en rode ridder leest niet goed wat er staat...
- vonnis omgangsrecht weigeren = een misdrijf
- vonnis omgangsrecht: geen gebruik van maken = niet ok, maar Géén misdrijf...
je opmerking op mijn post klopt dus niet.
eylis, toen onderstaande zaak behandeld werd zaten de meeste kinderen van de moeder ook in de zaal.
Openbaar aanklager Paul Van Tigchelt die namens de maatschapij in deze zaak sprak en dus ook een beetje namens U en mij gaf een overzicht van verschillende getuigenissen. Het uitvoerig overzicht bevatte zowel elementen die in het voordeel van de (pleeg)moeder sprak maar ook in het nadeel. Vooral als hij m.i. sprak vanuit zijn verontwaardiging dat de moeder kinderen 'opvoede' die door de jeugdrechter bij haar geplaatst waren trapte hij goed op het spreekwoordelijk gaspedaal dat dit niet kunnen is.
Een citaat van het OM over de
strafbaarheid (vb. als straf... een doos boven het hoofd houden, met een natte onderbroek moeten blijven rondlopen, met een tuinslang natspuiten, ...)
"de feiten alleen niet maar het geheel ja!" en vroeg 40 maanden gevangenisstraf
Over heel wat aangehaalde beschuldigingen vb. het natspuiten (ps. ben zelf natgespoten geweest, en ja heb zelf ook andere natgespoten met een tuinslang) had ik ook bedenkingen en heb overigens nog nooit zo een moeder weten onderuithalen in haar waardigheid door het OM. De advocaat van de moeder had die bedenkingen ook maar de rechter volgde het OM en sprak een gevangenisstraf uit van niet 40 maanden maar
een effectieve gevangenisstraf van 4 jaar ! Ze snapt volgens de rechtbank niet dat de straffen buitensporig waren en
dat ze heel wat psychisch leed veroorzaakt heeft.
kan het eylis? Ja ... "heel wat psychisch leed veroorzaakt" luid het
Mijn conclusie: je kan je kind(eren) verwaarlozen door psychisch leed te veroorzaken vb. door hen zorgen (liefde, aandacht, genegenheid) te onthouden of af te pakken waar het kind normaliter recht op heeft. Die liefde ontvangen en zorgen geven is in een gezin van 2ouders geen exclusief domein van één ouder. Kinderen hebben recht om hun liefde te erkenen en verzorgd te worden door beide ouders, vonnis of geen vonnis. De liefde, de aandacht de genegenheid van je kind in een "vechtscheidingssituatie" afpakken die normaliter door de andere ouder wordt gegeven kan dus m.i. net zoals hier geschetst als een misdaad bekeken worden en als verwaarlozing vervolgt kan worden.
Mijn stelling is duidelijk: Het psychisch leed dat je een kind aandoet door manipulatie om de andere ouder te haten is zeer groot en is misdadig van aard.
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 8784c7ea7c" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier dieper op ingaan lijkt mij meer dan nodig. De controverse is op dit ogenblik groot.
RR