Co-Ouderschap, papa werkt niet mee..

strenzke
Topic Starter

Co-Ouderschap, papa werkt niet mee..

#1 , 28 mei 2011 17:02

Het is een tijdje geleden, maar dit is echt weer te erg aan het worden.
Korte schets:

Sinds maart 2011 staat mijn zoontje onder toezicht van sociale dienst sinds kort ook van het CBJ.
Reden: -comunnicatie omtrent ons zoontje en zijn opvoeding verloopt niet zoals het hoort zoals het eigenlijk zou moeten bij co-ouderschap.
Nu, naar mijn mening is dit niet mijn schuld, ik probeer steeds alles te late weten.
Krijg constante complimenten dat ik het zeer goed doe met Renzo.
Over de papa integenstelling, is er bijna nooit een goed woord te zeggen, zelfs niet door de instanties.
Door zijn tekortkomingen als ouder ben ik nu ook wel de dupe.
En volgens mij is het ook niet normaal dat een kind van 3jaar al zegt dat hij bij mama wilt blijven, niet bij papa zegt hij papa is niet lief. Als ik dat allemaal hoor doet dat pijn en wil ik hem bij mij houden, maar weet dat dit niet kan.
Het is ook net schoolfeest geweest, het was papa's week, ik mocht niks tegen mijn zoontje zeggen en hij ook niet tegen mij. Het is jou week niet zegt papa dan.
Ik vind dit allemaal niet normaal hoor!

Iemand die dit ook meemaakt of iemand die raad kan brengen aub??
I get my strenght out my Little Angel

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Tattie

#2 , 02 jun 2011 20:46

ik ken je situatie maar al te goed... communicatie gaat hier niet verder dan in de vakantie 'ik kom haar om zo laat halen'. op gebied van opvoeden liggen we mijlenver uiteen... zijn er vergaderingen of feestjes op school komt moeder nooit opdagen (akkoord het laatste jaar vielen ze allemaal in ons week, maar bij haar optreden vorige week zou ik het me niet aangetrokken hebben moest het ons week niet geweest zijn, ik zou er geweest zijn)... wij liggen er dan ook mee in proces om het volledige hoederecht en ze is ferm goe bezig het te verliezen momenteel...
als je kind die dingen tegen je zegt voel je je machteloos, zelfs ik als stiefouder heb het daar moeilijk mee.. een oplossing heb ik niet voor je...tenzij je over stalen zenuwen beschikt, over heel veel feiten die je kan aantonen en genoeg geld om net als ons naar de rechter te stappen...wij hebben sinds oktober vorig jaar nog niks bereikt, we wachten op een maatschappelijk onderzoek die er allang moest geweest zijn, maar door personeelsgebrek er maar niet komt, de 29e komt er een uitspraak (toch allezins over school, mss ook al de rest), doordat er een misbruik in betrokken was zijn we voor een deel geholpen door de familiale verzekering, maar buiten dat zijn we ook al 2000 euro kwijt, en ja ik heb het er voor over om mn stiefdochter zo bij ons te krijgen, dat ze een verzoring en opvoeding krijgt dat ze verdient...

lucgescheiden

#3 , 03 jun 2011 12:12

Tientallen keren is het hier reeds aangehaald; nogmaals: een kind heeft recht op beide ouders.
De regel is co-ouderschap en de rechtbank dient die regel te hanteren.

Maar idd er word niet gecontroleerd of dit co-ouderschap wordt nageleefd, waar een gebrek aan communicatie en duidelijke afspraken de boel, niet alleen voor de kids maar tevens voor beide ouders in het honderd stuurt.
Dat rechtbanken dergelijke miserie laten aanslepen is niet correct, het lijkt erop te wijzen alsof zij dergelijke situaties laten uitsterven in de tijd, door ze bewust te laten aanmodderen en aanslepen.
Nochthans beschrijft de wet duidelijk de hulp- en bijstandsplicht tussen echtgenoten, en hebben dezelfde rechtbanken, mijn inziens, aldus alle bevoegdheden in handen om een menswaardige en gezamelijke afspraak omtrent het co-ouderschap te kunnen eisen, alvorens een echtscheidingseis te aanvaarden.

Bovenstaande getuigenissen tonen andermaal aan dat rechters hier tekort schieten en daarmede niet de belangen van de kinderen nastreven, eerder wel deze van de meest vermogende ouder. Spijts de verloren tijd en gelden die beide ouders aan hun kinderen hadden kunnen bieden....
Handige documenten voor Personenrecht

Reclame

Tattie

#4 , 03 jun 2011 17:21

luc, mijn getuigenis heeft niks te maken met de meest vermogende ouder... per toeval zijn we dat idd, maar vooral weten we dat onze meid hier bij ons een beter leven heeft...en ja daar zijn we bereid voor te strijden... want opgroeien in alles behalve een stabiel milieu dat wens je geen enkel kind toe... we zijn gisteren maar weer eens te weten gekomen dat moeder hare vrijer aan de deur gezet heeft (of omgekeerd)... op de 4 jaar dat ik mn vriend ken (waarvan 1 jaar relatie) is dit reeds de 8e relatie waar ons meid met geconfronteerd word...steeds gepaart gaande met een verhuis en meestal ook met een andere job vr de moeder....

de rechtbank streeft ernaar co ouderschap te gebruiken want idd beide ouders hebben recht op hun kind, maar als dit niet de beste oplossing blijkt te zijn moeten ze naar het belang van het kind kijken en ongeacht onze eigen situatie, co ouderschap vind ik niet de beste oplossing voor een kind.

lucgescheiden

#5 , 04 jun 2011 00:01

Fout, co-ouderschap is de regel!
Bovendien zijn het niet de geldelijke belangen van het kind die moeten primeren.
Armoede is geen schande, kinderen aan hun lot overlaten als ouder echter wel.
Handige documenten voor Personenrecht

Tattie

#6 , 04 jun 2011 20:04

Armoede is geen schande, kinderen aan hun lot overlaten als ouder echter wel......-> waarom denk je dat we procederen...

ovan

#7 , 04 jun 2011 21:06

procederen, CBJ, ....????
men legt dus het lot van de kinderen in handen van instanties die behoren tot een (Lid)staat die zwaar berispt wordt op het feit dat het ONVOLDOENDE (niets!) doet tegen o.a. kindermisbruik en verwaarlozing

Comité (rechten van het kind) van de Verenigde naties bij verslag over België:
"Gezien de omvang van het misbruik en de verwaarlozing over het hele land,
spoort het Comité de Lidstaat aan dringend de nodige maatregelen te nemen
om kindermisbruik te bestrijden en te voorkomen. Het Comité roept de
Lidstaat in het bijzonder op een uitgebreid nationaal actieplan tegen
misbruik en verwaarlozing op te stellen, te zorgen voor de nodige middelen
voor een beduidende toename van de diensten die rechtstreeks tussenkomen
in de preventie en de coördinatie van de preventie van misbruik en
specifieke zorg te verschaffen aan mishandelde kinderen...."

of ook nog:

"Het Comité is erg verontrust over de mate van kindermisbruik in de Lidstaat. Het
Comité is erg bezorgd over het feit dat kindermisbruik de tweede doodsoorzaak
van kleutersterfte is in Vlaanderen en dat de mortaliteit als gevolg van
kindermisbruik erg hoog is in de Lidstaat en hoger dan in de meeste landen van
de OESO. Het Comité is er tevens bezorgd over dat een derde van alle zaken
seksueel misbruik betreffen en dat seksueel misbruik nog steeds door het
strafrecht wordt gekwalificeerd als een zedenmisdrijf eerder dan een
geweldmisdrijf."

en daarbovenop :

"Het Comité beveelt de Lidstaat aan een uitgebreid onderzoek te voeren naar
de oorzaken van de lange wachtlijsten voor aangepaste sociale
dienstverlening...."

en dan denk je dat men adequaat kan omgaan met "in het belang van het kind?"

"Het Comité beveelt de Lidstaat aan alle nodige maatregelen te treffen opdat
het principe van het hoger belang van het kind, overeenkomstig artikel 3
van het Verdrag, op gepaste wijze wordt opgenomen in alle wettelijke
bepalingen evenals in de gerechtelijke en administratieve beslissingen en in
projecten, programma's en diensten die een impact hebben op kinderen."

dit verslag dateert anno 2010 ..... oordeel zelf!
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it." Albert Einstein

Carapat

#8 , 04 jun 2011 22:31

Fout, co-ouderschap is de regel!
Gezags co-ouderschap is de regel, maar bi-locatie is verre van de regel, hangt van situatie en rechtbank af.

ovan

#9 , 04 jun 2011 23:30

afhankelijk van rechtbank...? Op zn minst een discriminatie op basis van woonplaats ...
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it." Albert Einstein

Tattie

#10 , 05 jun 2011 15:42

men legt dus het lot van de kinderen in handen van instanties die behoren tot een (Lid)staat die zwaar berispt wordt op het feit dat het ONVOLDOENDE (niets!) doet tegen o.a. kindermisbruik en verwaarlozing

ik kan je jammer genoeg enkel gelijk geven ovan... ook dit maakten we mee met een seponering als gevolg...dan wil je je kind beschermen...

strenzke
Topic Starter

#11 , 05 jun 2011 19:34

Tattie, bij u is het seponering?
Hier blijft het maar duren, en dat is echt een kl*te regel (sorry maar het is zo) bij co-ouderschap, gaat het bij de ene ouder niet goed, wordt de andere ook op het matje geroepen.
En dergelijke instanties laten u op de duur nog geloven dat je slechte ouders bent, het CBJ, bijvoorbeeld.
Ik vindt het erg om mijn zoontje elke vrijdag tegen zijn zin naar zijn papa te laten gaan.
Die instanties zouden beter EERST meer kijken naar de kinderen, ipv de ouders, als het kind gelukkig is, gaat het zelf binnen het gezin ook al veel makkelijker gaan.
I get my strenght out my Little Angel

Tattie

#12 , 05 jun 2011 19:58

ter verduidelijking.... het misbruik door stiefbroer daar werd geseponeerd... het co ouderschap aanvechten word op het eind van de maand nog maar eens gepleit (en hopelijk krijgen we op onze vakantiebestemming goed nieuws...)... hier krijgen we constant leugens te verwerken dat ze niet graag bij ons komt en dat de papa nooit thuis is, terwijl ze haar hier rotamuseerd en ik samen met de kids om ed papa rij naar het werk en erna naar huis komen...
tis idd soms om gek te worden en de antidepressive die ik ondertussen nemen mag om door de stress toch nog iets te blijven functioneren laten we hopelijk volgende maand achter ons...

verbruggen18

#13 , 08 jun 2011 10:21

"procederen, CBJ, ....????
men legt dus het lot van de kinderen in handen van instanties die behoren tot een (Lid)staat die zwaar berispt wordt op het feit dat het ONVOLDOENDE (niets!) doet tegen o.a. kindermisbruik en verwaarlozing "

Hier hetzelfde verhaal... enkel zijn het de grootouders én de papa van onze dochter (nu reeds 16,5 jaar...) die al jaren samenspannen en zo de ganse rechtszaak al drie jaar laten aanslepen..

morgen voor de zoveelste keer zitting in de zaak over het hoedrecht en verblijfregeling, ik ben de tel kwijt na al die zinloze uitstellen door de tegenpartij, enkel en alleen om de boel te rekken. Gevolg: ik heb mijn dochter al anderhalf jaar niet meer gezien of gehoord. Ze wil bij de grootouders blijven, die mij op hun beurt (hun eigen dochter!) door de jaren heen hebben beschuldigd van de meest grove en absurde dingen zodat ik afgeschilderd werd als een slechte moeder.

Ook hier het fameus sociaal onderzoek gehad, ook veel te laat, was bevolen in sept 2010, het verslag moest klaar zijn voor de zitting van februari 2011. Rara, de avond voor de zitting telefoontje van mijn advocaat: zitting werd uitgesteld tot morgen (5 maanden), zogezegd omdat de tegenpartijen nog geen kopie van het verslag hadden ontvangen...

Ik heb het opgegeven, na drie jaar vechten, na drie jaar onterecht beschuldigd te zijn geweest, na zwart te zijn gemaakt door psychologische verslagen van één of andere psychologe waar ze in de tijd mijn dochter naartoe hebben gesleurd, en die een vernietigend advies heeft verstrekt wat betreft het herstellen van de omgang met mijn dochter (zelfs al heeft die dame mij nooit gesproken, enkel de versie gehoord van de tegenpartij), is het voor mij een verloren zaak

Zoals hier reeds werd gezegd, degene die er financieel het best voor staat, degene die hierdoor bepaalde kennissen in bepaalde kringen heeft om de ganse boel naar hun hand te zetten, die winnen de zaak.

Het belang van het kind? Geen enkele beschuldiging aan mijn adres heeft de tegenpartij ooit kunnen staven! Logisch, het zijn allemaal je reinste leugens! Of de rechtbank daar naar vraagt? Nee hoor, ze gaan voort op hoe de justitieassistente haar interpretatie eraan geeft! En het staat zwart op wit dat die mensen NIET CONTROLEREN OF DE WAARHEID WORDT GEZEGD! Dat is aan de rechtbank om uit te maken... Zeg nu zelf, het is steeds mijn woord tegen dat van hun, en ik ben het beu.

Ik heb alles geprobeerd om contact te krijgen met mijn dochter, geen antwoord, bedreigingen, ik ging neergeslaan worden als ik aan de deur durfde komen, etc.

Een laatste hopeloze poging: een aangetekend schrijven om te vragen of ik aub wat nieuws kon krijgen over mijn dochter. Ik kreeg via hun advocaat te horen dat ik geen recht had om "zijn clienten' rechtstreeks aan te schrijven, doch dat ikmijn vragen moest richten aan de justitieassistente!

Bleek dat de grootouders van plan waren mij aan te klagen voor stalking als ik nog poogde enig nieuws te verkrijgen over mijn dochter. En zo bleef het maar duren. Laat je niks horen, dan is het van:" ze kijkt er niet naar om". Probeer je contact te krijgen, dan is het:" ze valt ons lastig, we worden gestalkt"

Ik kan alleen maar bevestiging dat wat Ovan hierboven schrijft de nagel op de kop is... al die instanties zijn er wel gerust in! Ze beweren steeds het belang van het kind voorop te stellen, terwijl ze het eingelijk aan hun lot overlaten en de evaluaties laten gebeuren door volstrekt incompetente en wereldvreemde mensen (pas van school...), die het leven kapot maken van ouders...

ovan

#14 , 08 jun 2011 11:25

weer een triestig verhaal.
"Divide et impera" of "verdeel en heers" is de zelf instanthouding van Justitie.
Pas op, ik zie ook veel goeie zaken gebeuren bij Justitie, al een geluk. Maar de teneur in Jeugdzaken wordt tergend voor onze maatschappij. Ik ben echt bang waar dit toe gaat leiden als er niets aan gedaan wordt.

roderidder
Contacteer: Website

#15 , 08 jun 2011 11:33

"En het staat zwart op wit dat die mensen NIET CONTROLEREN OF DE WAARHEID WORDT GEZEGD!
Het gaat er bij veel mensen in niet dat bij dergelijke zaken sfeerschepperij belangrijker is dan de waarheidsvinding

Vele magistraten nemen wel degelijk maatregelen op basis van de sfeer en de vermoedens die zijn opgebouwd.
Advocaten vinden het vaak juist hun vak om tegen betaling bij de rechtbank een bepaalde sfeer van onbehagen te creeren als de kinderen verplicht naar de andere partij moeten.

RR

Terug naar “Echtscheiding”