#13 , 08 jun 2011 10:21
"procederen, CBJ, ....????
men legt dus het lot van de kinderen in handen van instanties die behoren tot een (Lid)staat die zwaar berispt wordt op het feit dat het ONVOLDOENDE (niets!) doet tegen o.a. kindermisbruik en verwaarlozing "
Hier hetzelfde verhaal... enkel zijn het de grootouders én de papa van onze dochter (nu reeds 16,5 jaar...) die al jaren samenspannen en zo de ganse rechtszaak al drie jaar laten aanslepen..
morgen voor de zoveelste keer zitting in de zaak over het hoedrecht en verblijfregeling, ik ben de tel kwijt na al die zinloze uitstellen door de tegenpartij, enkel en alleen om de boel te rekken. Gevolg: ik heb mijn dochter al anderhalf jaar niet meer gezien of gehoord. Ze wil bij de grootouders blijven, die mij op hun beurt (hun eigen dochter!) door de jaren heen hebben beschuldigd van de meest grove en absurde dingen zodat ik afgeschilderd werd als een slechte moeder.
Ook hier het fameus sociaal onderzoek gehad, ook veel te laat, was bevolen in sept 2010, het verslag moest klaar zijn voor de zitting van februari 2011. Rara, de avond voor de zitting telefoontje van mijn advocaat: zitting werd uitgesteld tot morgen (5 maanden), zogezegd omdat de tegenpartijen nog geen kopie van het verslag hadden ontvangen...
Ik heb het opgegeven, na drie jaar vechten, na drie jaar onterecht beschuldigd te zijn geweest, na zwart te zijn gemaakt door psychologische verslagen van één of andere psychologe waar ze in de tijd mijn dochter naartoe hebben gesleurd, en die een vernietigend advies heeft verstrekt wat betreft het herstellen van de omgang met mijn dochter (zelfs al heeft die dame mij nooit gesproken, enkel de versie gehoord van de tegenpartij), is het voor mij een verloren zaak
Zoals hier reeds werd gezegd, degene die er financieel het best voor staat, degene die hierdoor bepaalde kennissen in bepaalde kringen heeft om de ganse boel naar hun hand te zetten, die winnen de zaak.
Het belang van het kind? Geen enkele beschuldiging aan mijn adres heeft de tegenpartij ooit kunnen staven! Logisch, het zijn allemaal je reinste leugens! Of de rechtbank daar naar vraagt? Nee hoor, ze gaan voort op hoe de justitieassistente haar interpretatie eraan geeft! En het staat zwart op wit dat die mensen NIET CONTROLEREN OF DE WAARHEID WORDT GEZEGD! Dat is aan de rechtbank om uit te maken... Zeg nu zelf, het is steeds mijn woord tegen dat van hun, en ik ben het beu.
Ik heb alles geprobeerd om contact te krijgen met mijn dochter, geen antwoord, bedreigingen, ik ging neergeslaan worden als ik aan de deur durfde komen, etc.
Een laatste hopeloze poging: een aangetekend schrijven om te vragen of ik aub wat nieuws kon krijgen over mijn dochter. Ik kreeg via hun advocaat te horen dat ik geen recht had om "zijn clienten' rechtstreeks aan te schrijven, doch dat ikmijn vragen moest richten aan de justitieassistente!
Bleek dat de grootouders van plan waren mij aan te klagen voor stalking als ik nog poogde enig nieuws te verkrijgen over mijn dochter. En zo bleef het maar duren. Laat je niks horen, dan is het van:" ze kijkt er niet naar om". Probeer je contact te krijgen, dan is het:" ze valt ons lastig, we worden gestalkt"
Ik kan alleen maar bevestiging dat wat Ovan hierboven schrijft de nagel op de kop is... al die instanties zijn er wel gerust in! Ze beweren steeds het belang van het kind voorop te stellen, terwijl ze het eingelijk aan hun lot overlaten en de evaluaties laten gebeuren door volstrekt incompetente en wereldvreemde mensen (pas van school...), die het leven kapot maken van ouders...