Hey iedereen,
'k zit met een vervelende kwestie.
Sinds enkele maanden doe ik de boekhouding van een IT bedrijf.
IT bedrijf stuurt in november 2008 de vraag aan klant X of hij zijn domeinregistratie (url / webadres) wilt verlengen.
De klant bevestigt per e-mail en verlengt die voor 5 jaar.
Een paar dagen later zegt de klant dat hij de factuur ontvangen heeft, maar vraagt of hij een creditnota kan krijgen, want hij wilt bij de concurrent.
IT bedrijf zegt dat dit niet gebruikelijk is, maar stelt voor om enkel het lopend jaar te factureren en de rest te crediteren.
Een week later zegt klant (per e-mail) dat hij alles bij het oude laat..
Ondertussen zijn we 2011, rappels zijn uitgestuurd per post, nooit reactie op gehad.
Op 22/04 heb ik per e-mail een rappel gestuurd, geen reactie.
Eergisteren heb ik mijn rappel van 22/04 opnieuw gestuurd met als onderwerp: allerlaatste herinnering.. toen kreeg ik wél een reactie.
Dat hij de factuur nooit gekregen heeft en dat hij geen facturen meer aanvaard na 2,5 jaar.
Uiteraard was mijn reactie verwijzen naar zijn e-mails van 25 & 28 november 2008 waarin hij de ontvangst bevestigd heeft.
Als reactie kreeg ik vandaag dat hij de factuur nooit heeft gekregen, noch de rappels (ze waren helaas niet aangetekend verstuurd).
We gaan het nu laten opvolgen door een advocaat.
Maar de vraag is nu, of de e-mailcommunicatie tussen de klant & de technische dienst (bevestiging van verlenging + van ontvangst van de factuur) geldig is?
Of we dit als bewijs kunnen gebruiken.
Sorry voor de lange post
Groetjes,
RainDream