Beste,
Een dikke 5 jaar terug ben ik feitelijk gescheiden van mijn man.Onze 2 kinderen waren toen bij mij.
2,5 jaar terug ben ik dan wettelijk gescheiden met eot en de kinderen waren dus nog steeds bij mij.Mijn dochter is nu 9 en mijn zoon is nu 15.
Ook ongeveer 2,5jaar terug leerde ik een andere man kennen.Tussen de ondertekening van de eot en dat mijn ex weet heeft van mijn nieuwe relatie zat indertijd zo'n 2 maand.
Dus op de dag van de ondertekening van de eot,was mijn ex met alles akkoord dat ik de kinderen zou opvoeden.Dus na ongeveer 2 maand komt hij te weten dat ik een andere relatie heb en opeens ben ik een slechte moeder,volgens hem ook nog zwaar alcoholverslaafd en andere minder fraaie dingen.
Hij startte dan ook een proces tegen mij om mijn kinderen van mij weg te halen.
Spijtig genoeg heeft hij de zoon van 15 jaar achter zijn kar gespannen,en alles wat zijn vader beweerd,wordt dan door mijn zoon bevestigd.
Hij heeft dit kind zwaar gehersenspoeld volgens mij.
Ondertussen zijn we nu al 2,5 jaar bezig in de jeugdrechtbank.
De dochter is aan mij toegewezen en de zoon verblijft bij zijn vader.
Op de koop toe spreekt mijn zoon al 2,5 jaar niet meer tegen mij.Hij behandeld mij als een stuk vuil,door toedoen van zijn vader.
De jeugdrechtbank heeft al 2 maal beslist dat hij om de 14 dagen 2 uur bij mij op bezoek moet komen,doch zij leggen die beslissing gewoon naast zich neer.Ze zijn er zelfs fier op dat ze tegen de wil van de rechtbank zijn en gaan zelfs verkondigen dat geen enkele rechter hen kan dwingen die beslissing na te leven.
Nu,daar ik geen vat meer heb op mijn zoon,vrees ik dat hij op het verkeerde pad zal geraken,zijn vader achterna.
Ben ik dan ook nog verantwoordelijk voor zijn daden???
Kan ik hem eventueel "onterven" door hem een te verwaarlozen bedragje na te laten bij mijn overlijden en het grootste bedrag aan mijn dochter en mijn nieuwe relatie te geven?