Schadevergoeding in 2de jaar =2 maanden Hoe betalen?

kimtje91
Topic Starter

Schadevergoeding in 2de jaar =2 maanden Hoe betalen?

#1 , 12 mei 2011 11:15

Hallo! Nu verhuizen wij 1 juni en zit ik aan het einde van mijn 2de jaar van te huren. Nu moet ik 2 maanden schadevergoeding betalen want op 1 juni komt er al iemand nieuw inwonen, nu vroeg ik mij af hoe ik die 2 maanden moet betalen? Is dit op het moment dat de nieuwe huurder erin komt? OF vanaf het nieuwe contract getekend is? Of krijg ik hierna een factuur? Of kan ik dit simpelweg betalen met mijn huurwaarborg als ik dit volledig zou terugkrijgen?
Wie weet hier meer over?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 mei 2011 11:39

Dat is overeen te komen met de verhuurder. De betaling van de verbrekingsvergoeding heeft niets te maken met de niewue huurder noch met het ondertekenen van een nieuw kontrakt. Indien de verhuurder geen immo is zal je hier ook geen faktuur voor ontvangen (anders misschien ook niet)
Je kan hiervoor uiteraard de huurwaarborg vrijgeven ten voordele van de verhuurder (als er geen andere huurschade is natuurlijk) Dan zal je het verschil moeten bijbetalen.

Reclame

Terug naar “Huren”