Verplichte vaccinatie

Alain_vdb
Topic Starter

Verplichte vaccinatie

#1 , 11 jun 2011 12:00

Iedereen weet dat alle ouders zijn verplicht om hun kinderen te laten vaccineren voor dat ze 1,5 jaar worden. Ik heb veel over de vaccinatie gelezen en zelf ben ik nooit geïmmuniseerd geweest en ik ben de enigste medewerken in ons bedrijf die jaarlijks maar 5 a 6 dagen ziek wordt.. Ik al een bericht van K&G gehad dat mijn kleine nog niet gevaccineerd is en als deze niet gebeurd kan ik zwaar beboet worden,

ten 1ste geloof ik niet dat vaccinatie voor alle kindjes goed is, allergie.. bijwerkingen etc..
ten 2de heb ik geleerd dat alle vaccinaties kwik bevatten

mijn vraag, kan mijn kind vrijgesteld worden van alle verplichte vaccinatie, bvb religieuze reden etc?

Alvast bedankt,

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fore

#2 , 11 jun 2011 12:29

Het volgende is een persoonlijke mening, waarbij ik niemand (en zeker de TS) tegen hun schenen wil mee trappen
Ik heb veel over de vaccinatie gelezen
Vertrouw nooit wat zomaar op het internet wordt gegooid, ik heb gisteren nog fouten verbeterd op wikipedia. Op wiki staat veel foute informatie. Als je wikipedia gebruikt, gebruik dan minstens de Engelstalige versie.
Probeer zoveel mogelijk gepubliceerde (online) artikels over deze onderwerpen te lezen. (Pas wel op, deze zijn wel niet altijd gratis in te zien. Ik raad aan om eens naar een universiteit bib te gaan, daar kun je ze wel raadplegen). De schrijfstijl (en in het engels) is wel eventjes wennen. Maar hiervan weet je dat de informatie tenminste nagekeken is door meerdere personen die in dit veld werken.

Vaccins kunnen inderdaad allergische reacties opwekken.
Over het gebruik van Thimerosal (waar kwik in zit) in vaccins is een veel onderzocht onderwerp, wil je meer informatie hierover, dan daar ik aan om eens HIER te kijken. Dit is de website van het Centers for Disease Control and Prevention (CDC), een amerikaans federaal departement.

Dat je jaarlijks vaker ziek wordt of niet, is eerder persoonlijk (bv een zwakker immuunrespons). Daar hebben alle vaccins (op het griepvaccin na) niets mee te maken. De ziekten waarvoor je ingeënt wordt, zijn niet je jaarlijkse verkoudheid

In Belgïe is het enigste verplichte vaccin, tegen polio (kinderverlamming). Het laatste geval van polio in belgië dateert sinds 1989. Ik raad met klem aan, dit vaccin toch te laten zetten (ook gerechtelijk vervolgbaar). Gewoon, omdat deze ziekte je tekent voor de rest van je leven.

Verder ook tetanus (zit dacht ik tegenwoordig in 1 vaccin met nog andere, kan ik nu effe niet nakijken). Tetanus wordt veroorzaakt door Clostridium tetani, deze bacteri is familie van Clostridium botulinum (deze veroorzaakt botulisme, maar ook bekent van botox). zowel C. tetani als C. botulinum zijn te behandelen met antibiotica. Het probleem is echter dat deze bacteriën (neuro)toxinen produceren, die ook als de bacterie gedood is, in het lichaam achterblijven en zo veel schade kunnen blijven aanrichten. Tetanus heeft een (kan ik momenteel niet verifiëren) een mortaliteit van 20%. Clostridium is een commensaal in de grond. Dus het kan al, door te vallen en er wat grond in een wonde komt, dat men tetanus kan oplopen.

EDIT: tetanus zit in een hexavalent vaccin (difterie, poliomyelitis, tetanus, kinkhoest, Haemophilus influenzae type b en hepatitis B)
Laatst gewijzigd door Fore op 11 jun 2011 12:44, 2 keer totaal gewijzigd.
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 jun 2011 12:32

ik ben de enigste medewerken in ons bedrijf die jaarlijks maar 5 a 6 dagen ziek wordt.. ,
En jij vindt dat weinig? Op wel ministerie werk jij?
Op de 40 jaar dat ik gewerkt heb ben in maar hooguit 30 werkdagen afwezig wegens ziekte geweest: dat is 3/4de dag per gewerkt jaar, en ik ben wel ingeent tegen alles en nog wat!!!

Reclame

Turaki

#4 , 11 jun 2011 12:43

Ik heb al mijn vaccinaties ontvangen (ook de niet verplichte), en ik ben de laatste 10 jaar 2 maal afwezig geweest wegens ziekte, waarvan 1 keer mijn eigen schuld.

Enkel voor Polio is de vaccinatie verplicht. Dit weigeren kan leiden tot een geldboete, en uitzetting uit het ouderlijk gezag (al dan niet tijdelijk).

Voor de rest:
1) Vaccinaties maken niet dat je allergisch wordt, en de bijwerkingen zijn meestal (en dit al uitzonderlijk) beperkt tot een beetje roodheid ter plaatse van de prik, en een lichte verhoging van temperatuur. Soms kan uw kind allergisch reageren op de prik zelf, maar dit kan je zelf testen door het een keer ei te laten eten (dit heeft te maken met de productie van de vaccins). Dit wordt normaal al een keer vermeld door K&G.
2) Tijdens de 1e 6 maanden krijgen zuigelingen op natuurlijke wijze makkelijk 100mg kwik binnen (vaak via de moedermelk), waarbij de hoeveelheiden kwik in de vaccins (12.5 tot 25mg) verwaarloosbaar zijn. Onderzoek toont dit ook aan.

Vrijstelling voor het polio vaccin kan niet.

Fore

#5 , 11 jun 2011 12:49

door het een keer ei te laten eten (dit heeft te maken met de productie van de vaccins)
Enkel vaccins tegen virussen worden gedaan via eieren. (Om het virus te kunnen kweken, gebruikt men een bevrucht ei.) Hiervan stapt men meer af, vanwege de grote hoeveelheid aan eieren nodig, de kosten, het omslachtig werk,... Ook als het virus te virulent is, dood dit de embryo te snel.

Tegenwoordig worden virussen vaker geproduceerd op celkweek.

Turaki

#6 , 11 jun 2011 12:59

door het een keer ei te laten eten (dit heeft te maken met de productie van de vaccins)
Enkel vaccins tegen virussen worden gedaan via eieren. (Om het virus te kunnen kweken, gebruikt men een bevrucht ei.) Hiervan stapt men meer af, vanwege de grote hoeveelheid aan eieren nodig, de kosten, het omslachtig werk,... Ook als het virus te virulent is, dood dit de embryo te snel.

Tegenwoordig worden virussen vaker geproduceerd op celkweek.
En daarmee is het argument van allergieën nog iets minder zinnig.

tianneke

#7 , 11 jun 2011 13:19

Enkel polio is inderdaad verplicht...informeer je via 'preventie vaccinatieschade' (kijk ff via google ;) ) Je kan op bepaalde tijdstippen correcte informatie verkrijgen via telefoon.
Ik herinner me 2 rechtzaken in verband met de polio vaccinatie, bij de laatste oordeelde de rechter dat het kind niet gevaccineerd hoefde te worden.

Wens je tetanus, enkelvoudig vaccin, dan kan dat besteld worden via de apotheek (die op zijn beurt besteld via de internationale apotheek uit Nederland), of je gaat ze gewoon zelf halen.

Kind en Gezin wil het liefst alle kinderen volledig vaccineren...luister naar je gevoel en laat je niets aanpraten, informeer je grondig.

Vaccinatie beschermt niet 100%, mazelen onlangs nog bij gevaccineerde kinderen, kinkhoest, bof....

Alain_vdb
Topic Starter

#8 , 11 jun 2011 13:33

Het volgende is een persoonlijke mening, waarbij ik niemand (en zeker de TS) tegen hun schenen wil mee trappen
Vertrouw nooit wat zomaar op het internet wordt gegooid, ik heb gisteren nog fouten verbeterd op wikipedia. Op wiki staat veel foute informatie. Als je wikipedia gebruikt, gebruik dan minstens de Engelstalige versie.
Probeer zoveel mogelijk gepubliceerde (online) artikels over deze onderwerpen te lezen. (Pas wel op, deze zijn wel niet altijd gratis in te zien. Ik raad aan om eens naar een universiteit bib te gaan, daar kun je ze wel raadplegen). De schrijfstijl (en in het engels) is wel eventjes wennen. Maar hiervan weet je dat de informatie tenminste nagekeken is door meerdere personen die in dit veld werken.

Vaccins kunnen inderdaad allergische reacties opwekken.
Over het gebruik van Thimerosal (waar kwik in zit) in vaccins is een veel onderzocht onderwerp, wil je meer informatie hierover, dan daar ik aan om eens HIER te kijken. Dit is de website van het Centers for Disease Control and Prevention (CDC), een amerikaans federaal departement.

Dat je jaarlijks vaker ziek wordt of niet, is eerder persoonlijk (bv een zwakker immuunrespons). Daar hebben alle vaccins (op het griepvaccin na) niets mee te maken. De ziekten waarvoor je ingeënt wordt, zijn niet je jaarlijkse verkoudheid

In Belgïe is het enigste verplichte vaccin, tegen polio (kinderverlamming). Het laatste geval van polio in belgië dateert sinds 1989. Ik raad met klem aan, dit vaccin toch te laten zetten (ook gerechtelijk vervolgbaar). Gewoon, omdat deze ziekte je tekent voor de rest van je leven.

Verder ook tetanus (zit dacht ik tegenwoordig in 1 vaccin met nog andere, kan ik nu effe niet nakijken). Tetanus wordt veroorzaakt door Clostridium tetani, deze bacteri is familie van Clostridium botulinum (deze veroorzaakt botulisme, maar ook bekent van botox). zowel C. tetani als C. botulinum zijn te behandelen met antibiotica. Het probleem is echter dat deze bacteriën (neuro)toxinen produceren, die ook als de bacterie gedood is, in het lichaam achterblijven en zo veel schade kunnen blijven aanrichten. Tetanus heeft een (kan ik momenteel niet verifiëren) een mortaliteit van 20%. Clostridium is een commensaal in de grond. Dus het kan al, door te vallen en er wat grond in een wonde komt, dat men tetanus kan oplopen.

EDIT: tetanus zit in een hexavalent vaccin (difterie, poliomyelitis, tetanus, kinkhoest, Haemophilus influenzae type b en hepatitis B)
Hieronder wat er inzit in de vaccinaties die u zo hard verdedigt...wat zit er nu echt in een vaccin, laten we er een aantal op een rijtje zetten.

In een griepprik zitten de volgende gifstoffen:
Ethyleen glycol = antivries;Bekend is dat 30 milliliter al dodelijk is; Phenol = een
desinfecteringsmiddel; Formaldehyde = kankerverwekkende stof;
Aluminium = deeltjes die je hersencellen aantasten;Afhankelijk van de hoeveelheid die we binnen krijgen, kan aluminium kanker aan long, borst en blaas veroorzaken en is er een relatie met Alzheimer.
Thimerosal (kwik) =
desinfecteringsmiddel tast immuunsysteem aan en veroorzaakt hersenbeschadiging;
Thimerosal staat ook als hoofdverdachte in de lijst als het gaat om de explosieve toename van Autisme .
Inmiddels blijkt uit jarenlange studies dat kwik bovenaan de lijst staat als de veroorzaker van ziekten als Alzheimer.
Neomycin & Streptomycin = anti-biotisch en
geeft allergische reacties.

DPT - Difterie en Tetanus Toxoide en Pertussis Vaccine
SmithKline Beecham Pharmeceuticals 800-366-8900 x5231
Wat zit er in? Aluminium fosfate, formaldehyde:Onderzoek naar de werking van Formaldehyde heeft aangetoond dat het een kankerverwekkende stof is.
ammonium sulfaat,
Rode bloedcellen van schapen, glycerol, sodium chloride, thimerosal
medium: porcine (PIG) pancreatic hydrolsate van kaasstof.

Hepatitis B
SmithKline Beecham Pharmaceuticals 800-633-8900 x5231
Inhoud: aluminum hydroxide, thimerosal.
Medium: gist (mogelijk 5% overblijfsel).

Hoe komt dat ons regering zo van onze kinderen houdt dat ze ons verplicht maken om onze kinderen te vaccineren, elke ouder heeft al zijn kind in doodgevaar gestoken sinds dat hij hem gemaakt heeft, In feite is het zo dat onze immuniteit zelf is het beste vaccinatie!!! maar als we laten ons vergiftigen door de vaccinatie wordt dan onze tempel vernietigt.

tianneke

#9 , 11 jun 2011 13:39

Hoe komt dat ons regering zo van onze kinderen houdt dat ze ons verplicht maken om onze kinderen te vaccineren, elke ouder heeft al zijn kind in doodgevaar gestoken sinds dat hij hem gemaakt heeft, In feite is het zo dat onze immuniteit zelf is het beste vaccinatie!!! maar als we laten ons vergiftigen door de vaccinatie wordt dan onze tempel vernietigt.
Macht en geld, of geld en macht.

Alain_vdb
Topic Starter

#10 , 11 jun 2011 13:44

Vertrouw nooit wat zomaar op het internet wordt gegooid
Ok, wie moet ik dan vertrouwen, het regering die mij langs alle gaten belast heeft en zelfs als ik een broodje koop moet ik daarbij nog 21% btw betalen, ik zwijg over personenbelasting, belasting op cadeau (als je je huis vilt nalaten aan uw kinderen) belasting voor uw wagen. Ik wil zeggen als je betaal mocht u de lucht vergiftigen, maar daarnaast ben jij verplicht om uw kinderen te vaccineren bovendien als je zegt dat je daarin niet gelooft word je dan zot verklaard, Democratie - betekend dan ook de vrije keuze!!! om te mogen NEEN zeggen.

Fore

#11 , 11 jun 2011 13:59

Er was een reden wrm ik dit schreef:
Waarom ik het volgende schreef:
Vertrouw nooit wat zomaar op het internet wordt gegooid
Veel mensen nemen zomaar over wat op het internet geschreven staat.
Een mooi voorbeeld hiervan is de EHEC crisis, nadat men maar liefst 2 hele komkommers getest had, had men al besloten, dat komkommers niet de bron waren.
Onlangs heb ik een publicatie van de vlaamse overheid gelezen: "Q-koorts in nederland en ook een beetje in belgië" Dan vraag ik mij af, hoe serieus ik dit moeten nemen.
ander voorbeeld: Als het FAVV alle groenten gaat onderzoeken, dan kunnen wij er geen meer eten.
Als men iets leest, dient men altijd kritisch te zijn, van waar komt deze info. Wat is het doel van de auteur,...
Ik lees heel graag de wetenschap sectie van het HLN, gewoon omdat in bijna alle artikels fouten staan, en de reacties op die artikels zijn gewoon een bron van hilariteit.

Verder wil ik eventjes dit aanhalen:
This study showed that among a group of parents fully vaccinated against infectious diseases as given in the Dutch childhood vaccination program, 11% objected against any newly introduced vaccination. In addition, the attitude among a large part of the respondents towards a new vaccine into the program was critically dependent on the type of vaccine. For example, vaccination against influenza or pneumonia would be accepted by only 36% of the respondents. These results indicate that group immunity might be threatened if new vaccines are introduced into the program.

Our data showed that education by health care workers at the vaccination centres, an information leaflet about vaccines and information on television might be effective in improving health education towards vaccinations. Highly educated parents and health care workers should receive high priority in such a strategy. Paulussen et al. also reported a high education to be predictive for a negative intention to comply with new vaccines in the vaccination program [2]. Opstelten et al. found a higher prevalence of non-compliers with influenza and pneumococcal vaccinations among highly educated elderly persons as well [4]. Because the average educational level has been increasing over the last decades, it might be assumed that more and more persons will adopt a critical attitude towards vaccinations. Besides, health care workers are important intermediairies for vaccinations and may therefore negatively influence parents, hence undermining the vaccination program.

Elements of the educational strategy should include information on the effectiveness of vaccines and potential side effects such as development of asthma and allergy. Abovementioned studies among parents of young children [2] and elderly persons [4] support these findings. The population's perceptions that vaccinations lead to asthma and a weakened immune defence might be induced by certain non-scientific organizations such as the “Nederlandse Vereniging Kritisch Prikken” (Netherlands Society Knowledgeable Vaccinations) and an insufficient knowledge in the population about vaccinations. Also, the prevention and disappearance of vaccine-preventable diseases such as polio or diphtheria may have drawn the public's attention towards negative aspects of vaccinations. A recent report of the Dutch Health Council, however, showed that vaccines are safe [16]. Recent large-scale cohort studies provided strong evidence against autism, auto-immunity or asthma due to vaccinations [17], [18], [19] and [20].

We could not confirm earlier documented associations between negative attitudes towards vaccinations and organizational problems, difficulties to reach the vaccination theatre, low education of parents and young parents [4], [5], [6], [7] and [8]. In the Netherlands, the Dutch vaccination program has been centrally organised via vaccination-administrative offices [1]. Also, most well-baby clinics in which the child's health is monitored and childhood vaccinations are given are close to the population and can be easily reached [1].

The fact that the majority of parents objected against more than two injections at a time underlines the importance of the development and application of combination vaccines. Currently, three of the four vaccines are given in combination, e.g., diphtheria, pertussis, tetanus and polio and Hib (since March 2003), diphtheria, tetanus and polio and mumps, measles and rubella. Only vaccination against Meningitis-C is given in a single injection. Presently, a combined Meningitis-B and pneumococcal conjugated vaccine is under development [21].
Bron: Negative attitude of highly educated parents and health care workers towards future vaccinations in the Dutch childhood vaccination program - E. Haka, Y. Schönbecka, H. De Melkerb, G.A. Van Essena and E.A.M. Sandersc

Fore

#12 , 11 jun 2011 14:37

DPT - Difterie en Tetanus Toxoide en Pertussis Vaccine
SmithKline Beecham Pharmeceuticals 800-366-8900 x5231
Wat zit er in? Aluminium fosfate, formaldehyde:Onderzoek naar de werking van Formaldehyde heeft aangetoond dat het een kankerverwekkende stof is.
ammonium sulfaat,
Rode bloedcellen van schapen, glycerol, sodium chloride, thimerosal
medium: porcine (PIG) pancreatic hydrolsate van kaasstof.
Ik zou willen opmerken dat ALLES giftig is, het is de hoeveelheid die telt.
een tetanusvaccin bevat minder dan 0.25mg (= 0.00025g) Aluminum potassium sulfate Al(SO4)2.
Als je kijkt op een safety sheet, zie je dat er geen LD50 beschikbaar is, maar deze zal zeker hoger liggen dan een kwart miligram.

Verder bevat ze minder dan 0.17mg zuiver aluminium.
Despite its natural abundance, aluminium has no known function in living cells and presents some toxic effects in elevated concentrations. Its toxicity can be traced to deposition in bone and the central nervous system, which is particularly increased in patients with reduced renal function. Because aluminium competes with calcium for absorption, increased amounts of dietary aluminium may contribute to the reduced skeletal mineralization (osteopenia) observed in preterm infants and infants with growth retardation. In very high doses, aluminium can cause neurotoxicity, and is associated with altered function of the blood-brain barrier.
Bron: "Aluminum-induced neurotoxicity: alterations in membrane function at the blood-brain barrier" - Banks, W.A.; Kastin, AJ

Formaldehyde, <0.02%
0.02% van 0.5ml is 0.0001ml (=0.1µl) Als we de dichtheid (=0,8153) nemen, is dit dus 0,00008153g of 0.08153mg of 81ng (nano!)

Formaldehyde is een veel gebruikt ontsmettingsmiddel.

IHL-TCLO HMN 17 mg/m3/30m
Dit betekent: inhalation - lowest published toxic concentration - human
Dus de laagste gepubliceerde toxische dosis bij mensen is 17mg formaldehyde per kubieke meter lucht per 30 minuten.

De LD50 (lethale dosis waarbij 50% sterft) is bij ratten 100mg / kg lichaamsweefsel en bij konijnen 220mg / kg lichaamsweefsel.

Dus als we eventjes uitgaan bij ratten. Een kind van 15kg, mag dus 1500mg binnenkrijgen eer het 50% kans heeft dat het doodgaat. dit is dus bijna 20 000 maal de dosis die in een vaccin zit.

Pepton-based medium containing bovine extract, het groei medium van de bacteriën, peptone is een kleine peptide (bouwsteen eiwitten).

-------

Als ik voor mijzelf een risico analyse maak, dan heb ik liever om de 15 jaar die stoffen in mijn lichaam gespoten, dan het risico om tetanus op te lopen.

Vaccinatie beschermt niet 100%, mazelen onlangs nog bij gevaccineerde kinderen
Correct, maar door de vaccinatie is het ziektebeeld minder uitgesproken

tianneke

#13 , 11 jun 2011 15:26

Vaccinatie beschermt niet 100%, mazelen onlangs nog bij gevaccineerde kinderen
Correct, maar door de vaccinatie is het ziektebeeld minder uitgesproken
Dit wordt gezegd, in de praktijk heb ik gezien dat de gevaccineerden meer complicaties kregen dan de niet gevaccineerden.
Weet je; sommige kinderziekten, bijvoorbeeld mazelen beschermen tegen ziektes...het doormaken ervan beschermt later tegen ovariumkanker. Ook de koorts waarmee ze gepaard gaan reinigt het lichaam.
Een kind met een goede weerstand dat leeft onder goede hygiënische omstandigheden maakt een kinderziekte goed door.

Ik vind dat vaccineren een keuze moet zijn geen verplichting, met respect voor ieders mening en overtuiging.

Fore

#14 , 11 jun 2011 17:19

in de praktijk heb ik gezien dat de gevaccineerden meer complicaties kregen dan de niet gevaccineerden.
Over welke ziektes spreken we dan?

Een kind met een goede weerstand dat leeft onder goede hygiënische omstandigheden maakt een kinderziekte goed door.
Basis vaccinatieschema van de Vlaamse overheid:

De bof (viraal):
deze ziekte treft volwassen personen erger
Bij mannen is er 30% kans dat de testikels geïnfecteerd worden. Bij ongeveer de helft treed er atrofie op. Hierdoor kan men steriel worden.
Spontane abortus (30%)
meningitis

difterie (bacterieel):
"Difterie was voordat vaccinatie algemeen gebruikelijk werd een van de meest voorkomende doodsoorzaken bij kinderen." (wikipedia)
Mortaliteit van 10%, bij jonge kinderen loopt dit op tot 50%

Haemophilus influenzae (type b, bacterieel):
longontsteking
hersenvlies onsteking

hepatitis B :
levercirrose en - kanker

pertussis (kinkhoest, bacterieel) :

Bijna altijd dodelijk onder de 1 jaar
300 000 doden wereldwijd jaarlijks

mazelen (viraal):
Typische uitslag
Uiterst besmettelijk
er sterven wereldwijd 500 kinderen per dag aan deze ziekte

meningokokken type C (bacterieel):
Hersenvliesontsteking
Sepsis

Streptococcus pneumoniae (pneumokokken, bacterieel):

Het enigste vaccin dat ik niet snap, aangezien dit een commensaal is....

polio (kinderverlamming, viraal):
Verlamming en weefselafsterving (spierweefsel)
Hoe ouder men is, hoe ernstiger de verlamming en hoe hoger de mortaliteitsgraad

Rubella (rode hond, viraal):
Vrij onschuldige kinderziekte
Leidt bij zwangere vrouwen tot zware afwijkingen bij ongeboren kinderen

Tetanus (bacterieel):
heb ik al besproken
Ik vind dat vaccineren een keuze moet zijn geen verplichting, met respect voor ieders mening en overtuiging.

Democratie - betekend dan ook de vrije keuze!!!
In 2008 trad een bof-epidemie op in de Nederlandse Bijbelgordel, waar minder mensen gevaccineerd zijn tegen bof

Rond de jaarwisseling 2004-2005 trad ook in Nederland in de zgn. Bijbelgordel, waar relatief veel mensen wonen die zich uit religieuze motieven niet laten inenten, weer een dergelijk epidemietje op met minstens 128 serologisch bevestigde gevallen. Meer dan 90% van hen (118) was om religieuze redenen niet gevaccineerd. Geen van de bevestigde gevallen was wel gevaccineerd (het gaat over Rubella)
Irrationeel denken leidt enkel tot menselijk leed.

Democratie: Regering van het volk, door het volk, voor het volk - Abraham Lincoln
Wij kiezen onze vertegenwoordigers, de door onze verkozen vertegenwoordigers stellen wetten op, die een reflectie zijn van de samenleving. Iedereen in een democratie wordt geboren met dezelfde rechten, maar bij rechten komen ook plichten.

Indien er geen vaccinatie was tegen pokken (Variola major), dan was de wereld niet pokken vrij verklaard. De pokken heeft een mortaliteit van 30-35%, bij kleine kinderen loopt deze op tot 80%. En degene die het geluk hadden om te overleven, waren letterlijk getekend voor het leven.

bijvoorbeeld mazelen beschermen tegen ziektes...het doormaken ervan beschermt later tegen ovariumkanker.
In the present study we report on an association between endometrial carcinoma and the measles virus. The association was demonstrated by IHC in 26 of 36 (72.2%) patients and by ISH in 16 of 21 patients (76%) in whom follow-up was available. With both methods, variable degrees of expression of both nucleoprotein (NP) and hemagglutinin (HA) were present. As expected, NP-MV was more frequent as it is the predominant protein in the MV.

A few words of caution are needed. We are as yet unable to establish a causal relationship between the measles virus and cancer. Moreover, two papers questioning our findings on the measles virus and Hodgkin lymphoma [11] have been published [15] and [16] and controversy now prevails regarding the above association.

The expression of MV antigens was significantly more frequent in endometrioid than in non-endometrioid carcinoma. While this difference might suggest an association between the expression of MV antigens and a good prognosis, this was not substantiated by our findings. A high expression of MV antigens was in fact significantly associated with advanced stages of the tumor and with deep myometrial invasion in type II endometrial carcinoma. Moreover, a suggestion of a link between MV expression and an unfavorable prognosis may be consistent with the presence of more frequent MV expression in patients who had died of non-endometrioid carcinoma.

It is of interest that a similar dichotomy was shown for Hodgkin lymphoma. In our previous study [11], MV antigens in Hodgkin lymphoma were associated with several markers of a favorable outcome (young age, female gender, early stages), but overall survival was shorter in the patients with frequent MV expression.

It is noteworthy that the expression of measles antigens was found in 6 of 25 (24%) control specimens of proliferative endometrium. This raises the interesting concept of a favorable soil due to a prior infection with the measles virus as a possible mechanism for the development this cancer. How the MV reaches the normal endometrium is not clear. Of note, however, is the presence of MV genome demonstrated in the bone marrow of patients with neoplastic and non-neoplastic diseases [17]. This finding may perhaps explain the presence of MV in lymph nodes, lung, and breast (unpublished data). This may also account for evidence of MV in benign and malignant endometrium.

Unless an oncogenic effect is demonstrated for MV, we have to assume that its role in endometrial cancer is more likely to be an oncomodulatory one [18]. This is not surprising if we note that MV simultaneously causes cellular immune suppression, as well as immunity against the virus during the acute infection [19].

A possible scenario that needs to be unfolded would start with chronic MV infection involving endometrial cells. An epigenetic modulation of apoptosis or of cell cycle mechanisms or both will facilitate any of the classic genetic events of endometrial carcinogenesis.

BRON:Evidence of measles virus antigens and RNA in endometrial cancer - Daniel Benharrocha, Irina Klinkovicha, Benjamin Piurab, Ruthy Shaco-Levya and Jacob Gopas

koorts waarmee ze gepaard gaan reinigt het lichaam.
Koorts is een paniek reactie van het lichaam en zo ongezond het maar kan zijn.

bartvdv

#15 , 11 jun 2011 18:48

Tja, dan mag je ook geen medicijnen meer gebruiken, vitaminepreparaten, voedingssupplementen of gewoon voeding in het algemeen want daar kan je ook ziek van worden of allergisch op reageren... en geen verf gebruiken/spaanderplaat. Het is zoals met het dragen van de veiligheidsgordel in de wagen. In de meeste gevallen zal het een leven redden. In een paar gevallen is het net de oorzaak van overlijden.

Terug naar “Archief”