staatsblad

jean pierre1950
Topic Starter

staatsblad

#1 , 07 jun 2011 12:27

mag men een kopie van het staatsblad uitgangen?
in ons gebouw is een (zeer dikke nek) failiet, mag men dat uitreksel van het staatsblad uitgangen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 jun 2011 12:32

Het staadsblad is openbaar. Iedere Belg is wettelijk verplicht te weten wat erin staat. :lol:
Als je het echter wil uithangen enkel en alleen maar om de andere te pesten, loop je kans op een vervolging.

denlowie

#3 , 07 jun 2011 13:08

gefailleerden hebben ook rechten en in het jaar 2011 spijkert men de gefailleerde niet meer aan een schandpaal, maar word geholpen !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

westhoek

#4 , 07 jun 2011 13:54

gefailleerden hebben ook rechten en in het jaar 2011 spijkert men de gefailleerde niet meer aan een schandpaal, maar word geholpen !
Zelfstandigen moeten niet geholpen worden. "t Zijn allemaal fraudeurs met zwart geld. Rijden rond in sjieke wagens die ze aftrekken van de belastingen. Kruiken vol zwart geld en overal woningen. Ze moeten werken tot 65 jaar voor een minimum-pensioen, maar dat hoeft niet. Op hun 40 ste kunnen die dikkenekken al rentenieren, en dat allemaal op de kap van die hardwerkende belastingbetalers.

Toch ?

jean pierre1950
Topic Starter

#5 , 07 jun 2011 21:18

Ik ben zeker en vast iemand niet pesten, lig niet in mijn gewoonte. Maar iemand die geen respect geeft voor de ander bewoners en tegen over iedereen de indruk wil geven dat hij de man is met geld??
Bvba opgericht 24 mei 2008 neergelegd op 28 mei 2008 faillissement uitgesproken op bekentenis op 27 mei 2011.
Zelfstandige trucker een trekker, een frigo opleger en een dikke Volvo 4x 4 (ja zijn schoonbroer had ook zo een) in leasing.
Eerst boekjaar afgesloten met 84.000 € verlies, blijven grote bbq geven met kreeft, cote a losen en champagne.
Zag de moeder van haar en zij vertelde (de man van mijn dochter zegt dat ze moeten wachten om failliet te gaan tot end mei 2011 dan is de pvba 3 jaar oud en kunnen ze de stichters niks meer doen betalen van de schulden?
Daar deze personen zo slordig zijn, ligt soms hun papieren die ze buiten zetten over het domein verspreid liggen. Aangetekend schrijven van : brandstof leveranciers, verzekeringen, banken en elektriciteit (het elektriciteit van het appartement)
En dan de laatste maanden ’s avonds auto’s naast de trekker mazout overpompen zelfs soms in zijn vader zijn mono volume een 10 tal jerrycans.
Het kapitaal van de aandeelhouders is zelfs niet volgestort!
Veel schuldeisers gaan in de kou staan door hun flamboyant leven.
Mijn vrouw was ook zelfstandig, maar eerst de leveranciers betalen en dan haar een verhouding geven.

Franciscus

#6 , 07 jun 2011 22:13

westhoek dit is een juridische site, uw frustraties liefst ergens anders graag

denlowie

#7 , 08 jun 2011 07:32

Jean Piere zo simpel is dit niet hoor !

Voor het niet volstort kapitaal blijven ze verantwoordelijk!

Het zou zelfs kunnen dat ze een paar dagen tekort komen van de drie jaar dat je meld, neergelegd op 28 mei maar het is de datum van publicatie in het staatsblad dat eigenlijk telt, en faling uitgesproken op 27 mei dit is niet volledig drie jaar of ben ik soms mis ?

westhoek

#8 , 08 jun 2011 12:24

westhoek dit is een juridische site, uw frustraties liefst ergens anders graag
Je moet maar eens beter leren lezen, ik ben zelf zelfstandig.
En als het hier echt om juridische zaken moet gaan, dan zal men 3/4 van de topics en antwoorden moeten deleten, te beginnen met dit topic en vele van uw antwoorden.

jean pierre1950
Topic Starter

#9 , 08 jun 2011 21:30

Sorry Westhoek
Ik ben altijd zelfstandig geweest via mijn echtgenote of ouder en zelfs grootouders, maar als er iemand op deze manier failliet had. Is de persoon die in failliet gaat niet slacht over maar de schuld eiser.
Een voorbeeld de persoon dat nu failliet is ontvangt van klanten per week 5.000 euro haalt voor zich zelf 3.000 euro af als loon. Blijf maar 2.000 euro over voor de leasings, brandstoffen, verzekeringen enz. te betalen. Met die 3.000 euro leven ze een rijkelijk leven. Gaan failliet en de schuld eiser krijgen geen geld daar de deze die failliet gaan moeten beschermt worden?? Waar zit de rechtvaardigheid??

MadMax

#10 , 11 jun 2011 21:26

Het uithangen van iemands faillissement heeft geen enkele bijkomende waarde in uw situatie. Ik zou dan ook vermijden om een persoonlijk conflict te doen ontstaan met de persoon in kwestie. Ik wil er trouwens op wijzen dat hij mogelijkerwijze één slecht draaiende vennootschap heeft, maar bijvoorbeeld nog drie andere goed draaiende vennootschappen, dewelke hem er toe in staat zetten om zijn huidige levensstatus te handhaven. Kortom, je kan een ander zijn rekening niet maken.

roharro
Juridisch actief: Ja

#11 , 11 jun 2011 21:55

Het algemeen welvaartsniveau van een fysisch persoon kan losstaan van het al of niet failliet gaan van een vennootschap waarin die persoon aandeelhouder was. Persoonlijke inkomsten kunnen immers uit verschillende bronnen voortkomen die met elkaar niets te maken hebben.
Trouwens als men een rechtspersoon bedrieglijk laat failliet gaan dan zal de vereffenaar van het faillisement dat wel merken en riskeert men een, veroordeling wegens frauduleus faillissement. In dat geval valt de bescherming die de rechtspersoonlijkheid eventueel boodt volledig weg.
Het is dus niet noodzakelijk een "dikkenekkenverhaal", behalve dan misschien aan de toog van een bruin café.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

denlowie

#12 , 12 jun 2011 09:22

Niet alleen de curator maar ook het parket opent voor elk faillissement ook een strafdossier.
Dit dossier bevat het faillissementsvonnis, de aangifte van de schuldvorderingen en het proces-verbaal van verificatie van schuldvorderingen. Aan de hand van de memorie die de curator na 2 maanden opstelt, begint men eventueel een opsporingsonderzoek. De memorie van de curator is een door het parket opgestelde vragenlijst, toegespitst op elementen die van belang kunnen zijn voor het strafonderzoek

jean pierre1950
Topic Starter

#13 , 12 jun 2011 17:28

Nee hoor hij geeft geen enkele andere zaak, zijn personen auto Volvo terreinwagen zijn ze met een vrachtwagen komen weg takelen, zijn vrachtwagen ook. Geeft in tussen al een week gewerkt als chauffeur bij een groot handel van groenten, maar daar hij alles beter weet mocht hij opstappen.
Dus het is werkelijk de inkomsten uit gegeven voor luxe leven en geen leveranciers betaald.

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”