Beste,
ik heb meer dan twee jaar geleden 1500 ? geleend aan mijn toenmalige vriend. We hebben hiervan toen een papier opgemaakt dat zowel hij als ik hebben ondertekend. Hij zou me het geleende bedrag binnen het jaar terugbetalen en anders kreeg ik er zelfs interest bij.
Nu meer dan 2,5 jaar later, heb ik nog steeds niets terugbetaald gekregen. Ik heb reeds meerdere malen gebeld en gevraagd achter mijn geld. Telkens krijg ik te horen dat hij geen geld heeft en dat er deurwaarders zijn die betaald moeten worden, .... Maar hij heeft wel geld om op caf? te gaan en naar concerten etc.
Vorige week heb ik hem dan gezegd dat ik het wachten beu ben en dat ik stappen ga ondernemen als hij me niet terugbetaald. Hij lachte me gewoon in mijn gezicht uit en zei dat ik toch niets terug zou krijgen want dat hij niets heeft.
Nu is mijn vraag, heeft het nut als ik hiervoor een gerechtsdeurwaarder en/of advocaat raadpleeg? Het is geen geweldig groot bedrag waar het om gaat, maar het is mijn geld en ik heb daar recht op. Is er iemand die mij in deze situatie raad kan geven ivm welke stappen ik best onderneem?
Alvast bedankt
Dan neem ik aan dat u slim genoeg bent om de uitleg te begrijpen en eveneens te vatten dat het -in mijn geval althans- niet ging om een veeg uit de pan.Ik heb mijn les hieruit geleerd.
Ik vraag hier niet om mij de les te spellen... Ik vraag hulp wat ik kan ondernemen.
En hoe dom ik ook ben geweest om hem geld te lenen.... Ik ben wel "slim" genoeg geweest om dit papier in tweevoud op te stellen.
Bibendum, hoewel je beweert dat je dat "desondanks nog steeds niet doet" vind ik deze opmerking van jou hooghartig en totaal niet constructief. Beter uitslapen voor je een bericht post volgende keer.Dan neem ik aan dat u slim genoeg bent om de uitleg te begrijpen en eveneens te vatten dat het -in mijn geval althans- niet ging om een veeg uit de pan.Ik heb mijn les hieruit geleerd.
Ik vraag hier niet om mij de les te spellen... Ik vraag hulp wat ik kan ondernemen.
En hoe dom ik ook ben geweest om hem geld te lenen.... Ik ben wel "slim" genoeg geweest om dit papier in tweevoud op te stellen.
Hoewel uw reactie bij mij de neiging doet onstaan er u nu wel een te geven... wat ik desondanks nog steeds niet doe.
Dan neem ik aan dat u slim genoeg bent om de uitleg te begrijpen en eveneens te vatten dat het -in mijn geval althans- niet ging om een veeg uit de pan.Ik heb mijn les hieruit geleerd.
Hoewel uw reactie bij mij de neiging doet onstaan er u nu wel een te geven... wat ik desondanks nog steeds niet doe.
Geen probleem hoor. Misverstanden kunnen iedereen overkomen. Wat het advies betreft moet ik bij mij voorgaande post blijven:Dan neem ik aan dat u slim genoeg bent om de uitleg te begrijpen en eveneens te vatten dat het -in mijn geval althans- niet ging om een veeg uit de pan.Ik heb mijn les hieruit geleerd.
@ Bibendum: Mijn opmerking was niet zo bedoeld. Het was eerder bedoeld op Koen die zei dat er banken zijn om iemand geld te lenen.
Ik weet ook wel dat ik dom en stom ben geweest door hem dat geld te lenen. Dat vertellen mijn ouders mij ongeveer iedere week. Nu wou ik gewoon weten of ik iets kan ondernemen tegen mijn ex-vriend.
Het was helemaal niet de bedoeling om jou een veeg uit te pan te geven. Mijn excuses als dat zo overkwam.