#25 , 30 mei 2011 23:29
Mijn advocaat heeft mij destijds afgeraden een kindrekening te openen, omdat je daarvoor een duidelijke, open, eerlijke communicatie nodig hebt met de andere partij. En dat is er hier niet.
Hier wordt trouwens al van meet af aan, toen de kinderen nog maar één weekend op 2 bij mij verbleven zelf kleding voorzien, omdat ik alleen maar te kleine kleding meekreeg en bijgevolg genoodzaakt was nieuwe te kopen. We zijn het nu helemaal gewoon om elk ons eigen spullen te hebben, en met we bedoel ik eigenlijk ik en de kinderen en nu ook mijn huidige partner. Zij gaat ook hard werken om tenslotte mee in het onderhoud van mijn kinderen te voorzien, waar wij niets extra voor krijgen, ik wil zeggen deel van het kindergeld of dergelijke. ook onze zoon die vorig jaar is geboren, telt voor kinderbijslag als eerste kind aangezien mijn 2 andere kinderen niet hier gedomicilieerd zijn, maar qua ons leven en kosten, kan je onze jongste echt niet als een eerste kind beschouwen, toch verliezen we alle voordelen (ook gratis elektriciteit, water en noem maar op).
Maar dus wat ik wilde zeggen we zijn het nu zo gewoon, ieder voor zich ,ik zou niet "samen" kleding willen kopen, hoe bespreek je dat nog met elkaar. Zelfs als één van de 2 oudste toevallig zijn onderhemd is vergeten wisselen en dus in dat van ons naar de mama gaat, krijg je het niet terug of krijg je één terug van haar in een maat kleiner.
Dat zij zelfs al geen studiebeurs aanvraagt, omdat zij dan alleen al maar het gevoel heeft, mij daar geld van te moeten geven, dan nog niet eens letterlijk, maar dat bedrag eerst af te trekken van de schoolkosten en de rest te delen en mij met andere woorden geld te geven, ze zou nog liever doodvallen. Dat past niet in haar hoofd.
Onze kinderen zitten beiden nog in de lagere school, dus toelage dekt effectief bijna alles, zeker zij met volledige studietoelagebedrag.
En ok, de uitleg dat dat aan haar zou toekomen, maar hoe dan in de praktijk. Als ik dit invul, vul ik toch niet haar gegevens in?!