ik zal het proberen kort samen te vatten
vorig jaar op 1september 2006 kochten mijn vriendin en ik een huis
(het huis staat op beide namen)
6maanden later komt mijn vriendin met het volgende : dat ze geen toekomst meer ziet in onze relatie en dit al een jaar of 2 zo voelt!!! (waarom kochten we dan een huis samen???)
onlangs zijn we bij de notaris gegaan en hij zei dat het mogelijk is omdat mijn ex vriendin zo weinig verdient een kans maakt om de registratie kosten niet zal moeten betalen.
mijn vraag gaat als volgt :
al onze meubels, elektro toestellen, kasten (zowel in de slaapkamers als in de leefruimte) zijn gekocht met onze gezamelijke rekening maar onder mijn naam. (heb al de aankoopbonnen bewaard)
betekend dit dat al het gene die onder mijn naam staat van mij is?
andere vraag is :
de ouders van mijn ex hebben een wasmachine gekocht voor haar omdat we samen woonden. op de aankoopbon staat mijn naam erop en niet deze van de ouders of mijn ex vriendin!!!
mijn punt is dat ik nog steeds gevoelens heb voor haar maar ik hoorde en zag met mijn eigen ogen dat ze na de 1ste week van onze breuk al bij iemand anders is!!! meerdere keren kwam ze terug en vroeg me om haar tijd te geven om te denken.
nogmaals hoorde en zag ik dat ze met iemand anders bezig was en daarna ontkende ze het.
momenteel kan ik het niet verdragen dat ze een relatie van meer dan 5jaar, een huis en een hond zomaar door de ruiten smijt zonder enige poging!
dus mijn vraag is : al het gene die onder mijn naam staat is dit voor mij of ben ik verplicht het eerlijk te verdelen???
ps : hoe zit het met die wasmachine? terug geven of mag die houden?
met vriendelijke groeten Cedric