Hallo,
Onlangs heb ik na een schadegeval een nieuwe garagepoort laten plaatsen. Oorzaak was een motorrijder die de oude poort had geramd.
Dit terzijde.
Bij de plaatsing stelt de installateur vast dat het onderste element (sectie) beschadigd is van de poort en meld dit aan zijn baas.
Hierbij word reeds gezegd geen probleem dit deel word vervangen onder garantie.
Nu na een een aantal weken is de Fabrikant van de poort de sectie komen vervangen. Dus niet de verkoper van het product wel de fabrikant van de poort (Normstahl). De persoon die de herstelling uitvoerde meld echter een enorm kleurverschil tov de andere delen. Dit alles wel na plaatsing.
Hij neemt de nodige foto's en meld dat ik zal worden gecontacteerd door Normstahl en/of mijn installateur. Ok dacht ik.
Na twee dagen telefonisch contact gekregen door de Fabrikant met de melding dat ze de poort ter plaatsen zonder demontage gaan komen spuiten in zijn geheel. Het geeft zelfs een dubbele bescherming die extra laag en zo word de kleur terug geheel het zelfde voor de hele poort.
Ik stel echter vragen bij dit proces en zeg dat ik hiermee eigelijk niet akkoord kan gaan maar ga eerst even contact opnemen met mijn installateur.
Ik zal hem later vandaag terugbellen zeg ik aan de persoon. Na contact met installateur probeer ik terug de persoon te bereiken van Normstahl, je kan al raden dat lukt me om de een of andere reden niet meer. Dus voorlopig heb ik een duidelijke mail gestuurd met de vermelding dat ik hun ingebreke wil stellen voor de herstelling van de poort. Door de manier van herstellen krijg ik een product dat niet overeenstemt met het product waarvoor ik gekozen en betaald heb. Ik meld ik gekozen heb voor hun merk uit oogpunt van kwaliteit en ik deze door de manier van herstellen niet ga bekomen.
Hoe moet ik hier verder te werk gaan indien zij niet overgaan tot vervangen van het geheel of element met kleurverschil door een element zonder kleurverschil.
MVG
Dirk