tegen een maandelijkse huur van 450 euro per maand.
In het contract staat het volgende:
"De huur treedt in werking op 1 oktober 2008 en wordt aangegaan voor een termijn van twee jaar om te eindigen op 30 september 2010. De huurovereenkomst zal op die datum ten einde lopen indien ofwel de huurder of de verhuurder drie maand vooraf de overeenkomst heeft opgezegd bij aangetekende brief. Indien er geen opzeg werd gedaan tegen laatstgenoemde datum, dan zal de huurovereenkomst van rechtswege verlengd worden voor 1 jaar. Indien er in dat derde jaar ook geen opzeg wordt gegeven drie maand voor de einddatum van 30 september 2010, dan zal de huurovereenkomst beschouwd worden als aangegaan tussen de partijen voor drie-zes-negen jaar vanaf 1 oktober 2008 en volgens de voorschriften van de woninghuurwet inzake opzeg en dergelijke"
In 2010 heeft geen van beide partijen opzeg gedaan, dus werd het contract verlengd met een jaar. Vanmorgen stond de huisbaas aan de deur, die vroeg of ik van plan was om hier te blijven wonen of niet.
Toen ik vroeg waarom kreeg ik te horen dat mijn contract op 30 september ten einde loopt en als ik hier wilde blijven wonen en een nieuw contract wilde, ik akkoord ging moeten gaan met een verhoging van de huurprijs van 100 euro, dus ipv 450 euro, 550 euro vanaf 1 oktober 2011.
Indien ik niet akkoord ga geven ze opzeg nog deze maand.
Wil ik hier blijven wonen onder de nieuwe voorwaarden, dan weer zou ik maar een contract krijgen van 3 jaar!
Ik had graag geweten of dit zomaar kan? Ik ben zeven maanden zwanger en ze hebben me met mijn rug tegen de muur gezet. Ik ben niet in de mogelijkheid om in mijn toestand nog te verhuizen, daarbij, waar zal ik zo snel iets anders vinden dat binnen mijn budget valt?
Als ik niet akkoord ga met die nieuwe huurprijs dan sta ik zowiezo tegen eind september op straat met een baby van 1 maand oud... Kan iemand raad geven aub?