Auto ongeluk+inzage politieverslag

JeroenP
Topic Starter

Auto ongeluk+inzage politieverslag

#1 , 12 jun 2011 13:37

Hallo

Een 10tal jaar geleden heeft mijn vriendin haar moeder een auto ongeluk gekregen, met de dood als gevolg. Omdat haar grootmoeder niet over het ongeluk wil praten ,zou mijn vriendin graag de persoon die het ongeluk veroorzaakte ontmoeten. Ontmoeten in de zin van luisteren naar zijn versie en wat er dan achteraf gebeurd is. Mijn vriendin zat zelf ook in de wagen, en werd na het ongeluk opgevangen door buurtbewoners.

De politie die dan ter plekke kwam,zou toch een verslag hebben moeten opmaken van de oorzaak van het ongeval en van de betrokken partijen.

Mijn vraag is: kan mijn vriendin dit verslag eventueel opvragen bij de politie om de naam + eventueel de gegevens te krijgen. Of is dit onmogelijk doordat het misschien ergens een schending veroorzaakt aan de privacy?

Mvg
Jp

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 jun 2011 14:52

Uw vriendin kan aan de procureur des Konings toestemming vragen om het strafdossier in te zien.

Reclame

Terug naar “Archief”