sleutel bij uitkoop van huis

lizzie
Topic Starter

sleutel bij uitkoop van huis

#1 , 30 mei 2011 20:23

Mijn man en ik zijn met de scheiding begonnen. we gaan een eerste keer voorkomen in juni. Hij heeft ook het huis uitgekocht. Vanaf juni zal ik verhuizen en hij zal dan in het huis komen.
De akte werd ook opgesteld, maar ik zal dan pas het geld krijgen wanneer de scheiding is uitgesproken. Vanaf juni zal hij dan ook voor alles alleen instaan.
Wat gebeurt er eigenlijk met mijn sleutel? Moet ik die afgeven of mag ik die bijhouden? Ben ik eigenlijk nog 'mede eigenaar'?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 mei 2011 20:31

Je blijft mede-eigenaar tot bij de ondertekening van de notariele akte bij de notaris.

Yvon

#3 , 03 jun 2011 14:01

de overgave van de sleutel betekent dat u het bezit doorgeeft.
doe dit mits een ontvangstbewijs en pas als u uw geld heeft.

Reclame

Franciscus

#4 , 03 jun 2011 14:38

???? u mag de sleutel houden maar als uw ex daar blijft wonen mag u daar niet meer binnen.
Er is een groot verschil tussen eigendom en wonen ( al of niet ingeschreven).
Veel mensen blijken dat niet te begrijpen.
Het gebruik van de sleutel NADAT u daar niet meer woont is huisvredebreuk met gebruik van valse sleutel. Eventueel zelfs diefstal met braak/inklimming en valse sleutels.
Een goed is verkocht mits betalen van de prijs en overdracht van het goed de sleutel is niet meer dan een symbool...

Yvon

#5 , 03 jun 2011 21:27

Het gebruik van de sleutel NADAT u daar niet meer woont is huisvredebreuk met gebruik van valse sleutel. Eventueel zelfs diefstal met braak/inklimming en valse sleutels.
Ik neem aan dat Franciscus dit bedoeld als er iemand anders woont, niet als het leegstaat, of heb ik het mis?

roharro
Juridisch actief: Ja

#6 , 03 jun 2011 22:06

Ik neem aan dat Franciscus dit bedoeld als er iemand anders woont, niet als het leegstaat, of heb ik het mis?
Als het huis leegstaat (dus door niemand bewoond of door niemand gehuurd) + het is uw eigendom, dan mag je daar uiteraard nog wel binnen met je sleutel!
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Franciscus

#7 , 03 jun 2011 22:18

natuurlijk

lucgescheiden

#8 , 04 jun 2011 00:06

De vraag, wat u nog te zoeken hebt in een leegstaand pand, zou dan wel gesteld kunnen worden....
Handige documenten voor Personenrecht

Franciscus

#9 , 04 jun 2011 23:23

In een leegstaand pand dat uw eigendom is mag men uiteraard WEL binnen gezien geen bewoond pand. Het is de bewoning die het pand beschermd tegenover derden die geen bewoners zijn dus ook tgo de eigenaar niet bewoner.

Terug naar “Echtscheiding”