Ook hier weeral: WAT STAAT ER JUIST IN DE OFFERTE?
Was het een forfaitaire prijs of een prijs met vermoedelijke hoeveelheden?
Er zijn inderdaad firma's die hierop speculeren om een werk binnen te halen.
Daarom is het steeds aangewezen de verschillende offertes HELEMAAL en GRONDIG uit te pluizen, en niet alleen de prijzen te vergelijken.
Je zou nog steeds naar de verzoeningscommissie bouw kunnen stappen. Maar tot zolang ligt uw werf natuurlijk stil.
Er staat nergens iets vermeld van forfaitair of vermoedelijke hoeveelheden. Wat er wel op staat is de afmetingen van de muren die moesten geïnjecteerd en opnieuw bezet worden. Bij het opnieuw bezetten staan er zelfs geen afmetingen. Voor dat bedrag zouden, volgens hun vertegenwoordiger, onze muren weer volledig in orde zijn.
Maar als zowel de werknemers als de baas zelf onmiddellijk kunnen zien dat dit niet zal lukken (omdat boven 1,20m de muren niet effen bezet zijn en zij dus niet goed kunnen uitkomen met hun bezetting, wat ook al op verscheidene plaatsen op de muur kon gemeten worden wanneer de vertegenwoordiger langs kwam) en de vertegenwoordiger verzwijgt dit, dan kan het toch niet anders dan dat zij hier in de fout gegaan zijn, of begrijp ik dit verkeerd?
U gaat me toch niet vertellen dat het mijn taak is om alles zelf correct te meten en te kijken of er geen problemen zijn met hun voorstel? Daarom laten we toch juist een firma komen?
Hun tweede offerte bestond uit het volledig herpleisteren van het deel boven 1,20m, waarbij wij opnieuw zouden afkappen. Dat zou op 3000 euro komen.
Nu de zaakvoerder langsgekomen is en ons verzekerde dat we niet moesten afkappen en enkel moesten laten effen pleisteren om goed uit te komen, kwam hij uit op een offerte van een goeie 2000 euro. Hij is er gewoon mee aan het lachen. Graag wat advies hoe we deze kosten op hem kunnen verhalen?