#3 , 29 mei 2011 11:58
Na het lezen van de algemene voorwaarde mbt de gewaarborgde inkomen verzekering kom ik tot volgend besluit:
"Na 2 jaar word de arbeidsongeschiktheid berekend tav fysieke en economische geschiktheid rekening houdend met sociale toestand, kennis en vaardigheden. ze is volledig onafhankelijk van om het even welke andere economische toestand. (pagina 2) Een uitkering word uitgereikt bij minst 25%."
De vaststellingen na alle medische, fysieke en psychologische testen zijn de maatschappij en ik tot akkoord gekomen van 25% blijvende ongeschiktheid.
"Nu wat bij wijziging beroep? staat in relatie met de premie hoger of lager en effect ingeval van reeds invaliditeit ervoor.
Verder ook de plicht om melding te maken van stelsel van de sociale wetgeving, met het oog op eventuele wijziging waarborg."
Hieruit concludeer ik dat een wijziging geen effect heeft op het behoud van erkende invaliditeit ontstaan voor wijziging enkel op de bijbehorende premie.
Verder heb ik een vraag wat verstaan word onder: stelsel van de sociale wetgeving?
"Tot wanneer loopt deze verzekering?
opzegbaar door maatschappij: wijziging beroep of stelsel van de sociale wetgeving van de verzekerde
opzegbaar van rechtswege: wanneer de verzekerde heeft opgehouden een beroep uit te oefenen, voor zover dit geen gevolg is van een vergoed invaliditeit."
Daaruit versta ik dat de verzekering niet stopt bij wijziging beroep of stelsel ten gevolge van vergoede invaliditeit, in mijn situatie zou dit willen zeggen dat ik recht blijf hebben op deze waarborg aangezien een wijziging beroep/stelse (zoals op polis: stand, decor, podiumbouw) ten gevolge is van de invaliditeit.
Hieruit besluit ik dus volgende:
Een wijziging van beroep, stelsel tengevolge van de erkende invaliditeit heeft geef geen gevolg tav behoud van de uitkering, bij verder naleven van de polis. (polis niet opzegbaar door verzekering of rechtswege) Enkel een premie aanpassing kan gevolgd worden in relatie tot de nieuwe situatie.
Of heeft er iemand een suggestie hoe ik dit best uitpluis (advocaat ombudsdienst ...)